Agencja SEM - pozycjonowanie stron (SEO) i kampanie AdWords (PPC) - Mayko.pl

Pozycjonowanie stron internetowych inaczej SEO (tłum. Search Engine Optimization) to działania mające na celu zdobywanie jak najlepszych pozycji dla serwisu na konkretne słowa kluczowe, w wynikach naturalnych wyszukiwarek internetowych. Jest to obecnie jedna z najbardziej efektywnych i najszybciej rozwijających się form marketingu internetowego. W dzisiejszych realiach, pozycjonowanie strony uważane jest za konieczność, szczególnie dla małych i średnich firm, w drodze do zdobywania klientów czy budowania świadomości marki.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron z MAYKO

Od 2008 roku zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych. Zależy nam na kompleksowym i skutecznym zwiększaniu widoczności naszych klientów, dlatego bazując na doświadczeniu wciąż aktualizujemy swoją wiedzę. Współpracujemy z małymi lokalnymi firmami, średnimi przedsiębiorstwami, a także z dużymi, znanymi markami.

Atuty pozycjonowania z MAYKO

  • krótkoterminowa umowa podpisywana na 3 miesiące,
  • brak limitu pozycjonowanych wyrażeń,
  • comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań.

Opinie klientów MAYKO

Darmowa wycena pozycjonowania!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Mayko Sp. z o.o do celów przedstawienia oferty oraz działań marketingowych.

Efekty pozycjonowania z Mayko!

Posiadamy wielu zadowolonych klientów z praktycznie każdej branży biznesu. Od 2008 roku wypozycjonowaliśmy dla naszych klientów kilka tysięcy słów kluczowych do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google. Ponad 90% z naszych klientów współpracuje z nami ponad rok, pomimo umowy zawieranej TYLKO na 3 miesiące.

I. Klient z branży “SPORT I WYPOCZYNEK”

Współpraca z klientem rozpoczęła się w maju 2015 roku i trwa do dzisiaj. Branża klienta jest bardzo konkurencyjna i charakteryzuje się dużą sezonowością. Sezon w branży rozpoczyna się na przełomie lutego/marca, a kończy na przełomie sierpnia/września. Długoterminowa współpraca z klientem, zaowocowała z początkiem 2017 roku wzrostem ilości wejść z wyników naturalnych Google aż o 203,30% w stosunku do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony SPORT I WYPOCZYNEK GA

Screen ze statystyk Google Analytics, który przedstawia ilość wejść użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony SPORT I WYPOCZYNEK SEMSTORM

Screen z narzędzia SEMSTORM, obrazujący ilość słów kluczowych na jakie pojawia się pozycjonowana strona w wynikach naturalnych Google oraz generowany dzięki temu szacunkowy ruch.

II. Klient z branży “MODA”

Współpraca z klientem rozpoczęła się w czerwcu 2016 roku i trwa do dzisiaj. Branża klienta jest dość niszowa, ze względu na bardzo skonkretyzowaną ofertę produktową dla bardzo konkretnej grupy odbiorców. Mimo niszowej branży, a co za tym idzie, ograniczonym zasięgu, serwis klienta dzięki naszemu pozycjonowaniu, zanotował aż 104,64% wzrost ilości wejść z wyników naturalnych Google w porównaniu do tego samego okresu sprzed naszego pozycjonowania.

efekty pozycjonowania strony MODA GA

Screen ze statystyk Google Analytics, który przedstawia ilość wejść użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony MODA SEMSTORM

Screen z narzędzia SEMSTORM, obrazujący ilość słów kluczowych na jakie pojawia się pozycjonowana strona w wynikach naturalnych Google oraz generowany dzięki temu szacunkowy ruch.

III. Klient z branży “GADŻETY”

Współpraca z klientem rozpoczęła się w maju 2016 roku i trwa do dzisiaj. Przed rozpoczęciem pozycjonowania, serwis klienta został gruntownie przebudowany na podstawie wcześniej wykonanego przez nas audytu SEO. Efektem tego był bardzo szybki wzrost widoczności serwisu w Google na frazy związane z tzw. długim ogonem. Dzięki naszemu pozycjonowaniu, w stosunkowo szybkim okresie serwis klienta zanotował aż 87,16% wzrost ilości wejść z wyników naturalnych Google w porównaniu do tego samego okresu sprzed naszego pozycjonowania.

efekty pozycjonowania strony GADŻETY GA

Screen ze statystyk Google Analytics, który przedstawia ilość wejść użytkowników z naturalnych wyników wyszukiwania w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

efekty pozycjonowania strony GADŻETY SEMSTORM

Screen z narzędzia SEMSTORM, obrazujący ilość słów kluczowych na jakie pojawia się pozycjonowana strona w wynikach naturalnych Google oraz generowany dzięki temu szacunkowy ruch.

W razie pytań skorzystaj z formularza

Po co mi pozycjonowanie strony w Google?

Podstawowe pytanie jakie zadaje sobie każdy zainteresowany usługą pozycjonowania, czyli po co mi właściwie pozycjonowanie mojej strony www? Na samym początku warto spojrzeć na statystyki i liczby, które jak wiemy wszyscy, nie kłamią.

Według badania Gemius Polska z 2015 roku, z internetu aktywnie korzysta 70% wszystkich Polaków. Jest to konkretnie ponad 24 mln osób. Jak widzimy na poniższym wykresie, dynamika wzrostu od 2005 roku utrzymywała się z roku na rok na podobnym poziomie. Możemy zakładać, że tendencja wzrostowa będzie się utrzymywać przez co najmniej kilka najbliższych lat.

Jak w Polsce rośnie odsetek internautów

Jak w Polsce rośnie odsetek internautów? Źródło: Gemius Polska

Wiedząc ile mamy w Polsce ludzi aktywnie korzystających z Internetu, możemy wnioskować, że Internet ma ogromny potencjał reklamowy. Oczywiście wiele tysięcy firm zauważa ten potencjał już od dawna i inwestuje coraz większe pieniądze właśnie w promocję online.

Firma Zenith prognozuje, że w 2017 roku wydatki na reklamę w Internecie wzrosną o 12% porównując do roku ubiegłego. Wynika to głównie z rosnącej aktywności marketingowej w sieci małych i średnich firm, korzystających z reklam w wyszukiwarkach czy promocji w social media. Dla porównania, wydatki reklamowe w dziennikach zmaleją w 2017 roku aż o 18,9%, natomiast w magazynach o 15,4%.

Poniżej infografika prezentująca rynek reklamowy w Polsce i na świecie. Szczególną uwagę warto zwrócić na udział mediów w globalnych wydatkach. Prognozy na 2019 roku pokazują, że wydatki na reklamę w internecie (mobile+desktop) przewyższą wydatki reklamowe w telewizji. Prognozuje się, że 41,4% wszystkich wydatków reklamowych przeznaczonych będzie na reklamę w internecie (mobile+desktop) przy 32,7% w telewizję.

Wydatki reklamowe w Polsce i na świecie

Wydatki reklamowe w Polsce i na świecie. Źródło: Gemius Polska

Wniosek jaki możemy wyciągnąć ze wszystkich przedstawionych powyżej danych – brak jakichkolwiek działań marketingowych w Internecie oznacza marnowanie ogromnej szansy w dotarciu do potencjalnych klientów. Może to oznaczać brak rozwoju biznesu, a w wielu branżach, wręcz upadek przedsiębiorstwa. Wiele firm wykorzystuje Internet do promocji swoich towarów i usług, a ich wydatki na reklamę internetową rosną z roku na rok. Prognozy na najbliższe lata pokazują, że to właśnie na reklamę w internecie firmy będą przeznaczać największą część swoich budżetów marketingowych. Wydatki te będą zdecydowanie większe niż wydatki na reklamę w innych mediach, w tym, większe nawet niż na reklamę w telewizji.

Rodzaje reklamy internetowej

To, że firmy inwestują coraz więcej środków w reklamę internetową już wiemy. Nie wiemy tak naprawdę w jakie rodzaje reklamy online, bo głównych ich form jest kilka.

Podstawowe rodzaje i formy reklamy internetowej to:

  • Display – m.in. różnego rodzaju banery reklamowe na portalach,
  • SEM (Search Engine Marketing) – reklama w wyszukiwarkach internetowych, m.in. pozycjonowanie stron internetowych czy kampanie reklamowe Google Adwords,
  • Ogłoszenia,
  • E-mail.

Wiedząc jakie są rodzaje reklamy internetowej, przyjrzyjmy się kolejnym statystykom. Mianowicie, jak wyglądały wydatki na poszczególne rodzaje reklamy online w trzech kwartałach 2016 roku.

Wydatki na reklamę online

Wydatki na reklamę online. Źródło: IAB Polska

Po trzech kwartałach 2016 roku, wartość reklamy internetowej w Polsce wynosiła 2,53 mld zł. Względem roku poprzedniego, wzrosła o prawie 370 mln zł i zanotowała wzrost na poziomie 17%.

W kontekście pozycjonowania stron, które przynależy do SEM, widzimy wzrost wydatków na poziomie 11,2% względem 2015 roku. Jeżeli chodzi o udział SEM w wydatkach na całą branżę, to SEM stanowi aż 34% wszystkich wydatków na reklamę w internecie.

Tysiące firm z roku na rok przeznaczają na reklamę w wyszukiwarkach (SEM) coraz większy budżet nie bez powodu. To właśnie wyszukiwarka internetowa jest naturalnym wyborem w poszukiwaniu produktów i usług. Nasi potencjalni klienci codziennie wpisują w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z nasza branżą. Brak naszej strony www czy sklepu internetowego w jej wynikach oznacza, że straciliśmy szansę na pozyskanie potencjalnego klienta.

Dlaczego reklama w wyszukiwarce Google?

Wyszukiwarek internetowych działających na rynku polskim jest całe multum. Podstawowe pytanie jakie od razu się nasuwa, w jakiej wyszukiwarce się reklamować i czemu jest to akurat Google? Odpowiedzią na to pytanie niech będzie ranking, który pokazuje z których wyszukiwarek trafiają na polskie strony internauci łączący się z obszaru Polski.

Ranking wyszukiwarek 2017

Ranking wyszukiwarek. Źródło: gemiusRanking

Ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce

Ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce.

Jak widzimy, niepodważalny prym na polskim rynku wiedzie wyszukiwarka Google.pl. W przybliżeniu, około 97% wszystkich wejść na polskie strony pochodzi z wyszukiwarki Google. Druga w kolejności wyszukiwarka Bing, to tylko 1,06% wszystkich wejść. Wniosek płynący z przedstawionych danych jest oczywisty. W Polsce inwestowanie w reklamę SEM, ma uzasadnienie wyłącznie w wyszukiwarce Google.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Warto zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat działania wyszukiwarki Google. Zacznijmy od podstaw. Po wpisaniu jakiegokolwiek słowa kluczowego w wyszukiwarkę, ukazują się nam wyniki wyszukiwania, które możemy podzielić na dwie części:

  • wyniki naturalne/organiczne,
  • boksy reklamowe, czyli reklamy Google Adwords.

Wyniki wyszukiwania Google

Wyniki wyszukiwania Google

Wyniki naturalne/organiczne wyświetlają nam odnośniki do stron internetowych w postaci rankingu. Za ustalanie tego rankingu odpowiada autorski algorytm Google. Szczegóły działania algorytmu są chronione przez firmę Google Inc. i nikt tak naprawdę nie zna dokładnych czynników, które mają wpływ na pozycje strony. Doświadczone osoby i firmy zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem stron potrafią wyodrębnić schematy działania wyszukiwarki, ale nikt oprócz samego Google, nie jest w stanie zapewnić 100% gwarancji wysokich pozycji dla pozycjonowanej strony.

Boksy reklamowe to płatne wyniki wyszukiwania, gdzie każdy właściciel strony internetowej może sobie kupić reklamę. Nazwa tej usługi to Google AdWords, a płatność rozliczana jest w modelu CPC (cost per click), czyli za każde kliknięcie internauty w reklamę.W tym miejscu zapraszamy również do zapoznania się z naszą ofertą dostepną pod adresem http://mayko.pl/kampanie-adwords/.

Na czym polega pozycjonowanie strony w Google?

Pojęcie “pozycjonownie stron” możemy ując następującą definicją: „Pozycjonowanie stron internetowych inaczej SEO (tłum. Search Engine Optimization) to działania mające na celu zdobywanie jak najlepszych pozycji serwisu na konkretne słowa kluczowe, w wynikach naturalnych wyszukiwarek internetowych.”

Cele pozycjonowania strony możemy podzielić na cele główne i pośrednie.

Cele główne pozycjonowania

  • systematyczne zwiększanie widoczności w wynikach naturalnych Google,
  • zwiększenie ilości wejść użytkowników z wyników naturalnych Google,
  • budowa reputacji serwisu w Google.

Cele pośrednie pozycjonowania

  • zdobywanie czołowych pozycji pod najważniejsze wyrażenia dla działalności klienta,
  • pozyskiwanie dobrej jakości linków prowadzących do serwisu,
  • zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa procesu pozycjonowania.

Jak w praktyce osiąga się wysokie pozycje w wyszukiwarce Google? Na podstawie tego jak działamy w MAYKO, ale w dużym uproszczeniu, zakres pozycjonowania strony możemy przedstawić w dwóch kluczowych działaniach:

  • przygotowanie audytu SEO oraz optymalizacja serwisu na jego podstawie – audyt SEO to dokument, w którym zawarte są wszystkie wykryte błędy optymalizacyjne serwisu wraz z ich rekomendowanymi poprawkami. Optymalizacja jest przeprowadzana po stronie klienta na podstawie naszych rekomendacji. Wszystkie korekty optymalizacyjne sugerowane są na podstawie najnowszych standardów oraz wytycznych Google. Dzięki audytowi SEO możemy wykorzystać nieodkryty potencjał SEO serwisu. Więcej o tym czym jest audyt SEO przeczytasz na naszym blogu w artykule “Audyt SEO – czym właściwie jest i jak wygląda?”.
  • link building oparty na wartościowych linkach i content marketingu – link building oparty na zdobywaniu linków z wartościowych serwisów wraz z działaniami content marketingu. Zdobywanie linków to rzeczywisty proces pozycjonowania strony za który klient płaci miesięczny abonament. Takie działania powinny długoterminowo zapewnić serwisowi wysokie pozycje na konkurencyjne słowa kluczowe w wynikach naturalnych Google.

Na czym polega pozycjonowanie strony w Google

To głównie te dwa procesy mają realny wpływ na poprawę pozycji serwisu w wynikach naturalnych Google. Oczywiście kluczową kwestią jest to, jak przeprowadzane są te działania. Wiedza i teoria jak się pozycjonuje strony to nie jest wbrew pozorom tajemna wiedza tylko dla wybranych. Każdy przy wystarczającej chęci i determinacji może przyswoić podstawy. Jednak istotą jest tu doświadczenie i wbrew pozorom pewna doza kreatywności. Skuteczne pozycjonowanie strony przeprowadzi TYLKO i wyłącznie firma z wieloletnim doświadczeniem i bogatym portfolio zadowolonych klientów. Dodatkowo, tylko taka firma potrafi szybko i odpowiednio reagować na bardzo częste aktualizacje w algorytmie Google, które zdarzają się nawet kilka razy w roku.

W razie pytań skorzystaj z formularza

Częste pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie strony? Istnieje konkretna cena albo cennik pozycjonowania?

Cena pozycjonowania strony ustalana jest indywidualnie i zależy głównie od konkurencyjności branży w jakiej działalność prowadzi potencjalny klient. Kwota w wycenie pozycjonowania pozwala nam osiągnąć zadowalające efekty w stosunkowo krótkim czasie. Więcej o kosztach pozycjonowania na przygotowanej przez nas infografice dostępnej w artykule “Ile kosztuje pozycjonowanie strony? INFOGRAFIKA”.

Jaki jest model rozliczenia za pozycjonowanie strony?

Z naszymi klientami rozliczamy się tylko w formie formie stałego miesięcznego abonamentu. Pozwala nam to na skuteczną realizację obranej strategii SEO dla serwisu. Forma ta niesie za sobą obustronne korzyści, zarówno po stronie klienta jak i naszej jako agencji SEO. Więcej o zaletach i wadach w artykule na naszym blogu “Modele rozliczeń z agencją SEO za pozycjonowanie strony”, gdzie szczegółowo opisujemy poszczególne formy rozliczenia.

Czy istnieje ograniczenie co do ilości pozycjonowanych słów kluczowych?

Nie ma ograniczeń jeżeli chodzi o ilość pozycjonowanych słów kluczowych dla danej strony internetowej. Oczywiście wszystkie słowa kluczowe do pozycjonowania muszą być odpowiednio dobrane. Przed rozpoczęciem pozycjonowania ustalamy wraz z klientem słowa kluczowe, które pozycjonujemy na samym początku, później wraz z osiągnięciem zadowalających efektów dobieramy kolejne i tak przez cały okres trwania pozycjonowania. Głównym celem naszego pozycjonowania jest maksymalne zwiększenie widoczności strony internetowej na całą gamę słów kluczowych.

Kiedy zobaczę efekty pozycjonowania mojej strony?

Pierwsze zadowalające i widoczne efekty powinny pojawić się po około 3-4 miesiącach pozycjonowania strony. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że szybkość pojawienia się efektów zależy głównie od konkurencyjności branży oraz budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie. W bardzo konkurencyjnych branżach, pierwsze widoczne efekty mogą pojawić się nawet po 9 miesiącach intensywnego pozycjonowania.

W jaki sposób mogę kontrolować pozycjonowanie mojej strony internetowej?

Klient otrzymuje od nas comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań SEO. Raporty zawierają w sobie między innymi bieżącą analizę widoczności w wynikach naturalnych Google, analizę profilu linkowego (przyrost linków przychodzących) oraz wybrane odnośniki jakie zostały zdobyte do strony internetowej w danym miesiącu rozliczeniowym.

comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań SEO

Klient otrzymuje comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań SEO

Dodatkowo, klient otrzymuje od nas dostęp do panelu pozycji, który sprawdza każdego dnia pozycję serwisu na konkretne słowa kluczowe w wynikach Google.

monitoring pozycji w google - kontrolowanie pozycjonowania

Nasz skrypt codziennie monitoruje pozycje strony klienta

W razie pytań skorzystaj z formularza

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij