Facebook Ads - skuteczna reklama/kampanie na FB Facebook to popularna i darmowa sieć społecznościowa, na której użytkownicy mogą tworzyć profile, przesyłać zdjęcia i filmy oraz komunikować się z rodziną i przyjaciółmi.
Od 2006 roku Facebook zaczął szybko zyskiwać na popularności i po krótkim czasie w miejsce MySpace został największą siecią społecznościową na świecie.Sukces Facebooka tkwi w tym, że daje on mnóstwo możliwości zarówno zwykłym użytkownikom, jak i przedsiębiorcom. Obecność w serwisie społecznościowym Facebook to obecnie ważny element w strategii marketingowej wielu firm. Umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami i wpływa na pozytywny wizerunek marki.

5 powodów, dla których warto reklamować się na Facebooku

  • Twoi potencjalni klienci spędzają mnóstwo czasu na Facebooku
    W październiku 2018 roku liczba użytkowników Facebooka przekroczyła 2,23 miliarda i dalej rośnie.
    Niezależnie od tego, kim są Twoi klienci, na pewno duża część z nich korzysta z Facebooka. Robią to wielokrotnie w ciągu dnia. Jeżeli reklamujesz się na tej platformie, masz zatem dużą szansę na to, że uda Ci się do nich trafić.
  • Reklama na Facebooku daje precyzyjne możliwości targetowania
    Potencjalna grupa docelowa na Facebooku jest nie tylko duża, ale dodatkowo możesz ją jasno sprecyzować. Serwis daje Ci możliwość dostosowania reklamy ze względu na wiek, płeć, zainteresowania, zachowania w sieci czy lokalizację geograficzną. Jeżeli dobrze znasz swoich klientów, za pomocą Facebooka na pewno do nich trafisz.
  • Reklama na Facebooku jest mierzalna
    W reklamie na najpopularniejszej platformie społecznościowej nic nie jest kwestią przypadku. Wszystkie wyniki i rezultaty są mierzalne – a w końcu nie możesz kontrolować i ulepszać tego, czego nie mierzysz.
    Facebook poda Ci liczbę odsłon, kliknięć i konwersji związanych z reklamą. Na podstawie takich danych możesz ustalić, co działa i jak zwraca się Twoja inwestycja.
  • Z Facebookiem szybko trafisz do swoich klientów
    Reklama na omawianym serwisie daje natychmiastowe rezultaty. Wystarczy kilka kliknięć, aby dotrzeć do tysięcy jasno sprecyzowanych osób.
  • Dzięki Facebookowi zwiększysz zasięg swojej marki
    Jeżeli chcesz zbudować świadomość Twojej marki wśród klientów, Facebook jest świetnym rozwiązaniem. Im bardziej klienci są zaznajomieni z Twoją marką, tym chętniej skorzystają z Twoich usług lub kupią Twoje produkty.

Jakie cele można wyznaczyć, reklamując się na Facebooku?

Cel reklamowy to inaczej działanie, do którego chcesz zachęcić osoby odbierające reklamę. Jeżeli przykładowo chcesz zaprezentować klientom swój produkt, możesz stworzyć reklamę, która będzie ich zachęcała do odwiedzenia strony sprzedażowej.
Przyjrzyjmy się zatem bliżej dostępnym celom reklamowym oraz ich rozwinięciom.

  • Rozważanie zakupu
    To niejako kolejny etap reklamy, gdzie chcemy zachęcić potencjalnego klienta do bliższego zaznajomienia się z firmą i jej ofertą.
    Ruch – zwiększ liczbę odwiedzin na swojej stronie internetowej.
    Instalacja aplikacji – zachęć odbiorców do zainstalowania aplikacji, odsyłając ich do sklepu z aplikacjami.
    Aktywność – niech więcej osób zobaczy publikowane przez Ciebie posty i zareaguje na nie.
    Wyświetlenia filmu – jeżeli posiadasz filmy, które prezentują Twoją firmę, możesz znacznie zwiększyć rozpoznawalność marki.
    Pozyskiwanie kontaktów – zdobądź wartościowe dane kontaktowe jak numery telefonów i adresy e-mail.
    Wiadomości – może chcesz zachęcić więcej osób do bezpośredniego kontaktu z Tobą? W ten sposób zwiększysz szansę na zyskanie klientów.
  • Konwersja
    To ostatni etap, na którym zachęcamy do skorzystania z usług firmy lub kupienia jej produktów.
    Konwersje – konwersja może wyrażać się w większej liczbie osób odwiedzających stronę firmową lub korzystających z aplikacji mobilnej. Do monitorowania konwersji potrzebny jest specjalny piksel na Twojej stronie.
    Sprzedaż katalogu – przedstaw oferowane produkty dostosowane do grupy docelowej.
    Wizyty w firmie – daj znać, gdzie znajduje się lokalizacja Twojej firmy.
  • Rozpoznawalność
    Zwiększ zainteresowanie produktami i usługami Twojej firmy.
    Rozpoznawalność marki – w ten sposób możesz dotrzeć do osób, które będą skłonne zapamiętać Twoją reklamę i zaznajomić się z marką.
    Zasięg – wybierz ten cel, jeśli chcesz trafić do jak największej grupy osób

 

Jakie są dostępne formaty reklamy na Facebooku?

W reklamie na Facebooku możemy wymienić dwa elementy:

1. Format – inaczej wygląd.
2. Umiejscowienie – to, gdzie jest wyświetlana.

Dostępnych jest 11 formatów reklam Facebook Ads:

1. Film – wykorzystaj wideo, aby zaprezentować produkt lub usługę.
2. Obraz – za pomocą jakościowej grafiki dotrzyj do potencjalnych klientów.
3. Kolekcja – dobierz i w atrakcyjny sposób przedstaw produkty z katalogu.
4. Karuzela – w jednej reklamie możesz zaprezentować nawet 10 obrazów z oddzielnymi
linkami.
5. Pokaz slajdów – za pomocą tekstu, dźwięku i ruchu przedstaw atrakcyjną reklamę.
6. Materiał błyskawiczny – przenieś odbiorców z reklamy do pełnoekranowego miejsca
zoptymalizowanego pod urządzenia mobilne.
7. Reklamy kontaktowe – zdobądź dane kontaktowe potencjalnych klientów. Ten typ
reklamy składa się z formularza kontaktowego oraz karuzeli, filmu lub obrazu.
8. Oferty – zaproponuj zniżkę dla klientów zdobywanych na Facebooku.
9. Aktywność dotycząca posta – posty umieszczane na Facebooku można promować, aby
zwiększyć liczbę udostępnień, komentarzy, czy polubień.
10. Reakcja na wydarzenie – poinformuj o wydarzeniu związanym z Twoją działalnością.
11. Polubienia strony – zachęć do polubienia Twojej strony na Facebooku.

Gdzie można umieścić reklamy Facebook Ads?

W zależności od wybranej grupy, typu reklamy oraz sposobu ich kierowania, Twoje reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach w Internecie.

  • Na stronach internetowych
    Twoje reklamy mogą wyświetlać się też na innych stronach internetowych, które posiadają niejako powierzchnię reklamową. W skład takiej sieci reklamowej wchodzą także witryny mobilne i aplikacje.
  • W wyszukiwarce Google
    Gdy Internauci szukają Twoich produktów i usług, wpisują w wyszukiwarkę odpowiednie słowa kluczowe. Możesz wybrać niektóre z tych fraz, aby po ich wpisaniu ponad wynikami wyszukiwania lub obok nich pojawiała się właśnie Twoja reklama.
  • Na urządzeniach wszelkiego typu
    Reklamy można wyświetlać tym użytkownikom, którzy poszukując danych informacji, korzystają z urządzeń mobilnych jak smartfony czy tablety. Dostępną opcją jest także wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych.
  • Według lokalizacji lub języków
    Reklamę tekstową można wyświetlać potencjalnym klientom z danego miejsca, rejonu, czy całego kraju.
    Jeżeli docierasz do klientów posługujących się różnymi językami, masz możliwość utworzenia dla nich oddzielnych kampanii.
Skontaktuj się z nami

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij