Cele marki
Współpracę ze sklepem Facetaria.pl, który specjalizuje się w kosmetykach i akcesoriach dla mężczyzn rozpoczęliśmy w sierpniu 2021 roku.
Podczas rozmów określiliśmy wspólnie cele i kierunek naszej współpracy. Między innymi naszym celem było zwiększenie ilości przejść z wyników organicznych na wybrane priorytetowe kategorie jak i wszystkie podstrony sklepu z wyłączeniem fraz brandowych. Ustaliliśmy także pozostałe priorytety dla określonego asortymentu jak i dla całego sklepu.
Nasze rozwiązania
Na początku współpracy i po zapoznaniu się z naszymi ustaleniami, należało wykonać całościowy audyt i optymalizację sklepu.
Po pogłębionej analizie naprawiliśmy:
-
znaczniki TITLE
-
opisy META DESCRIPTION
-
nagłówki H
-
stosowanie linków CANONICAL przy paginacji
-
Crawl budget
-
usunęliśmy błędy w wewnętrznym linkowaniu
Co zrobiliśmy
Największym wyzwaniem było zlikwidowanie kanibalizacji słów kluczowych i wszystkie nasze początkowe działania miały na celu zlikwidowanie tego problemu. Pozycjonowanie sklepu on-site współgrało z pozycjonowaniem off-site.
Praca miała dwa aspekty:
-
1
prace programistyczne i poprawienie stanu technicznego sklepu
-
2
prace contentowe – gdzie naprawialiśmy i zoptymalizowaliśmy podstrony, które negatywnie wpływały na pozycjonowanie całego sklepu
Aby zwiększyć widoczność sklepu, prowadzaliśmy długofalowe działania, które obejmowały:
- utworzenie 10 kategorii prezentowych na podstawie istniejących produktów, które znacznie poszerzyły obszar pozycjonowania,
- przeanalizowanie wszystkich kategorii w sklepie pod kątem wyświetlanych słów kluczowych,
- wykorzystanie nowych fraz kluczowych do stworzenia lepiej dopasowanych atrybutów meta title, nagłówków H1 oraz opisów w 205 kategoriach.
Wdrożenie tych działań pozwoliło nam znaleźć mniej efektywne obszary pod kątem SEO (np. strony z pojedynczymi produktami, duplikaty kategorii) i podjęcie odpowiednich czynności, które niwelują negatywne skutki pozycjonowania.