Depozycjonowanie stron
Depozycjonowanie stron jest przeciwieństwem pozycjonowania, co oznacza działania ukierunkowane na obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwarek danej strony internetowej. Służy przeciwdziałaniu nieuczciwej konkurencji rozpowszechniającej negatywne opinie lub eliminacji nieaktualnych danych takich jak e-mail lub dawny adres siedziby firmy.
Czym jest Depozycjonowanie stron?
Depozycjonowanie ma dwa oblicza. Negatywne działania zaliczane do Black Hat SEO są ukierunkowane na zniszczenie konkurencji i wiążą się często z sytuacją, gdy dana firma nie podejmowała żadnych akcji zmniejszających wartość innych firm. W takim przypadku depozycjonowanie sprowadza się do takich działań jak:
- linkowanie witryny ze stron reklamowych albo serwisów pornograficznych,
- dupilcate content, czyli powielanie treści i umieszczanie ich w ramach kilku adresów URL,
- usuwanie linków do strony.
Depozycjonowanie ma również bardziej pozytywną stronę, dzięki której możliwa jest walka z nieuczciwą konkurencją. Profesjonalne firmy świadczące usługi depozycjonowania koncentrują się wyłącznie na działaniach zaliczanych do White Hat SEO takich jak:
- zgłoszenie nieetycznie działającej strony do wyszukiwarki,
- pozycjonowanie stron na to samo słowo kluczowe co strona depozycjonowana,
- pomoc w pozycjonowaniu stronom konkurencyjnym w stosunku do witryny depozycjonowanej.
Uczciwie działające firmy SEO nie stosują rozwiązań opierających się na Black Hat SEO. Zamiast depozycjonować konkurencyjną stronę w nieetyczny sposób skupiają się na pozycjonowaniu danej strony lub stron. Nie zamieszczają nieprzychylnych opinii o konkurencji. Jeżeli niepochlebne opinie o danej firmie wyświetlają się wysoko po wpisaniu frazy typu „opinie o firmie X”, wówczas depozycjonowanie polega przede wszystkim na pozyskiwaniu pozytywnych opinii i pozycjonowaniu ich w taki sposób, aby zaczęły wyświetlać się w wynikach wyszukiwarek na wyższej pozycji niże opinie negatywne.