Crawl budget
Crawl budget (budżet indeksowania witryny) to maksymalna liczba podstron, które robot Google może zaindeksować w obrębie witryny. Jego wysokość jest określana przez algorytmy wyszukiwarek i może być inna dla różnych witryn.
Czym jest crawl budget?
Budżet indeksowania jest ważny dla właścicieli stron internetowych, ponieważ wpływa na to, jak szybko i skutecznie nowe lub zmienione treści zostaną zindeksowane i uwzględnione w wynikach wyszukiwania. Na crawl budget składają się dwa parametry:
Właściciele stron mogą optymalizować budżet indeksowania, poprawiając wydajność strony, tworząc czytelne mapy strony (sitemap), eliminując duplikaty treści, a także dbając o jakość linków zewnętrznych.
- crawl rate limit (limit współczynnika indeksacji), który zapobiega przeciążeniom serwera wynikającym z crawlowania wielu podstron w krótkim czasie;
- crawl demand (częstotliwość indeksacji), który jest związany z popularnością i aktualizacjami na stronie.
Właściciele stron mogą optymalizować budżet indeksowania, poprawiając wydajność strony, tworząc czytelne mapy strony (sitemap), eliminując duplikaty treści, a także dbając o jakość linków zewnętrznych.