CPC (Cost Per Click)
Cost Per Click jest korzystnym modelem płatności za pojedyncze kliknięcie reklamy. Dotyczy popularnego modelu biznesowego PPC (Pay Per Click), czyli płatności za ważne kliknięcie. Reklamodawca ponosi koszty reklamy, gdy mamy do czynienia z sytuacją przekierowania użytkownika na witrynę, która jest reklamowana.
Czym jest CPC (Cost Per Click)?
Cost Per Click jest to model rozliczeń nastawiony na efektywność i ułatwiający monitorowanie wyników reklam. Świetnie sprawdza się w kampaniach reklamowych związanych z budowaniem świadomości marki, określanych mianem brandingu, ale służy również innym działaniom marketingowym.
Cena za kliknięcie zależy do wyszukiwarki i jednocześnie systemu powiązanego z wyszukiwarką, z którego korzystamy. Yahoo Search Marketing uzależnia cenę za kliknięcie i pozycję linku w rankingu od najwyższej licytowanej stawki. Jeżeli najwyższa wylicytowana kwota jest Twoja i wynosi np. 1,20 zł, a poprzednia licytowana stawka wynosiła 0,84 zł, to nie zapłacisz 1,20 zł za każde kliknięcie użytkownika, lecz 0,85 zł. Do niższej kwoty jest doliczany po prostu 1 grosz.
Z kolei Google AdWords działa na nieco innej zasadzie. Pozycja linku jest uwarunkowana ceną za kliknięcie i CTR. CTR to wskaźnik definiujący stosunek kliknięć użytkownika w reklamę do ilości jej wyświetleń. Gdy współczynnik CTR jest wysoki, link może wyświetlać się na wyższej pozycji niż link konkurencyjny i to w sytuacji, gdy w rzeczywistości płacisz mniej za każde pojedyncze kliknięcie.
Cena za kliknięcie zależy do wyszukiwarki i jednocześnie systemu powiązanego z wyszukiwarką, z którego korzystamy. Yahoo Search Marketing uzależnia cenę za kliknięcie i pozycję linku w rankingu od najwyższej licytowanej stawki. Jeżeli najwyższa wylicytowana kwota jest Twoja i wynosi np. 1,20 zł, a poprzednia licytowana stawka wynosiła 0,84 zł, to nie zapłacisz 1,20 zł za każde kliknięcie użytkownika, lecz 0,85 zł. Do niższej kwoty jest doliczany po prostu 1 grosz.
Z kolei Google AdWords działa na nieco innej zasadzie. Pozycja linku jest uwarunkowana ceną za kliknięcie i CTR. CTR to wskaźnik definiujący stosunek kliknięć użytkownika w reklamę do ilości jej wyświetleń. Gdy współczynnik CTR jest wysoki, link może wyświetlać się na wyższej pozycji niż link konkurencyjny i to w sytuacji, gdy w rzeczywistości płacisz mniej za każde pojedyncze kliknięcie.