Cross-selling
Cross-selling zwany też sprzedażą krzyżową to metoda sprzedaży, w której klientowi prezentowane są produkty uzupełniające jego zakupy, jak dodatkowe akcesoria (np. etui przy zakupie telefonu).
Czym jest cross-selling?
Cross-selling to technika wykorzystywana przez firmy w celu zwiększenia wartości sprzedaży i zaspokojenia potrzeb klientów. Przykłady cross-sellingu to np. oferowanie do zestawu wiertła i wkrętarki dodatkowych końcówek wiertarskich, oferowanie podobnych kosmetyków do tych, które klient kupił już wcześniej lub oferowanie dodatkowej opłaty za ubezpieczenie podróżne podczas rezerwacji biletu lotniczego.
Cross-selling jest realizowany na różne sposoby, w zależności od branży i charakteru produktów. Może to być np. polecenie dodatkowych produktów w trakcie rozmowy z konsultantem, automatyczne wyświetlanie propozycji podobnych produktów na stronie internetowej, wysyłanie ofert i rekomendacji do klientów na podstawie ich historii zakupów lub wykorzystanie inteligentnych algorytmów rekomendujących produkty na podstawie analizy danych.
Cross-selling jest realizowany na różne sposoby, w zależności od branży i charakteru produktów. Może to być np. polecenie dodatkowych produktów w trakcie rozmowy z konsultantem, automatyczne wyświetlanie propozycji podobnych produktów na stronie internetowej, wysyłanie ofert i rekomendacji do klientów na podstawie ich historii zakupów lub wykorzystanie inteligentnych algorytmów rekomendujących produkty na podstawie analizy danych.