Fresh content (świeże treści)
Fresh content to inaczej nowe treści, które są publikowane na danej stronie. Termin ten oznacza także aktualizowanie istniejących już treści. Tworzenie i publikacja świeżych treści jest bardzo ważna z punktu widzenia SEO. Proces ten daje znać Google, że dana strona jest aktywna oraz posiada treści związane z danym tematem.
Czym jest fresh content?
Regularność, jaką należy zachować przy dodawaniu treści, zawsze będzie kwestią indywidualną. Jeżeli przykładowo dana strona dotyczy newsów sportowych, to nowe treści powinny pojawiać się praktycznie kilka-kilkanaście razy w ciągu dnia. Jeżeli jednak jest to niszowa strona, która porusza temat jedynie nowych telefonów z danej marki, nowe treści będą publikowane wraz z wprowadzeniem nowego modelu telefonu, czyli stosunkowo rzadko. W przypadku większości blogów (zwłaszcza firmowych) dąży się zwykle do publikacji treści przynajmniej raz w tygodniu.
Aktualizowanie obecnych treści może być dobrym sposobem na odświeżenie swojego contentu. Google w niektórych przypadkach pozycjonuje wyżej dane artykuły jedynie dlatego, że zostały stosunkowo wcześnie opublikowane.
Oczywiście w celu aktualizacji contentu wymagane są zwykle bardziej rozbudowane działania jak choćby zmiana struktury artykułu czy dodanie do niego nowych fragmentów.
Tak samo i w tym przypadku znaczenie ma nisza, w której się funkcjonuje – strona publikująca informacje ze świata będzie musiała znacznie częściej aktualizować swoje treści niż producent mebli, którego artykuły będą zależne od aktualnie panującej mody.
Jeżeli dany content spełnia jedno z tych kryterium, może zyskać wysokie pozycje w Google.
Aktualizowanie treści
Aktualizowanie obecnych treści może być dobrym sposobem na odświeżenie swojego contentu. Google w niektórych przypadkach pozycjonuje wyżej dane artykuły jedynie dlatego, że zostały stosunkowo wcześnie opublikowane.
Oczywiście w celu aktualizacji contentu wymagane są zwykle bardziej rozbudowane działania jak choćby zmiana struktury artykułu czy dodanie do niego nowych fragmentów.
Tak samo i w tym przypadku znaczenie ma nisza, w której się funkcjonuje – strona publikująca informacje ze świata będzie musiała znacznie częściej aktualizować swoje treści niż producent mebli, którego artykuły będą zależne od aktualnie panującej mody.
Google śledzi trzy różne typy wyszukiwań:
- Powracające zapytania – są to wydarzenia, które odbywają się regularnie jak na przykład Liga Mistrzów. W tym przypadku pożądane są jak najaktualniejsze informacje.
- Częste aktualizacje – zapytania o informacje, które zmieniają się co jakiś czas, ale są stosunkowo regularne. Przykładem mogą być premiery nowych gier elektronicznych.
- Gorące tematy – wszystko, co staje się w sieci trendy i o czym użytkownicy powinni dowiedzieć się od razu. Może to być viralowe wideo albo głośna krajowa afera.
Jeżeli dany content spełnia jedno z tych kryterium, może zyskać wysokie pozycje w Google.