Dopasowanie słów kluczowych
Dopasowanie słów kluczowych - system Google Ads wyświetla reklamy w wyszukiwarce na podstawie wpisanego przez użytkownika zapytania. Za pomocą 4 dostępnych dopasowań słów kluczowych możemy kontrolować, które wyszukiwania będą powodować wyświetlenia reklamy.
Czym jest dopasowanie słów kluczowych?
Typy dopasowania słów kluczowych
Każdy typ dopasowania słów kluczowych w Google Ads zapisywany jest z innym symbolem:
- dopasowanie przybliżone = słowo kluczowe
- modyfikator dopasowania przybliżonego = +słowo +kluczowe
- dopasowanie do wyrażenia = „słowo kluczowe”
- dopasowanie ścisłe = [słowo kluczowe]
Dopasowanie przybliżone
Jest to domyślna opcja na koncie Google Ads. Na liście słów kluczowych frazy w dopasowaniu przybliżonym zapisujemy bez żadnych dodatkowych znaków. Jest to najbardziej ogólne dopasowanie, które powoduje wyświetlanie reklam po wpisaniu danego słowa kluczowego, trafnych odmian, synonimów, fraz z błędną pisownią czy w liczbie mnogiej.
Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: damskie buty sportowe
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:
- polecane damskie buty sportowe
- buty sportowe dla kobiet do biegania
- damskie obuwie sportowe
- sportowe damskie buty sklep internetowy
Modyfikator dopasowania przybliżonego
Ten typ dopasowania umożliwia kontrolę nad dopasowaniem przybliżonym. Po zastosowaniu modyfikatora „+” przed słowem kluczowym zawężamy wyświetlanie frazy. Reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce po wpisaniu danego wyrażenia, jego zbliżonych odmian, niezależnie od kolejności, w jakiej się pojawią. Odmiany nie będą jednak obejmować synonimów i podobnych wyszukiwań.
Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: damskie buty sportowe
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:
- polecane damskie buty sportowe
- sklep internetowy damskie buty sportowe
- tanie damskie buty sportowe marki nike
- sportowe buty damskie do biegania
Dopasowanie do wyrażenia
W dopasowaniu do wyrażenia słowo kluczowe zapisujemy w cudzysłowie. Reklamy będą wyświetlać się po wpisaniu frazy, która będzie zawierać w sobie dokładnie to słowo kluczowe oraz gdy dopiszemy jakieś wyrażenia przed lub po frazie. W porównaniu do poprzednich dopasowań zacznie zawężamy zakres wyświetlania, ponieważ reklamy nie będą się wyświetlać na podobne wyrażenia, synonimy oraz człony rozdzielonej frazy.
Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: “damskie buty sportowe”
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:
- tanie damskie buty sportowe
- damskie buty sportowe sklep internetowy
- damskie buty sportowe do biegania
Dopasowanie ścisłe
Dopasowanie ścisłe jest najwęższym typem dopasowania w systemie Google Ads. Słowa kluczowe wprowadzane są w nawiasach kwadratowych. Reklamy w tym typie dopasowania będą wyświetlane tylko wtedy, gdy zapytanie będzie zawierać dokładnie daną frazę lub jego najbliższe odmiany. Reklama nie będzie się wyświetlać, gdy w zapytaniu po słowie kluczowym pojawią się dodatkowe frazy.
Przykład:
Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym: “damskie buty sportowe”
Reklama będzie wyświetlać się na poniższe zapytania:
- damskie buty sportowe
Wykluczające słowa kluczowe
Wyświetlanie reklam na wybrane frazy w różnych dopasowaniach można kontrolować poprzez używanie wykluczających słów kluczowych. Po dodaniu wybranych haseł jako słowa wykluczające reklamy nie będą się pojawiały na zapytania zawierające wybrane frazy. Pozwala to ograniczyć wyświetlanie reklam na nietrafione słowa, a tym samym uniknąć nieefektywnych kliknięć w reklamę.