Google Pingwin
Google Pingwin to algorytm wprowadzony w celu ograniczenia działalności stron nieprzestrzegających wytycznych Google. Jego zadaniem jest zmniejszenie widoczności witryn pozycjonowanych nieetycznymi metodami. Został on stworzony po algorytmie Google Panda. Po raz pierwszy zastosowano go w kwietniu 2012 roku.
Czym jest Google Pingwin?
Google Pingwin wymierzony jest w:
- systemy wymiany linków i wszelkie wykorzystanie nienaturalnych linków z niskiej jakości stron,
- nieprawidłowe optymalizowanie strony poprzez umieszczanie w treści nadmiernej ilości słów kluczowych – tzw. przeoptymalizowanie.
Google Pingwin zwalcza taktyki pozycjonowania i optymalizacji stron zaliczane do black hat SEO. Podobnie jak w przypadku Google Panda, algorytm Google Pingwin zwraca uwagę na zawartość strony, ale tym razem nie skupia się na całej treści, lecz wyłącznie na działaniach niezgodnych z wytycznymi Google. Dlatego należy bardzo uważać na systemy wymiany linków, które cieszą się sporą popularnością w Polsce. Ze względu na ofertę dużej ilości linków zwrotnych z niskiej jakości witryn, istnieje duże prawdopodobieństwo, że algorytm to wyłapie, a strona znacząco spadnie w rankingu wyszukiwań.