Cele marki
Misją przedsiębiorstwa jest propagowanie tezy, że każda kobieta posiada w sobie niepowtarzalne piękno, które można podkreślić odpowiednio dobranym strojem. Sklep oferuje produkty, które zaspokajają poczucie estetyki i indywidualne gusta klientek.
Oferta sklepu obejmuje kurtki damskie jeansowe, parki, ramoneski, płaszcze, kurtki pikowane ze szczególnym nastawieniem na odzież zimową.
Jednym z ważniejszych celów marki było rozwinięcie i utrzymanie jak największego zwrotu z reklam w miesiącach wysokiego i średniego popytu.
Ważne było także zwiększenie rozpoznawalności marki i wzmocnienie zaufania wśród użytkowników zainteresowanych marką i jej asortymentem.
Głównym założeniem sklepu było zwiększenie ilości sprzedawanych produktówpoprzez:
- dostarczanie wysokiej jakości, modnych ubrań w konkurencyjnych cenach,
- zapewnienie elastyczności i szybkości realizacji zamówień,
- wysoki poziom obsługi klientów,
- zapewnienie szerokiej oferty i różnorodności produktów.
Wyzwania
W ostatnim kwartale 2022 roku klient zdecydował się na uruchomienie kolejnego źródła dotarcia do użytkownika. Wspólnie postawiliśmy na działania w systemie Meta Ads.
Sprzedaż kurtek w systemach Google Ads i Meta Ads postawiła przed nami wiele wyzwań. Oto kilka z nich:
- Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, zwłaszcza w środowisku online. Istnieje wiele sklepów internetowych i platform sprzedażowych oferujących ubrania, w tym również kurtki. Konieczne zatem było stworzenie unikalnej oferty, która przyciągnie uwagę klientów i wyróżni się na tle konkurencji.
- Dobór odpowiednich systemów reklamowych i sposobów komunikacji, w tym:
- stworzenie skutecznej treści reklamowej i kreacji reklamy,
- dobór reklamy do grupy docelowej,
- odpowiednia emisja reklamy i jej umiejscowienie (placement),
- odpowiednie dostosowanie budżetu.
- Prezentacja produktu: sprzedaż kurtek online wymaga odpowiedniej prezentacji produktu, aby klient mógł dokładnie poznać jego wygląd, materiał, fason i szczegóły. Jako punkt obowiązkowy określiliśmy zapewnienie wysokiej jakości zdjęć, które oddadzą realistyczny wygląd kurtki oraz dostarczenie dokładnych opisów, w których uwzględnione są wszystkie istotne informacje.
- Utrzymanie zaufania klientów: wirtualne zakupy często są obarczone większym ryzykiem niż zakupy w sklepie stacjonarnym. Skupiliśmy się na budowaniu zaufania wśród użytkowników.
Nasze rozwiązania
Charakterystyką asortymentu sklepu jest jego sezonowość. Wyszliśmy z założenia, że podstawowym elementem komunikacji jest dostosowanie oferty do aktualnych oczekiwań użytkowników. Na początkowym etapie omówiliśmy z klientem produkty, które w jego opinii sprzedają się najlepiej lub mają duży potencjał przyciągnięcia użytkownika na stronę sklepu, by następnie przejść do kolejnych etapów procesu zakupowego.
Zarówno w systemie Meta Ads, jak i Google Ads zdecydowaliśmy się na stworzenie zestawów produktów odpowiadających określonym porom roku i związanych z tym preferencji użytkowników. Do promocji zostały wykorzystane te same grafiki, by zapewnić spójność materiałów reklamowych.
Takie podejście pozwoliło nam zbudować wysokie zaangażowanie użytkowników oraz stworzyć społeczny dowód słuszności. Użytkownicy wzajemnie zapewniają się o jakości i innych walorach oferowanych produktów.
Taka strategia pozwoliła nam na zbudowanie szerokiego lejka przy pierwszym kontakcie z marką. Najważniejsze wskaźniki zatem to:
Zasięg | 180 182 |
Wyświetlenia strony | 29 983 |
CPC | 0,06 |
CTR | 4,80% |
CPM | 3,62 zł |
Warto zwrócić uwagę na wskaźnik reaktywności reklamy (CTR), który pokazuje, że nasze reklamy trafiają do odpowiednich grup odbiorców, przy czym koszt przejścia na stronę jest bardzo niski i wynosi zaledwie 6 groszy. To pozwala nam lepiej wykorzystywać potencjał kampanii produktowych w kolejnych etapach lejka.
Wyniki
W ujęciu rocznym znacząco wzrosła ilość wyszukiwań związanych z nazwą marki, co oznacza zwiększenie rozpoznawalności brandu wśród użytkowników.
Na sukces kampanii reklamowych wpływa wiele czynników. Optymalizujemy ich efektywność poprzez holistyczne podejście do promocji, łącząc jednocześnie elementy związane z marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta.
Case study Świata Kurtek jest owocem synergii pracy agencji i zaangażowania ze strony klienta. Nawiązywanie pozytywnych relacji z użytkownikami pozwala zbudować społeczny dowód słuszności, który przekłada się na efektywność materiałów reklamowych — użytkownik dzięki takiemu modelowi częściej staje się klientem marki.