Audyt SEO to dokument, w którym zawarte są wszystkie wykryte błędy optymalizacyjne serwisu wraz z ich rekomendowanymi poprawkami. Wszystkie korekty optymalizacyjne sugerowane są na podstawie najnowszych standardów oraz wytycznych Google. Przygotowanie audytu SEO jest niezbędne przed rozpoczęciem etapu pozycjonowania strony, a brak wprowadzonych poprawek na podstawie audytu, może przyczynić się do uniemożliwienia rozpoczęcia skutecznej kampanii SEO.

Wybrane elementy audytu SEO
Audyt SEO składa się z analizy wielu czynników wpływających na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Mają one większy lub mniejszy wpływ na zachowanie serwisu, aczkolwiek dopiero ich pełna optymalizacja zapewnia serwisowi kompletną „przyjazność” pod algorytm wyszukiwarki. Poniżej opisujemy wybrane elementy takiego audytu.
- Meta Tagi
Dobór odpowiednich tytułów (TITLE) oraz opisów (DESCRIPTION) poszczególnych podstron. - Budowa adresów
Poprawność budowania adresów wewnątrz serwisu pod kątem “przyjazności SEO”. - Treść
Sprawdzenie treści w serwisie pod kątem unikalności oraz występowania odpowiednich słów kluczowych. - Nagłówki H
Odpowiednie rozmieszczenie nagłówków wartościujących H w obrębie całego serwisu. - Canonical
Ustawienie kanonicznych adresów w celu zapobiegania duplikacji treści. - Przekierowania
Prawidłowe i zgodne ze standardami, ustawienie przekierowań wewnątrz serwisu. - Mapa strony
Wygenerowanie mapy strony, w celu zwiększenia skuteczności indeksacji. - Plik robots.txt
Przygotowanie odpowiednich komend i wytycznych dla robotów wyszukiwarek. - Dane strukturalne
Prawidłowe oznaczenie danych strukturalnych w obrębie całego serwisu. - Mobilność strony
Odpowiednie przystosowanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych. - Walidacja W3C
Wychwycenie błędów składni HTML oraz CSS na podstawie walidatorów. - Szybkość ładowania witryny
Badanie szybkości ładowania się witryny oraz rekomendacje co do jej zwiększenia.
Efekty wprowadzenia zmian wg audytu SEO
Efekty jakie przynoszą poprawki optymalizacyjne według przygotowanego audytu SEO, są widoczne w stosunkowo szybkim czasie. Warto tu jeszcze raz podkreślić, że audyt SEO to tak naprawdę przedwstęp przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania strony.
- Lepsze pozycje
Przeprowadzenie optymalizacji SEO według wytycznych zawartych w audycie SEO poprawi pozycje serwisu. - Wzrost ruchu
Lepsze pozycje serwisu to także zwiększona ilość unikalnych wejść użytkowników na witrynę. - Większy ROI
Im większy wartościowy ruch na stronie, tym większa szansa na zwrot z inwestycji w SEO. - Serwis wg wytycznych Google
Serwis odpowiednio przygotowany pod wytyczne dla webmasterów Google to serwis odporny na kary od Google.
Wykorzystaj potencjał SEO!
Dzięki audytowi SEO możemy odkryć niewykorzystany potencjał drzemiący w praktycznie każdym serwisie. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja serwisu wykonana na podstawie profesjonalnego audytu SEO, potrafił zwiększyć ruch z wyników organicznych nawet o kilkaset procent! Skorzystaj z naszej usługi wykonania profesjonalnego audytu SEO!
Skontaktuj się z nami