Stały wzrost słów kluczowych w TOP3 i TOP10

Cele marki

Współpracę ze sklepem Facetaria.pl, który specjalizuje się w kosmetykach i akcesoriach dla mężczyzn rozpoczęliśmy w sierpniu 2021 roku.

Podczas rozmów określiliśmy wspólnie cele i kierunek naszej współpracy. Między innymi naszym celem było zwiększenie ilości przejść z wyników organicznych na wybrane priorytetowe kategorie jak i wszystkie podstrony sklepu z wyłączeniem fraz brandowych. Ustaliliśmy także pozostałe priorytety dla określonego asortymentu jak i dla całego sklepu. 

 

 

Nasze rozwiązania

Na początku współpracy i po zapoznaniu się z naszymi ustaleniami, należało wykonać całościowy audyt i optymalizację sklepu.

Po pogłębionej analizie naprawiliśmy:

  • znaczniki TITLE
  • opisy META DESCRIPTION
  • nagłówki H
  • stosowanie linków CANONICAL przy paginacji
  • Crawl budget
  • usunęliśmy błędy w wewnętrznym linkowaniu

Co zrobiliśmy

Największym wyzwaniem było zlikwidowanie kanibalizacji słów kluczowych i wszystkie nasze początkowe działania miały na celu zlikwidowanie tego problemu. 

Praca miała dwa aspekty:

  • prace programistyczne i poprawienie stanu technicznego sklepu
  • prace contentowe – gdzie naprawialiśmy i zoptymalizowaliśmy podstrony, które negatywnie wpływały na pozycjonowanie całego sklepu

 

Pozycjonowanie sklepu on-site współgrało z pozycjonowaniem off-site. 

Wyniki

Mając na uwadze, że głównym problemem sklepu była kanibalizacja słów kluczowych, wiedzieliśmy, że dobre wyniki nie pojawią się od razu. Mieliśmy świadomość, że zanim wyszukiwarka Google zauważy naszą wspólną pracę i zinterpretuje podstrony, mogą minąć nawet 2 miesiące.

Procentowy wynik kampanii w przedziale czasowym sierpień 2021 – styczeń 2022:

Ahrefs

  • Wzrost słów kluczowych w TOP3 o 108%
  • Wzrost słów kluczowych w TOP10 o 95%


Ruch organiczny oraz organiczne słowa kluczowe – wykres z narzędzia Ahrefs. Czerwona linia wyznacza start współpracy

SEMSTORM

  • Wzrost słów kluczowych w TOP3 o 46%


Słowa kluczowe w TOP3 – wykres z narzędzia SEMSTORM. Czerwona linia wyznacza start współpracy

  • Wzrost słów kluczowych w TOP10 o 29%

wyniki facetaria.pl
Słowa kluczowe w TOP10 – wykres z narzędzia SEMSTORM. Czerwona linia wyznacza start współpracy

Senuto

  • Wzrost liczby słów w TOP3 o 26%
  • Wzrost liczby słów w TOP10 o 19%


Analiza widoczności facetaria.pl – narzędzie Senuto

“Polecam usługi agencji Mayko sp. z o.o. w zakresie działań SEO. Już podczas pierwszej, wstępnej rozmowy specjaliści Mayko sprawili bardzo profesjonalne wrażenie. Potrafili trafnie zdiagnozować istotny problem w serwisie Facetaria.pl polegający na „kanibalizacji” słów kluczowych. Poprzednia agencja SEO, z którą w tamtym czasie współpracowałem (z top 10 w Polsce) w ogóle nie zauważyła tego problemu. Przed rozpoczęciem współpracy udało nam się wypracować wspólnie dość złożony model hybrydowego wynagrodzenia (abonament + premia za sukces), co jest korzystne dla obu stron. Agencja Mayko jest otwarta na różne modele współpracy i proponowała rozsądne rozwiązania w trakcie finalizacji współpracy.”

facetaria.pl