Stały wzrost słów kluczowych w TOP3 i TOP10

Cele marki
Współpracę ze sklepem Facetaria.pl, który specjalizuje się w kosmetykach i akcesoriach dla mężczyzn rozpoczęliśmy w sierpniu 2021 roku.
Podczas rozmów określiliśmy wspólnie cele i kierunek naszej współpracy. Między innymi naszym celem było zwiększenie ilości przejść z wyników organicznych na wybrane priorytetowe kategorie jak i wszystkie podstrony sklepu z wyłączeniem fraz brandowych. Ustaliliśmy także pozostałe priorytety dla określonego asortymentu jak i dla całego sklepu.
Nasze rozwiązania
Na początku współpracy i po zapoznaniu się z naszymi ustaleniami, należało wykonać całościowy audyt i optymalizację sklepu.
Po pogłębionej analizie naprawiliśmy:
- znaczniki TITLE
- opisy META DESCRIPTION
- nagłówki H
- stosowanie linków CANONICAL przy paginacji
- Crawl budget
- usunęliśmy błędy w wewnętrznym linkowaniu
Co zrobiliśmy
Największym wyzwaniem było zlikwidowanie kanibalizacji słów kluczowych i wszystkie nasze początkowe działania miały na celu zlikwidowanie tego problemu.
Praca miała dwa aspekty:
- prace programistyczne i poprawienie stanu technicznego sklepu
- prace contentowe – gdzie naprawialiśmy i zoptymalizowaliśmy podstrony, które negatywnie wpływały na pozycjonowanie całego sklepu
Pozycjonowanie sklepu on-site współgrało z pozycjonowaniem off-site.
Wyniki
Mając na uwadze, że głównym problemem sklepu była kanibalizacja słów kluczowych, wiedzieliśmy, że dobre wyniki nie pojawią się od razu. Mieliśmy świadomość, że zanim wyszukiwarka Google zauważy naszą wspólną pracę i zinterpretuje podstrony, mogą minąć nawet 2 miesiące.
Procentowy wynik kampanii w przedziale czasowym sierpień 2021 – styczeń 2022:
Ahrefs
- Wzrost słów kluczowych w TOP3 o 108%
- Wzrost słów kluczowych w TOP10 o 95%
Ruch organiczny oraz organiczne słowa kluczowe – wykres z narzędzia Ahrefs. Czerwona linia wyznacza start współpracy
SEMSTORM
- Wzrost słów kluczowych w TOP3 o 46%
Słowa kluczowe w TOP3 – wykres z narzędzia SEMSTORM. Czerwona linia wyznacza start współpracy
- Wzrost słów kluczowych w TOP10 o 29%
Słowa kluczowe w TOP10 – wykres z narzędzia SEMSTORM. Czerwona linia wyznacza start współpracy
Senuto
- Wzrost liczby słów w TOP3 o 26%
- Wzrost liczby słów w TOP10 o 19%
Analiza widoczności facetaria.pl – narzędzie Senuto