Sprzedaż w górę przy coraz większym budżecie

Cele marki

Nasz klient w branży home&decor działa już od ponad 35 lat. Specjalizuje się w sprzedaży akcesoriów do ekspozycji i dekoracji wnętrz: ram na obrazy i fotografie, fotogalerii czy obramowanych luster. W 2017 roku klient założył sklep internetowy, co było naturalnym krokiem w dalszym rozwoju biznesu.

Współpracę w ramach promocji w Google Ads rozpoczęliśmy w maju 2019 roku, niecałe dwa lata po rozpoczęciu pozycjonowania sklepu. Naszym celem było wykorzystanie potencjału nowego kanału sprzedaży oraz budowanie świadomości istnienia marki wśród klientów.

Nasze rozwiązania

W odróżnieniu od działań w SEO, gdzie celem było budowanie widoczności na konkretne frazy, w Google Ads skupiliśmy się na ekspozycji produktów w kampaniach produktowych.

Od samego początku współpracy:

  • podstawą działań były kampanie produktowe;
  • monitorowaliśmy udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania, aby mieć pewność, że reklamy produktów klienta są odpowiednio widoczne;
  • po zebraniu odpowiedniej próbki danych uruchomiliśmy inteligentne kampanie produktowe;
  • włączaliśmy kolejne rodzaje kampanii wraz ze wzrostem budżetów.
  • Ustaliliśmy również nasze wewnętrzne cele (szacowana wielkość sprzedaży i oczekiwany zwrot z kosztów reklamy), które miały równocześnie spełniać cele biznesowe klienta.
  • Co zrobiliśmy

    W pierwszych trzech miesiącach współpracy promowaliśmy asortyment priorytetowy, aby zbadać jego efektywność pod kątem konwersji sprzedażowych. Zebrane w początkowym okresie dane umożliwiły uruchomienie kampanii produktowej inteligentnej, która generowała jeszcze więcej zakupów. Pierwszy kwartał działań to budżet w wysokości 2000 PLN.

    Kampanie produktowe dopełnialiśmy remarketingiem dynamicznym, kierowanym do odbiorców z list remarketingowych. Wraz z dodatkowymi środkami budżetowymi wprowadziliśmy kampanie w sieci wyszukiwania na frazy tematyczne.

    Najwyższą skuteczność pod kątem wskaźnika ROAS uzyskiwały kampanie produktowe inteligentne, działające ze strategią Docelowy ROAS. W związku z tym większość budżetu reklamowego przeznaczyliśmy właśnie na ten rodzaj działań.


    Koszt i wskaźnik ROAS – statystyki całego konta, dane z Google Ads, okres: maj 2019 – grudzień 2020

    Wskaźnik ROAS od początku współpracy systematycznie rósł, podobnie jak nakłady finansowe na reklamę. Od drugiego kwartału 2020 do końca 2020 roku ROAS całego konta wyniósł średnio 12,5 z uwzględnieniem wahań w okresie letnim. Budżety na promocję w ostatnim czasie wynosiły średnio 8580 PLN na kwartał.

    W trakcie współpracy nie zabrakło wyzwań. Skoki sprzedaży w trakcie boomu na upominki i dekoracje do domu wymagały intensywnej kontroli nad wydawaniem budżetu. W szczególności dotyczy to dni okolicznościowych (np. Dzień Matki), po których zainteresowanie produktami wciąż jest wysokie, ale spada sprzedaż, a co za tym idzie, wskaźnik ROAS.

    W ostatnim czasie na koncie Ads włączyliśmy model atrybucji dla konwersji oparty na danych, uważany za najlepszy do analizy prowadzonych działań. Było to możliwe dzięki zebraniu dostatecznej ilości danych.

    Wyniki

    Średni koszt za kliknięcie i liczba kliknięć – statystyki całego konta, dane z Google Ads, okres: maj 2019-grudzień 2020

    Liczba użytkowników i przychody z kampanii Google Ads – dane z Google Analytics, okres: maj 2019-grudzień 2020

    Umów się na bezpłatną 45-minutową konsultację online

    pokażemy Ci w jaki sposób możesz osiągnąć taki wynik w Twoim e-commerce