Cele marki
Od 2017 roku wizerunek marki Chiara Wear tworzy Sara Tomiczek, założycielka oraz Dyrektor Kreatywny. Pod jej bacznym okiem powstają liczne kolekcje, które łączą modę z funkcjonalnością. Wysokiej jakości tkaniny i dzianiny, dbałość o szczegóły oraz wysokiej jakości polskie krawiectwo są najważniejszymi atrybutami marki.
Ubrania marki to „kobiecy streetwear”. Topowymi produktami są legginsy, bluzy oversize oraz spodnie dresowe. Najbardziej rozpoznawalnym znakiem marki są duże nadruki oraz hafty, które znajdziemy na bluzach i t-shirtach.
Głównym zadaniem, które ustaliliśmy wraz z klientem podczas spotkań wdrożeniowych kampanii, było zwiększenie sprzedaży. Cel kampanii Facebook (Meta Ads) został wyznaczony na poziomie 700% ROAS (ang. return on ad spend, czyli zwrot nakładów na reklamę). Wynikał on ze wskaźnika zwrotu mierzonego marżą i pozostałymi czynnikami związanymi z produkcją i dystrybucją produktów.
Poniżej przedstawiamy, w jaki sposób osiągnęliśmy wynik dwukrotnie przewyższający założony cel.
Wyzwania
Pracę nad kontem Facebook Ads rozpoczęliśmy od analizy prowadzonych dotychczas działań reklamowych, jak i organicznych. Wielkim atutem marki są prowadzone działania contentowe, które generowały stały napływ użytkowników, których należało przekształcić w klientów końcowych.
Wyniki i dane demograficzne odbiorców na koncie wykazały, że grupą docelową sklepu są kobiety w wieku od 20 do 45 lat. To właśnie ci użytkownicy generowali najbardziej wartościowy ruch i największy przychód w sklepie.
Prowadzona wówczas kampania na górną część lejka marketingowego była kierowana w 56% do użytkowników zadeklarowanych jako mężczyźni, stąd już na tym etapie zawierała błędne założenia.
Po zapoznaniu się z sytuacją reklamową zdecydowaliśmy się na przebudowanie obecnej struktury konta. Atutem marki są wysokiej jakości materiały graficzne i wideo, które wykorzystaliśmy w kampanii z celem: Aktywność dotycząca posta. Pozwoliło nam to zbudować dużą grupę potencjalnych klientów marki przy jednoczesnym niskim koszcie pozyskania użytkownika do grup remarketingowych.
Nasze rozwiązania
Sprzedaż w sklepie opiera się na limitowanych kolekcjach ubrań, stąd podstawowym elementem wyznaczającym regularną sprzedaż stało się dostosowywanie kreacji reklamowych do tak zwanych dropów, czyli ograniczonych czasowo, limitowanych kolekcji ubrań. Sklep ma także w sprzedaży bestsellerowe produkty, które poprawiają współczynnik klikalności i konwersji zasobów reklamowych.
Wskaźniki jakości reklam z okresu 4. miesięcy (wszystkie kampanie):
- średni CTR – 2,22%
- współczynnik konwersji – 2,71%
Wyniki kampanii Facebook Meta Ads
Zdecydowaliśmy się na dwie kampanie związane z działaniami sprzedażowymi. Pierwsza kampania została oparta na sprzedaży z katalogu, którą kierowaliśmy do docelowych grup odbiorców. Drugą kampanię skierowaliśmy do grup objętych remarketingiem i były to kreacje graficzne przedstawiające aktualny asortyment.
1. Sierpień
Kampania | ROAS | Koszt Zakupu | Śr. CPC | Śr. CPM |
Sprzedaż z katalogu | 4,87 | 40,96zł | 0,28 zł | 12,13zł |
Remarketing | 17,87 | 18,30zł | 0,34zł | 7,26zł |
2. Wrzesień
Kampania | ROAS | Koszt Zakupu | Śr. CPC | Śr. CPM |
Sprzedaż z katalogu | 14,04 | 20,68zł | 0,29 zł | 11,20zł |
Remarketing | 16,74 | 19,22zł | 0,38zł | 8,33zł |
3. Październik
Kampania | ROAS | Koszt Zakupu | Śr. CPC | Śr. CPM |
Sprzedaż z katalogu | 16,53 | 23,12zł | 0,29 zł | 11,54zł |
Remarketing | 23,28 | 15,12zł | 0,50zł | 10,20zł |
4. Listopad
Kampania | ROAS | Koszt Zakupu | Śr. CPC | Śr. CPM |
Sprzedaż z katalogu | 17,81 | 16,77zł | 0,42zł | 11,60zł |
Remarketing | 42,48 | 7,53zł | 0,63zł | 9,47zł |
Wyniki obu kampanii (w porównaniu listopada do sierpnia)
Miesiąc | Zasięg | Wyświetlenia | Ilość aktywności |
Sierpień | 4 872 | 7 288 | 446 |
Wrzesień | 14 917 | 22 433 | 1 917 |
Październik | 90 653 | 130 206 | 68 909 |
Listopad | 67 152 | 119 823 | 50 604 |
Wskaźniki jakości reklam z okresu 4 miesięcy (wszystkie kampanie):
-
wzrost ROAS w kampanii Sprzedaż z katalogu o 265%,
-
wzrost ROAS w kampanii Remarketingowej o 138%.
Ostatecznie kampanię zakończyliśmy wynikiem ROAS na poziomie 1595% (przy zakładanym celu ROAS 700%).