case study

elewacje marzen logo

Specjalistyczna branża, niszowa oferta i 4,5-krotny wzrost ruchu organicznego. Sprawdź, jak dobrze zaplanowane SEO przełożyło się na wzrost ilości zapytań i długoterminowy efekt.

Elewacje marzeń Mayko Bialystok
Spis treści

Cele marki

Elewacjemarzen.pl to firma, która specjalizuje się w zdalnym projektowaniu elewacji dla klientów indywidualnych i wykonawców. Oprócz samego projektu, oferuje także zestawienia materiałów, wsparcie zakupowe oraz dostęp do sprawdzonych ekip wykonawczych w całej Polsce – wszystko po to, by klient mógł przejść od projektu do realizacji bez zbędnych komplikacji.

 

Mimo wysokiej jakości usług, firma opierała sprzedaż wyłącznie na kampaniach Google Ads. Celem współpracy z Mayko było odblokowanie nowego, trwałego źródła pozyskiwania klientów — ruchu organicznego. Naszym zadaniem było więc stworzenie strategii SEO, która pomoże dotrzeć do większej liczby zainteresowanych i przełoży się na konkretne zapytania ofertowe.

Nasze rozwiązania

W pierwszym kroku przeprowadziliśmy pełny audyt SEO strony elewacjemarzen.pl. Zespół klienta zadbał o dopracowaną, estetyczną prezentację ich oferty – jednak pod względem technicznym i treściowym strona nie wykorzystywała swojego potencjału w wynikach wyszukiwania.

 

Strona elewacjemarzen.pl była więc dobrze zaprojektowana wizualnie, ale brakowało jej solidnych fundamentów SEO.

 

Aby zwiększyć jej widoczność i przyciągnąć więcej ruchu z wyszukiwarki, wdrożyliśmy szereg działań technicznych i contentowych:

  • 1

    Przeprowadziliśmy pełny audyt SEO, który wykazał m.in. brak nagłówków H1, nieprawidłową strukturę treści, puste meta opisy, nieczytelne adresy URL i brak alternatywnych opisów zdjęć.

  • 2

    Opracowaliśmy nową strukturę treści z uwzględnieniem fraz kluczowych – również tych z długiego ogona, które miały zaskakująco wysoki potencjał w tej branży.

  • 3

    Zoptymalizowaliśmy podstrony cennika, portfolio i usług, wiedząc, że to właśnie te sekcje są najczęściej odwiedzane przez klientów szukających wykonawcy.

  • 4

    Wdrożyliśmy poprawki techniczne, dzięki którym strona stała się bardziej czytelna dla Google i lepiej indeksowana.

  • 5

    Zaktualizowaliśmy wizytówkę Google Moja Firma, by zwiększyć widoczność marki również w wynikach lokalnych.

  • 6

    Przeprowadziliśmy analizę konkurencji, by określić realne szanse pozycjonowania na najbardziej wartościowe zapytania.

Dzięki takiemu podejściu stworzyliśmy solidne podstawy pod trwały i skalowalny wzrost widoczności.

Efekty

W momencie rozpoczęcia współpracy strona elewacjemarzen.pl była w wyraźnym trendzie spadkowym – tylko w ciągu jednego miesiąca straciła połowę swojego potencjalnego ruchu organicznego.
 

Wzrost widoczności SEO

 
Po wdrożeniu audytu i rekomendacji SEO, sytuacja zaczęła się stopniowo odwracać, a w kolejnych miesiącach widoczność oraz ruch wzrosły gwałtownie.

 

Wzrost widoczności SEO

Najważniejsze rezultaty po 7. miesiącach współpracy:

  • wzrost liczby słów kluczowych ogółem: z 244 do 341,

  • wzrost fraz w TOP10: z 28 do 112 (+300%),

  • wzrost ruchu organicznego: z 900 do ponad 5400 odwiedzających miesięcznie,

  • wysokie pozycje na kluczowe frazy: m.in. 1–2 miejsce na słowo „elewacje”.

Dodatkowo, serwis wyświetla się w TOP10 na wiele istotnych zapytań branżowych o wysokiej intencji zakupowej. Znacząco wzrósł też udział tzw. fraz long tail, co przekłada się na bardziej wartościowy, lepiej konwertujący ruch. Dzięki optymalizacji treści i poprawie widoczności lokalnej, firma zaczęła otrzymywać więcej zapytań — bez konieczności zwiększania budżetu reklamowego.

 

W trakcie przeprowadzania audytu strona była w wyraźnej tendencji spadkowej, co doskonale pokazuje historyczny wykres ruchu organicznego z programu Ahrefs. W tamtym czasie w zaledwie jeden miesiąc utraciła połowę swojego potencjalnego ruchu organicznego. Wraz z wdrożeniem audytu, uwzględniającego zarówno kwestie techniczne jak i contentowe, strona znacznie zwiększyła zakres słów kluczowych, co najpierw spowodowało wyrównanie ruchu organicznego, a następnie jego gwałtowny wzrost.

 
Dzięki kompleksowemu podejściu do SEO – obejmującemu zarówno działania techniczne, jak i contentowe – odwróciliśmy nie tylko spadkowy trend, ale też wypracowaliśmy stabilny, ponad czterokrotny wzrost ruchu organicznego.

 

Projekt elewacjemarzen.pl pokazuje, jak ryzykowne może być opieranie sprzedaży wyłącznie na jednym źródle ruchu. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii SEO, marka odzyskała widoczność, pozyskuje klientów z różnych kanałów i zyskała trwałą podstawę do dalszego wzrostu.

 

wyniki

Poznaj efekty naszej pracy

+4,5x

więcej ruchu organicznego z Google

1. miejsce

na frazę „elewacje” w wynikach wyszukiwania

+300%

wzrost liczby fraz w TOP10 w 7 miesięcy

Porównaj wyniki i zobacz różnicę

+5400
potencjalnych odwiedzin miesięcznie
senuto wzrost po audycie
341 słów
w TOP100 po 7. miesiącach działań SEO
elewacje marzeń ahrefs frazy i ruch
Zobaczmy, jak możemy pomóc Twojej marce rosnąć.

Umów się na bezpłatną 45-minutową konsultację online

Pokażemy Ci w jaki sposób możesz osiągnąć taki wynik w Twoim e-commerce