case study

Facetaria - Agencja SEO/SEM Mayko

Facetaria.pl to sklep internetowy posiadający w swoim asortymencie kosmetyki i akcesoria do pielęgnacji dla mężczyzn. Przedstawiamy efekt kampanii SEO - stały wzrost słów kluczowych w TOP3 i TOP10.

Facetaria.pl - case study SEO/SEM
Spis treści

Cele marki

Współpracę ze sklepem Facetaria.pl, który specjalizuje się w kosmetykach i akcesoriach dla mężczyzn rozpoczęliśmy w sierpniu 2021 roku.

Podczas rozmów określiliśmy wspólnie cele i kierunek naszej współpracy. Między innymi naszym celem było zwiększenie ilości przejść z wyników organicznych na wybrane priorytetowe kategorie jak i wszystkie podstrony sklepu z wyłączeniem fraz brandowych. Ustaliliśmy także pozostałe priorytety dla określonego asortymentu jak i dla całego sklepu.

Nasze rozwiązania

Na początku współpracy i po zapoznaniu się z naszymi ustaleniami, należało wykonać całościowy audyt i optymalizację sklepu.

Po pogłębionej analizie naprawiliśmy:

  • znaczniki TITLE

  • opisy META DESCRIPTION

  • nagłówki H

  • stosowanie linków CANONICAL przy paginacji

  • Crawl budget

  • usunęliśmy błędy w wewnętrznym linkowaniu

Co zrobiliśmy

Największym wyzwaniem było zlikwidowanie kanibalizacji słów kluczowych i wszystkie nasze początkowe działania miały na celu zlikwidowanie tego problemu. Pozycjonowanie sklepu on-site współgrało z pozycjonowaniem off-site.

Praca miała dwa aspekty:

  • 1

    prace programistyczne i poprawienie stanu technicznego sklepu

  • 2

    prace contentowe – gdzie naprawialiśmy i zoptymalizowaliśmy podstrony, które negatywnie wpływały na pozycjonowanie całego sklepu


Aby zwiększyć widoczność sklepu, prowadzaliśmy długofalowe działania, które obejmowały:

- utworzenie 10 kategorii prezentowych na podstawie istniejących produktów, które znacznie poszerzyły obszar pozycjonowania,
- przeanalizowanie wszystkich kategorii w sklepie pod kątem wyświetlanych słów kluczowych,
- wykorzystanie nowych fraz kluczowych do stworzenia lepiej dopasowanych atrybutów meta title, nagłówków H1 oraz opisów w 205 kategoriach.

Wdrożenie tych działań pozwoliło nam znaleźć mniej efektywne obszary pod kątem SEO (np. strony z pojedynczymi produktami, duplikaty kategorii) i podjęcie odpowiednich czynności, które niwelują negatywne skutki pozycjonowania.
Polecam usługi agencji Mayko w zakresie działań SEO. Już podczas pierwszej, wstępnej rozmowy specjaliści Mayko sprawili bardzo profesjonalne wrażenie. Potrafili trafnie zdiagnozować istotny problem w serwisie Facetaria.pl polegający na „kanibalizacji” słów kluczowych. Poprzednia agencja SEO, z którą w tamtym czasie współpracowałem (z top 10 w Polsce) w ogóle nie zauważyła tego problemu. Przed rozpoczęciem współpracy udało nam się wypracować wspólnie dość złożony model hybrydowego wynagrodzenia (abonament + premia za sukces), co jest korzystne dla obu stron. Agencja Mayko jest otwarta na różne modele współpracy i proponowała rozsądne rozwiązania w trakcie finalizacji współpracy.
Facetaria - Agencja SEO/SEM Mayko
Robert Petrykowski
Facetaria

wyniki

Poznaj efekty naszej pracy

+108%

wzrost słów kluczowych w TOP3

+95%

wzrost słów kluczowych w TOP10

Porównaj wyniki i zobacz różnicę

wzrost słów kluczowych w TOP3
108%
Facetaria.pl - case study SEO/SEM
wzrost słów kluczowych w TOP10
95%
Facetaria.pl - case study SEO/SEM
Mając na uwadze, że głównym problemem sklepu była kanibalizacja słów kluczowych, wiedzieliśmy, że dobre wyniki nie pojawią się od razu. Mieliśmy świadomość, że zanim wyszukiwarka Google zauważy naszą wspólną pracę i zinterpretuje podstrony, mogą minąć nawet 2 miesiące. [Procentowy wynik kampanii w przedziale czasowym sierpień 2021 – styczeń 2022]

Umów się na bezpłatną 45-minutową konsultację online

Pokażemy Ci w jaki sposób możesz osiągnąć taki wynik w Twoim e-commerce