case study

Facetaria - Agencja SEO/SEM Mayko

Facetaria.pl to sklep internetowy posiadający w swoim asortymencie kosmetyki i akcesoria do pielęgnacji dla mężczyzn. Przedstawiamy efekt kampanii SEO - stały wzrost słów kluczowych w TOP3 i TOP10.

Facetaria.pl - case study SEO/SEM
Spis treści

Cele marki

Współpracę ze sklepem Facetaria.pl, który specjalizuje się w kosmetykach i akcesoriach dla mężczyzn rozpoczęliśmy w sierpniu 2021 roku.

Podczas rozmów określiliśmy wspólnie cele i kierunek naszej współpracy. Między innymi naszym celem było zwiększenie ilości przejść z wyników organicznych na wybrane priorytetowe kategorie jak i wszystkie podstrony sklepu z wyłączeniem fraz brandowych. Ustaliliśmy także pozostałe priorytety dla określonego asortymentu jak i dla całego sklepu.

Nasze rozwiązania

Na początku współpracy i po zapoznaniu się z naszymi ustaleniami, należało wykonać całościowy audyt i optymalizację sklepu.

Po pogłębionej analizie naprawiliśmy:

  • znaczniki TITLE

  • opisy META DESCRIPTION

  • nagłówki H

  • stosowanie linków CANONICAL przy paginacji

  • Crawl budget

  • usunęliśmy błędy w wewnętrznym linkowaniu

Co zrobiliśmy

Największym wyzwaniem było zlikwidowanie kanibalizacji słów kluczowych i wszystkie nasze początkowe działania miały na celu zlikwidowanie tego problemu. Pozycjonowanie sklepu on-site współgrało z pozycjonowaniem off-site.

Praca miała dwa aspekty:

  • 1

    prace programistyczne i poprawienie stanu technicznego sklepu

  • 2

    prace contentowe – gdzie naprawialiśmy i zoptymalizowaliśmy podstrony, które negatywnie wpływały na pozycjonowanie całego sklepu


Aby zwiększyć widoczność sklepu, prowadzaliśmy długofalowe działania, które obejmowały:

- utworzenie 10 kategorii prezentowych na podstawie istniejących produktów, które znacznie poszerzyły obszar pozycjonowania,
- przeanalizowanie wszystkich kategorii w sklepie pod kątem wyświetlanych słów kluczowych,
- wykorzystanie nowych fraz kluczowych do stworzenia lepiej dopasowanych atrybutów meta title, nagłówków H1 oraz opisów w 205 kategoriach.

Wdrożenie tych działań pozwoliło nam znaleźć mniej efektywne obszary pod kątem SEO (np. strony z pojedynczymi produktami, duplikaty kategorii) i podjęcie odpowiednich czynności, które niwelują negatywne skutki pozycjonowania.
Polecam usługi agencji Mayko w zakresie działań SEO. Już podczas pierwszej rozmowy specjaliści Mayko sprawili bardzo profesjonalne wrażenie. Potrafili trafnie zdiagnozować istotny problem w serwisie Facetaria.pl polegający na „kanibalizacji” słów kluczowych. Poprzednia agencja SEO, z którą w tamtym czasie współpracowałem (z top 10 w Polsce) w ogóle nie zauważyła tego problemu. Przed rozpoczęciem współpracy udało nam się wypracować wspólnie dość złożony model hybrydowego wynagrodzenia (abonament + premia za sukces), co jest korzystne dla obu stron. Agencja Mayko jest otwarta na różne modele współpracy i proponowała rozsądne rozwiązania w trakcie finalizacji współpracy.
Facetaria - Agencja SEO/SEM Mayko
Robert Petrykowski
Facetaria

wyniki

Poznaj efekty naszej pracy

+112%

wzrost ruchu organicznego

+121%

wzrost słów kluczowych w TOP3

+103%

wzrost słów kluczowych w TOP10

Porównaj wyniki i zobacz różnicę

wzrost ruchu organicznego
112%
facetaria case study
wzrost słów kluczowych w TOP3
+121%
case study facetaria
wzrost słów kluczowych w TOP50
+75%
facetaria-3
Mając na uwadze, że głównym problemem sklepu była kanibalizacja słów kluczowych, wiedzieliśmy, że dobre wyniki nie pojawią się od razu. Mieliśmy świadomość, że zanim wyszukiwarka Google zauważy naszą wspólną pracę i zinterpretuje podstrony, mogą minąć nawet 2 miesiące. [Procentowy wynik kampanii w przedziale czasowym sierpień 2021 – styczeń 2022]

Umów się na bezpłatną 45-minutową konsultację online

Pokażemy Ci w jaki sposób możesz osiągnąć taki wynik w Twoim e-commerce