Cele marki
Nasz klient w branży home&decor działa już od ponad 35 lat. W 2017 roku założył sklep internetowy, co było naturalnym krokiem w dalszym rozwoju biznesu.
Współpracę w ramach promocji w Google Ads rozpoczęliśmy w maju 2019 roku, niecałe dwa lata po rozpoczęciu pozycjonowania sklepu. Naszym celem było wykorzystanie potencjału nowego kanału sprzedaży oraz budowanie świadomości istnienia marki wśród klientów.
Nasze rozwiązania
W odróżnieniu od działań w SEO, gdzie celem było budowanie widoczności na konkretne frazy, w Google Ads skupiliśmy się na ekspozycji produktów w kampaniach produktowych.
Od samego początku współpracy:
-
podstawą działań były kampanie produktowe;
-
monitorowaliśmy udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania, aby mieć pewność, że reklamy produktów klienta są odpowiednio widoczne;
-
po zebraniu odpowiedniej próbki danych uruchomiliśmy inteligentne kampanie produktowe;
-
włączaliśmy kolejne rodzaje kampanii wraz ze wzrostem budżetów.
-
Ustaliliśmy również nasze wewnętrzne cele (szacowana wielkość sprzedaży i oczekiwany zwrot z kosztów reklamy), które miały równocześnie spełniać cele biznesowe klienta.
Co zrobiliśmy
W pierwszych trzech miesiącach współpracy promowaliśmy asortyment priorytetowy, aby zbadać jego efektywność pod kątem konwersji sprzedażowych. Zebrane w początkowym okresie dane umożliwiły uruchomienie kampanii produktowej inteligentnej, która generowała jeszcze więcej zakupów. Pierwszy kwartał działań to budżet w wysokości 2000 PLN.
Kampanie produktowe dopełnialiśmy remarketingiem dynamicznym, kierowanym do odbiorców z list remarketingowych. Wraz z dodatkowymi środkami budżetowymi wprowadziliśmy kampanie w sieci wyszukiwania na frazy tematyczne.
Najwyższą skuteczność pod kątem wskaźnika ROAS uzyskiwały kampanie produktowe inteligentne, działające ze strategią Docelowy ROAS. W związku z tym większość budżetu reklamowego przeznaczyliśmy właśnie na ten rodzaj działań.