case study

Sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży ram na obrazy i fotografie oraz obramowanych luster.

Agencja SEO/SEM Mayko
Spis treści

Cele marki

Nasz klient w branży home&decor działa już od ponad 35 lat. W 2017 roku założył sklep internetowy, co było naturalnym krokiem w dalszym rozwoju biznesu.

Współpracę w ramach promocji w Google Ads rozpoczęliśmy w maju 2019 roku, niecałe dwa lata po rozpoczęciu pozycjonowania sklepu. Naszym celem było wykorzystanie potencjału nowego kanału sprzedaży oraz budowanie świadomości istnienia marki wśród klientów.

Nasze rozwiązania

W odróżnieniu od działań w SEO, gdzie celem było budowanie widoczności na konkretne frazy, w Google Ads skupiliśmy się na ekspozycji produktów w kampaniach produktowych.

Od samego początku współpracy:

  • podstawą działań były kampanie produktowe;

  • monitorowaliśmy udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania, aby mieć pewność, że reklamy produktów klienta są odpowiednio widoczne;

  • po zebraniu odpowiedniej próbki danych uruchomiliśmy inteligentne kampanie produktowe;

  • włączaliśmy kolejne rodzaje kampanii wraz ze wzrostem budżetów.

  • Ustaliliśmy również nasze wewnętrzne cele (szacowana wielkość sprzedaży i oczekiwany zwrot z kosztów reklamy), które miały równocześnie spełniać cele biznesowe klienta.

Co zrobiliśmy

W pierwszych trzech miesiącach współpracy promowaliśmy asortyment priorytetowy, aby zbadać jego efektywność pod kątem konwersji sprzedażowych. Zebrane w początkowym okresie dane umożliwiły uruchomienie kampanii produktowej inteligentnej, która generowała jeszcze więcej zakupów. Pierwszy kwartał działań to budżet w wysokości 2000 PLN.

Kampanie produktowe dopełnialiśmy remarketingiem dynamicznym, kierowanym do odbiorców z list remarketingowych. Wraz z dodatkowymi środkami budżetowymi wprowadziliśmy kampanie w sieci wyszukiwania na frazy tematyczne.

Najwyższą skuteczność pod kątem wskaźnika ROAS uzyskiwały kampanie produktowe inteligentne, działające ze strategią Docelowy ROAS. W związku z tym większość budżetu reklamowego przeznaczyliśmy właśnie na ten rodzaj działań.

wyniki

Poznaj efekty naszej pracy

131%

ROAS

0,37 zł

Śr. CPC

118 tys.

Kliknięcia

Porównaj wyniki i zobacz różnicę

Koszt
43,4 tys. zł
wyniki kampanii ads - Agencja SEO/SEM Mayko
Wartość konwersji/koszt
9,97 zł
wyniki kampanii ads - Agencja SEO/SEM Mayko
Poznaj nasze możliwości