case study

Poznaj historię sukcesu Kuchni Vikinga - lidera wśród cateringów dietetycznych. Znajdziesz go niemal w całej Polsce, a tysiące lojalnych klientów są potwierdzeniem wysokiej jakości oferowanych usług.

Kuchnia Vikinga case study
Spis treści

Cele marki

Kuchnia Vikinga to catering dietetyczny założony w 2018 roku na Podlasiu. Działania SEO rozpoczęliśmy w marcu 2022 roku i od samego początku wiedzieliśmy, że w stronie, jak i samej branży tkwi duży potencjał.

 

Naszym początkowym celem była poprawa pozycji podstron na kluczowe dla cateringów frazy, które wspólnie dobraliśmy na początku współpracy, jednak na przestrzeni 2. lat nasza strategia i zakres prac ewoluowały, dzięki czemu ruch na stronie wciąż rośnie.

Nasze rozwiązania

Gdy w 2022 roku rozpoczęliśmy współpracę, ruch organiczny Kuchni Vikinga był niski w porównaniu do ich topowych konkurentów. Wiedzieliśmy, że cel firmy jest ambitny – zdobycie pozycji lidera wśród cateringów w Polsce. A jak wiadomo, bez wysokich pozycji w wyszukiwarkach byłoby to bardzo trudne zadanie.

 

Skupiliśmy się więc na pozycjonowaniu poszczególnych diet oraz podstron konkretnych miast, a także na budowaniu brandu – co jest must–have każdego biznesu w dzisiejszych czasach.

Nasza strategia zmieniała się na przestrzeni kolejnych miesięcy, aby maksymalnie spiąć marketingowe działania offline’owe z pozycjonowaniem.

 

W tym celu:

  • przygotowaliśmy analizę konkurencji oraz fraz kluczowych,

  • sprawdziliśmy strategie SEO największych graczy w branży,

  • sprawdziliśmy stronę pod kątem technicznym i sporządziliśmy dokument punktujący elementy wymagające optymalizacji i zmian,

  • wdrożyliśmy na stronie zmiany zarówno contentowe jak i techniczne,

  • rozpoczęliśmy pozyskiwanie backlinków z wartościowych portali tematycznych i lokalnych,

  • pozyskaliśmy backlinki z największych portali w Polsce wspierając działania PR’owe,

  • na bieżąco monitorowaliśmy stronę i reagowaliśmy, gdy zauważaliśmy negatywne zmiany,

  • zaudytowaliśmy nową UX’ową wersję strony.

Na początku 2023 roku postawiliśmy na zdecydowany rozwój działań blogowych, które w tamtym momencie były słabym punktem. Każdy większy catering dietetyczny posiadał bowiem bloga z wpisami dotyczącymi zdrowia, jedzenia, czy lifestyle’u. Przeprowadziliśmy analizę content gapu Kuchni Vikinga w porównaniu z ich konkurencją i wyodrębniliśmy najpopularniejsze tematy poruszane na blogach w branży gastro.

Na podstawie analizy przygotowaliśmy content plan, a także rozpoczęliśmy współpracę z copywriterką z doświadczeniem dietetycznym, tak aby publikowane na blogu treści były merytoryczne i jakościowe. W listopadzie 2023 zintensyfikowaliśmy prowadzenie bloga, aby możliwie najszybciej dogonić konkurencję na tej płaszczyźnie i zmniejszyć dzielącą nas lukę contentową.

Kuchnia Vikinga wpis blogowy

Dzięki publikowanym wpisom poszerzyliśmy znacznie zakres słów kluczowych, na które Kuchnia Vikinga pojawia się w wyszukiwarce, a to pozytywnie wpłynęło na rozpoznawalność marki. Wzmocniliśmy też branżowy autorytet, co jest kluczowe jeżeli chodzi o SEO.

Aktualnie wdrażamy kolejne pomysły, które powinny zwiększyć ruch organiczny na stronie o 15–30%.

Co zrobiliśmy

W ramach 2-letniej współpracy podjęliśmy działania, które miały wpływ nie tylko na SEO, ale także na brand i ogólny marketing firmy. Najważniejsze z nich to:

  • poprawa struktury adresów URL,

  • optymalizacja i tworzenie nowego contentu,

  • optymalizacja meta tagów,

  • optymalizacja nagłówków H,

  • poprawa crawl budgetu,

  • optymalizacja sitemapy,

  • dodanie tagów schema,

  • poprawa błędów ładowania strony i optymalizacja błędnych podstron,

  • regularne zdobywanie linków stricte pod SEO, jak i PR’owych budujących świadomość marki,

  • pomoc w tworzeniu nowych podstron,

  • analiza konkurencji,

  • znalezienie luk w treściach i wypełnienie jej wpisami blogowymi.

Poza wyżej wymienionymi działaniami, w czasie współpracy wielokrotnie spotykaliśmy się z zespołem Kuchni Vikinga, aby omówić działania, efekty i dalsze plany. Dzięki płynnej komunikacji i szybkiemu działaniu ruch organiczny na stronie wciąż dynamicznie rośnie.
Współpraca z Mayko przyniosła nam wiele korzyści. Terminowe raporty, dowożone wyniki i błyskawiczne wdrażanie zmian, tak mogę podsumować współpracę z agencją. Mayko rozumie nasze cele biznesowe i specyfikę branży cateringu dietetycznego - polecamy ich jako partnera w dziedzinie pozycjonowania!
kvlogo
Luiza Wróblewska
Kuchnia Vikinga

Efekty

Nie ukrywamy, że sukces SEO Kuchni Vikinga to nie tylko nasze działania, ale również wypadkowa marketingu offline’owego (ukierunkowanego na budowanie świadomości marki) oraz rosnącej popularności diet pudełkowych. Niemniej jednak, przez ostatnie 2 lata ruch w obrębie całej strony wzrósł kilkukrotnie – zarówno z fraz brandowych, jak i słów kluczowych ściśle powiązanych z naszą strategią. Porównując dane z UA z okresu 1 stycznia – 31 marca 2022, do 1 stycznia – 31 marca 2024, widzimy wzrost ruchu z poziomu 55 614 na 311 215 (+459%).

 

Porównując sam początek ubiegłego roku (styczeń–marzec 2023) do tego samego okresu obecnego roku (styczeń–marzec 2024), możemy zaobserwować wzrost o +207% ruchu organicznego wykluczając z porównania frazy brandowe.

 

Jeżeli chodzi o przychody, to ruch organiczny jest tu największym kanałem. Mimo zmian w marcu 2024 dotyczących Constent Mode v2 i kilku innych zmian, które miały miejsce w ostatnim czasie w Kuchni Vikinga, wzrost przychodu z ruchu organicznego r/r wyniósł +168%.

 

A jak wygląda ruch i frazy wg popularnych narzędzi SEO?


W Ahrefsie możemy zauważyć wzrostu ruchu z poziomu 19 128 (2022 rok) na 46 956 | +161% (po roku współpracy) i na 165 359 | +764% (po 2 latach współpracy).

 

 

W przypadku fraz w TOP–3 i TOP–10 sprawa wygląda podobnie. Tutaj również mogliśmy obserwować spore wzrosty (+1969% fraz w TOP–3, +1657% fraz w TOP–10), które rozpoczęły się niemal od zera, a aktualnie jesteśmy coraz bliżej celu – zostania nr 1 w branży.

 

 

Mimo że ciągle możemy obserwować wzrost ruchu na stronie, nie spoczywamy na laurach. Wciąż szukamy nowych możliwości rozwoju oraz przestrzeni, które możemy zoptymalizować.

 

Współpraca z Kuchnią Vikinga to czysta przyjemność – kontakt jest prosty i przejrzysty, w razie wątpliwości doprecyzowujemy szczegóły, a w pewnych kwestiach mamy wolną rękę, dzięki czemu możemy działać naprawdę szybko.

 

Jak można zauważyć po powyższym przykładzie, połączenie działań online i offline to klucz do systematycznego rozwoju firmy i sprzedaży.

 

Update 2025

Kuchnia Vikinga jest projektem, którego głównym celem było stanie się cateringiem dietetycznym nr 1 w Polsce. Jako dział odpowiedzialny za budowanie ruchu i rozpoznawalności w wyszukiwarce, ten cel spełniliśmy na początku 2025 roku wyprzedzając poprzedniego lidera, który na szczycie zasiadał przez ostatnie lata.

DZIAŁANIA

Od kwietnia 2024 w Kuchni Vikinga działo się sporo. To, co pozwoliło nam jeszcze bardziej poprawić wyniki to:

  • Rozbudowa strony lokalnej – stworzyliśmy nowe, dedykowane podstrony zoptymalizowane pod frazy typu „catering dietetyczny miasto” oraz „dieta pudełkowa miasto”, co pozwoliło nam efektywnie docierać do lokalnych użytkowników zainteresowanych cateringiem dietetycznym w konkretnych lokalizacjach.

  • Intensyfikacja działań blogowych – zwiększyliśmy liczbę publikowanych wpisów blogowych, skupiając się na popularnych tematach związanych z dietą, zdrowym stylem życia oraz kulinariami. Treści były przygotowane we współpracy z copywriterką specjalizującą się w dietetyce, co przełożyło się na znaczny wzrost ruchu oraz lepsze pozycje strony na nowe frazy kluczowe.

  • Optymalizacja treści za pomocą AI – korzystaliśmy z narzędzi AI oraz oprogramowania do optymalizacji contentu, dzięki czemu byliśmy w stanie szybko i skutecznie poprawić jakość oraz SEO starszych podstron lokalnych oraz stron poszczególnych diet. AI pomogło nam w analizie treści konkurencji oraz w uzupełnieniu luk contentowych.

  • Monitorowanie i analiza konkurencji – systematycznie przeprowadzaliśmy analizy porównawcze z największymi konkurentami, identyfikując obszary, w których Kuchnia Vikinga mogłaby się poprawić. Dzięki temu nasze działania były zawsze trafione, ukierunkowane i skuteczne.

  • Integracja działań online i offline – SEO traktowaliśmy jako część szerszej strategii marketingowej, współpracując ściśle z działem marketingu offline. Dzięki temu udało nam się spiąć działania SEO z kampaniami PR-owymi, wzmacniając tym samym rozpoznawalność marki i jej wizerunek na rynku.

  • Pozyskiwanie wartościowych backlinków – pozyskaliśmy linki zarówno z największych polskich portali (w ramach działań PR), jak i wysokiej jakości lokalnych serwisów tematycznych, co znacząco poprawiło autorytet domeny w wyszukiwarce.

Efekty naszych działań były spektakularne – wyniki w narzędziach analitycznych jasno pokazują dynamiczny wzrost. Strona, mimo że już w 2024 roku odnotowywała świetne wyniki, wciąż miała potencjał rozwojowy. Dzięki systematycznej publikacji wpisów i podstron lokalnych zwiększyliśmy ilość wyświetleń o +111% oraz ilość kliknięć o +15%. Warto tutaj zaznaczyć, że już wcześniej strona pod wieloma aspektami znajdowała się pod sufitem ruchu organicznego. Jednak dzięki analizie konkurencji zdołaliśmy wyodrębnić obszary do poprawy i rozbudowy, co przełożyło się na jeszcze lepsze wyniki.



Działania związane z podstronami lokalnymi rozpoczęliśmy w lipcu 2024 roku. Do października 2024 efekty były umiarkowane. Jednak, gdy pojawiło się więcej podstron lokalnych i wdrożyliśmy intensywną strategię pozyskiwania linków zewnętrznych ruch zaczął dynamicznie się zwiększać. Obecnie podstrony lokalne generują ok. 20 tys. użytkowników miesięcznie. Jest to idealny przykład tego, że nawet na bdb. zoptymalizowanej i autorytarnej stronie, działania pod kątem SEO przynoszą często opóźnione efekty.

wyniki

Poznaj efekty naszej pracy

3,37 mln

łączna liczba wyświetleń strony (wzrost o 111% r/r)

163 tys.

łączna liczba kliknięć (wzrost o 15% r/r)

1,54 mln

łączna liczba wyświetleń podstron lokalnych (wzrost o 90%)

Porównaj wyniki i zobacz różnicę

+105%
wzrost słów kluczowych w TOP3 r/r
viking_seo_mayko
+111%
łączna liczba wyświetleń strony
mayko_viking_seo2
+110%
wzrost słów kluczowych w TOP10 r/r
mayko_viking_seo3
+90%
łączna liczba wyświetleń podstron lokalnych
mayko_viking_seo4
Poznaj efekty naszej pracy

Umów się na bezpłatną 45-minutową konsultację online

Pokażemy Ci w jaki sposób możesz osiągnąć taki wynik w Twoim e-commerce