Cele marki
Kuchnia Vikinga to catering dietetyczny założony w 2018 roku na Podlasiu. Działania SEO rozpoczęliśmy w marcu 2022 roku i od samego początku wiedzieliśmy, że w stronie, jak i samej branży tkwi duży potencjał.
Naszym początkowym celem była poprawa pozycji podstron na kluczowe dla cateringów frazy, które wspólnie dobraliśmy na początku współpracy, jednak na przestrzeni 2. lat nasza strategia i zakres prac ewoluowały, dzięki czemu ruch na stronie wciąż rośnie.
Nasze rozwiązania
Gdy w 2022 roku rozpoczęliśmy współpracę, ruch organiczny Kuchni Vikinga był niski w porównaniu do ich topowych konkurentów. Wiedzieliśmy, że cel firmy jest ambitny – zdobycie pozycji lidera wśród cateringów w Polsce. A jak wiadomo, bez wysokich pozycji w wyszukiwarkach byłoby to bardzo trudne zadanie.
Skupiliśmy się więc na pozycjonowaniu poszczególnych diet oraz podstron konkretnych miast, a także na budowaniu brandu – co jest must–have każdego biznesu w dzisiejszych czasach.
Nasza strategia zmieniała się na przestrzeni kolejnych miesięcy, aby maksymalnie spiąć marketingowe działania offline’owe z pozycjonowaniem.
W tym celu:
-
przygotowaliśmy analizę konkurencji oraz fraz kluczowych,
-
sprawdziliśmy strategie SEO największych graczy w branży,
-
sprawdziliśmy stronę pod kątem technicznym i sporządziliśmy dokument punktujący elementy wymagające optymalizacji i zmian,
-
wdrożyliśmy na stronie zmiany zarówno contentowe jak i techniczne,
-
rozpoczęliśmy pozyskiwanie backlinków z wartościowych portali tematycznych i lokalnych,
-
pozyskaliśmy backlinki z największych portali w Polsce wspierając działania PR’owe,
-
na bieżąco monitorowaliśmy stronę i reagowaliśmy, gdy zauważaliśmy negatywne zmiany,
-
zaudytowaliśmy nową UX’ową wersję strony.
Na podstawie analizy przygotowaliśmy content plan, a także rozpoczęliśmy współpracę z copywriterką z doświadczeniem dietetycznym, tak aby publikowane na blogu treści były merytoryczne i jakościowe. W listopadzie 2023 zintensyfikowaliśmy prowadzenie bloga, aby możliwie najszybciej dogonić konkurencję na tej płaszczyźnie i zmniejszyć dzielącą nas lukę contentową.
Dzięki publikowanym wpisom poszerzyliśmy znacznie zakres słów kluczowych, na które Kuchnia Vikinga pojawia się w wyszukiwarce, a to pozytywnie wpłynęło na rozpoznawalność marki. Wzmocniliśmy też branżowy autorytet, co jest kluczowe jeżeli chodzi o SEO.
Aktualnie wdrażamy kolejne pomysły, które powinny zwiększyć ruch organiczny na stronie o 15–30%.
Co zrobiliśmy
W ramach 2-letniej współpracy podjęliśmy działania, które miały wpływ nie tylko na SEO, ale także na brand i ogólny marketing firmy. Najważniejsze z nich to:
-
poprawa struktury adresów URL,
-
optymalizacja i tworzenie nowego contentu,
-
optymalizacja meta tagów,
-
optymalizacja nagłówków H,
-
poprawa crawl budgetu,
-
optymalizacja sitemapy,
-
dodanie tagów schema,
-
poprawa błędów ładowania strony i optymalizacja błędnych podstron,
-
regularne zdobywanie linków stricte pod SEO, jak i PR’owych budujących świadomość marki,
-
pomoc w tworzeniu nowych podstron,
-
analiza konkurencji,
-
znalezienie luk w treściach i wypełnienie jej wpisami blogowymi.
Efekty
Nie ukrywamy, że sukces SEO Kuchni Vikinga to nie tylko nasze działania, ale również wypadkowa marketingu offline’owego (ukierunkowanego na budowanie świadomości marki) oraz rosnącej popularności diet pudełkowych. Niemniej jednak, przez ostatnie 2 lata ruch w obrębie całej strony wzrósł kilkukrotnie – zarówno z fraz brandowych, jak i słów kluczowych ściśle powiązanych z naszą strategią. Porównując dane z UA z okresu 1 stycznia – 31 marca 2022, do 1 stycznia – 31 marca 2024, widzimy wzrost ruchu z poziomu 55 614 na 311 215 (+459%).
Porównując sam początek ubiegłego roku (styczeń–marzec 2023) do tego samego okresu obecnego roku (styczeń–marzec 2024), możemy zaobserwować wzrost o +207% ruchu organicznego wykluczając z porównania frazy brandowe.
Jeżeli chodzi o przychody, to ruch organiczny jest tu największym kanałem. Mimo zmian w marcu 2024 dotyczących Constent Mode v2 i kilku innych zmian, które miały miejsce w ostatnim czasie w Kuchni Vikinga, wzrost przychodu z ruchu organicznego r/r wyniósł +168%.
A jak wygląda ruch i frazy wg popularnych narzędzi SEO?
W Ahrefsie możemy zauważyć wzrostu ruchu z poziomu 19 128 (2022 rok) na 46 956 | +161% (po roku współpracy) i na 165 359 | +764% (po 2 latach współpracy).
W przypadku fraz w TOP–3 i TOP–10 sprawa wygląda podobnie. Tutaj również mogliśmy obserwować spore wzrosty (+1969% fraz w TOP–3, +1657% fraz w TOP–10), które rozpoczęły się niemal od zera, a aktualnie jesteśmy coraz bliżej celu – zostania nr 1 w branży.
Mimo że ciągle możemy obserwować wzrost ruchu na stronie, nie spoczywamy na laurach. Wciąż szukamy nowych możliwości rozwoju oraz przestrzeni, które możemy zoptymalizować.
Współpraca z Kuchnią Vikinga to czysta przyjemność – kontakt jest prosty i przejrzysty, w razie wątpliwości doprecyzowujemy szczegóły, a w pewnych kwestiach mamy wolną rękę, dzięki czemu możemy działać naprawdę szybko.
Jak można zauważyć po powyższym przykładzie, połączenie działań online i offline to klucz do systematycznego rozwoju firmy i sprzedaży.