case study

swiatkurtek logo

Sklep internetowy Swiatkurtek.pl specjalizuje się w sprzedaży kurtek sezonowych online. Firma działa z sukcesem od wielu lat i realizuje rocznie tysiące zamówień na terenie Polski.

case study kampanie reklamowe SEM
Spis treści

Cele marki

Misją przedsiębiorstwa jest propagowanie tezy, że każda kobieta posiada w sobie niepowtarzalne piękno, które można podkreślić odpowiednio dobranym strojem. Sklep oferuje produkty, które zaspokajają poczucie estetyki i indywidualne gusta klientek.

Oferta sklepu obejmuje kurtki damskie jeansowe, parki, ramoneski, płaszcze, kurtki pikowane ze szczególnym nastawieniem na odzież zimową.

Jednym z ważniejszych celów marki było rozwinięcie i utrzymanie jak największego zwrotu z reklam w miesiącach wysokiego i średniego popytu. 

 

Ważne było także zwiększenie rozpoznawalności marki i wzmocnienie zaufania wśród użytkowników zainteresowanych marką i jej asortymentem.

 

Głównym założeniem sklepu było zwiększenie ilości sprzedawanych produktówpoprzez:

  • dostarczanie wysokiej jakości, modnych ubrań w konkurencyjnych cenach,
  • zapewnienie elastyczności i szybkości realizacji zamówień,
  • wysoki poziom obsługi klientów,
  • zapewnienie szerokiej oferty i różnorodności produktów.

Wyzwania

W ostatnim kwartale 2022 roku klient zdecydował się na uruchomienie kolejnego źródła dotarcia do użytkownika. Wspólnie postawiliśmy na działania w systemie Meta Ads.

Sprzedaż kurtek w systemach Google Ads i Meta Ads postawiła przed nami wiele wyzwań. Oto kilka z nich:

  1. Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, zwłaszcza w środowisku online. Istnieje wiele sklepów internetowych i platform sprzedażowych oferujących ubrania, w tym również kurtki. Konieczne zatem było stworzenie unikalnej oferty, która przyciągnie uwagę klientów i wyróżni się na tle konkurencji.
  2. Dobór odpowiednich systemów reklamowych i sposobów komunikacji, w tym:
    • stworzenie skutecznej treści reklamowej i kreacji reklamy,
    • dobór reklamy do grupy docelowej,
    • odpowiednia emisja reklamy i jej umiejscowienie (placement),
    • odpowiednie dostosowanie budżetu.
  3. Prezentacja produktu: sprzedaż kurtek online wymaga odpowiedniej prezentacji produktu, aby klient mógł dokładnie poznać jego wygląd, materiał, fason i szczegóły. Jako punkt obowiązkowy określiliśmy zapewnienie wysokiej jakości zdjęć, które oddadzą realistyczny wygląd kurtki oraz dostarczenie dokładnych opisów, w których uwzględnione są wszystkie istotne informacje.
  4. Utrzymanie zaufania klientów: wirtualne zakupy często są obarczone większym ryzykiem niż zakupy w sklepie stacjonarnym. Skupiliśmy się na budowaniu zaufania wśród użytkowników.

Nasze rozwiązania

Charakterystyką asortymentu sklepu jest jego sezonowość. Wyszliśmy z założenia, że podstawowym elementem komunikacji jest dostosowanie oferty do aktualnych oczekiwań użytkowników. Na początkowym etapie omówiliśmy z klientem produkty, które w jego opinii sprzedają się najlepiej lub mają duży potencjał przyciągnięcia użytkownika na stronę sklepu, by następnie przejść do kolejnych etapów procesu zakupowego.
Zarówno w systemie Meta Ads, jak i Google Ads zdecydowaliśmy się na stworzenie zestawów produktów odpowiadających określonym porom roku i związanych z tym preferencji użytkowników. Do promocji zostały wykorzystane te same grafiki, by zapewnić spójność materiałów reklamowych.

Naszym celem było zebranie jak największej ilości użytkowników w górnej części lejka. W związku z tym stworzyliśmy kreacje reklamowe w postaci materiałów wideo, które wykorzystaliśmy kampanii z celem Aktywność.


Takie podejście pozwoliło nam zbudować wysokie zaangażowanie użytkowników oraz stworzyć społeczny dowód słuszności. Użytkownicy wzajemnie zapewniają się o jakości i innych walorach oferowanych produktów.

Taka strategia pozwoliła nam na zbudowanie szerokiego lejka przy pierwszym kontakcie z marką. Najważniejsze wskaźniki zatem to:

 


WordPress Tables Plugin

Warto zwrócić uwagę na wskaźnik reaktywności reklamy (CTR), który pokazuje, że nasze reklamy trafiają do odpowiednich grup odbiorców, przy czym koszt przejścia na stronę jest bardzo niski i wynosi zaledwie 6 groszy. To pozwala nam lepiej wykorzystywać potencjał kampanii produktowych w kolejnych etapach lejka.

Wyniki

W ujęciu rocznym znacząco wzrosła ilość wyszukiwań związanych z nazwą marki, co oznacza zwiększenie rozpoznawalności brandu wśród użytkowników.

 

Rok 2023 charakteryzuje się kolejnym wzrostem wyszukiwań brandowych. Wskazane poniżej dane odnoszą się do okresu styczeń-maj z ostatnich 3 lat.

 


W ciągu tego okresu sklep zrealizował łącznie 1084 zakupów, przy średnim koszcie 10,43 zł za zakup. Taki rezultat świadczy o popularności i zaufaniu, jakie sklep zdobył wśród klientów. Liczba zakupów jest wskaźnikiem wysokiej aktywności i zaangażowania użytkowników na każdym etapie lejka.

 

Na sukces kampanii reklamowych wpływa wiele czynników. Optymalizujemy ich efektywność poprzez holistyczne podejście do promocji, łącząc jednocześnie elementy związane z marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta.

 

Case study Świata Kurtek jest owocem synergii pracy agencji i zaangażowania ze strony klienta. Nawiązywanie pozytywnych relacji z użytkownikami pozwala zbudować społeczny dowód słuszności, który przekłada się na efektywność materiałów reklamowych — użytkownik dzięki takiemu modelowi częściej staje się klientem marki.

 

wyniki

Poznaj efekty naszej pracy

1166%

ROAS z kampanii Meta Ads

1078%

ROAS z kampanii Google Ads

Porównaj wyniki i zobacz różnicę

ROAS Google Ads
1078%
Wyniki GAds
ROAS Meta Ads
1166%
Świat Kurtek Fb
Poznaj efekty naszej pracy