Cele marki
Misją przedsiębiorstwa jest propagowanie tezy, że każda kobieta posiada w sobie niepowtarzalne piękno, które można podkreślić odpowiednio dobranym strojem. Sklep oferuje produkty, które zaspokajają poczucie estetyki i indywidualne gusta klientek.
Oferta sklepu obejmuje kurtki damskie jeansowe, parki, ramoneski, płaszcze, kurtki pikowane ze szczególnym nastawieniem na odzież zimową.
Jednym z ważniejszych celów marki było rozwinięcie i utrzymanie jak największego zwrotu z reklam w miesiącach wysokiego i średniego popytu.
Ważne było także zwiększenie rozpoznawalności marki i wzmocnienie zaufania wśród użytkowników zainteresowanych marką i jej asortymentem.
Głównym założeniem sklepu było zwiększenie ilości sprzedawanych produktówpoprzez:
- dostarczanie wysokiej jakości, modnych ubrań w konkurencyjnych cenach,
- zapewnienie elastyczności i szybkości realizacji zamówień,
- wysoki poziom obsługi klientów,
- zapewnienie szerokiej oferty i różnorodności produktów.
Wyzwania
W ostatnim kwartale 2022 roku klient zdecydował się na uruchomienie kolejnego źródła dotarcia do użytkownika. Wspólnie postawiliśmy na działania w systemie Meta Ads.
Sprzedaż kurtek w systemach Google Ads i Meta Ads postawiła przed nami wiele wyzwań. Oto kilka z nich:
- Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, zwłaszcza w środowisku online. Istnieje wiele sklepów internetowych i platform sprzedażowych oferujących ubrania, w tym również kurtki. Konieczne zatem było stworzenie unikalnej oferty, która przyciągnie uwagę klientów i wyróżni się na tle konkurencji.
- Dobór odpowiednich systemów reklamowych i sposobów komunikacji, w tym:
- stworzenie skutecznej treści reklamowej i kreacji reklamy,
- dobór reklamy do grupy docelowej,
- odpowiednia emisja reklamy i jej umiejscowienie (placement),
- odpowiednie dostosowanie budżetu.
- Prezentacja produktu: sprzedaż kurtek online wymaga odpowiedniej prezentacji produktu, aby klient mógł dokładnie poznać jego wygląd, materiał, fason i szczegóły. Jako punkt obowiązkowy określiliśmy zapewnienie wysokiej jakości zdjęć, które oddadzą realistyczny wygląd kurtki oraz dostarczenie dokładnych opisów, w których uwzględnione są wszystkie istotne informacje.
- Utrzymanie zaufania klientów: wirtualne zakupy często są obarczone większym ryzykiem niż zakupy w sklepie stacjonarnym. Skupiliśmy się na budowaniu zaufania wśród użytkowników.
Nasze rozwiązania
Charakterystyką asortymentu sklepu jest jego sezonowość. Wyszliśmy z założenia, że podstawowym elementem komunikacji jest dostosowanie oferty do aktualnych oczekiwań użytkowników. Na początkowym etapie omówiliśmy z klientem produkty, które w jego opinii sprzedają się najlepiej lub mają duży potencjał przyciągnięcia użytkownika na stronę sklepu, by następnie przejść do kolejnych etapów procesu zakupowego.
Zarówno w systemie Meta Ads, jak i Google Ads zdecydowaliśmy się na stworzenie zestawów produktów odpowiadających określonym porom roku i związanych z tym preferencji użytkowników. Do promocji zostały wykorzystane te same grafiki, by zapewnić spójność materiałów reklamowych.
![](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/07/swiat-kurtek-1-254x300.png)
![](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/07/swiat-kurtek-3-176x300.png)
Takie podejście pozwoliło nam zbudować wysokie zaangażowanie użytkowników oraz stworzyć społeczny dowód słuszności. Użytkownicy wzajemnie zapewniają się o jakości i innych walorach oferowanych produktów.
Taka strategia pozwoliła nam na zbudowanie szerokiego lejka przy pierwszym kontakcie z marką. Najważniejsze wskaźniki zatem to:
Zasięg | 180 182 |
Wyświetlenia strony | 29 983 |
CPC | 0,06 |
CTR | 4,80% |
CPM | 3,62 zł |
Warto zwrócić uwagę na wskaźnik reaktywności reklamy (CTR), który pokazuje, że nasze reklamy trafiają do odpowiednich grup odbiorców, przy czym koszt przejścia na stronę jest bardzo niski i wynosi zaledwie 6 groszy. To pozwala nam lepiej wykorzystywać potencjał kampanii produktowych w kolejnych etapach lejka.
Wyniki
W ujęciu rocznym znacząco wzrosła ilość wyszukiwań związanych z nazwą marki, co oznacza zwiększenie rozpoznawalności brandu wśród użytkowników.
![](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/07/swiat-kurtek-5-300x188.png)
![](https://mayko.pl/wp-content/uploads/2023/07/swiat-kurtek-6-300x188.png)
Na sukces kampanii reklamowych wpływa wiele czynników. Optymalizujemy ich efektywność poprzez holistyczne podejście do promocji, łącząc jednocześnie elementy związane z marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta.
Case study Świata Kurtek jest owocem synergii pracy agencji i zaangażowania ze strony klienta. Nawiązywanie pozytywnych relacji z użytkownikami pozwala zbudować społeczny dowód słuszności, który przekłada się na efektywność materiałów reklamowych — użytkownik dzięki takiemu modelowi częściej staje się klientem marki.