Cele marki
Współpracę z Zagatto.pl rozpoczęliśmy w czerwcu 2023. Na początku współpracy marce zależało przede wszystkim na zwiększeniu ruchu organicznego z fraz sprzedażowych (kategorie oraz produkty). W tym celu opracowaliśmy odpowiednią strategię, którą oparliśmy na szczegółowych analizach.
Zagatto to producent galanterii skórzanej, gwarantujący najwyższej jakości wyroby ze skóry oraz innych materiałów, które zawsze wykonywane są z ogromną dbałością o szczegóły i standard wykończenia. W ich ofercie znajdziemy m.in. portfele, paski, torby na laptopy. Dzięki stale rozwijanemu asortymentowi jest to sklep, w którym niemal każdy znajdzie coś dla siebie.
Nasze rozwiązania
Naszą współpracę w ramach pozycjonowania rozpoczęliśmy od: analizy konkurencji, przygotowania analizy fraz kluczowych oraz wnikliwego audytu SEO obejmującego kluczowe aspekty sklepu.
Sklep pojawiał się już w wyszukiwarce Google i generował ruch, jednak jego potencjał był niewykorzystany, co wykazaliśmy m.in. we wspomnianej wcześniej analizie konkurencji.
Podczas audytu szczególną uwagę położyliśmy na dobrane frazy kluczowe. Wiele kategorii wymagało optymalizacji pod tym kątem, ponieważ spora część była skanibalizowana, a to osłabiało wyniki organiczne. Dodatkowo meta tagi nie były spójne w obrębie całego sklepu, co może niekoniecznie wpływało negatywnie na wyniki SEO, ale zdecydowanie osłabiało ogólny wizerunek firmy.
Co zrobiliśmy
Nasze działania objęły m.in.:
-
Przygotowanie przemyślanej strategii pozycjonowania. Sklep działa na rynku już od kilku lat, jednak nigdy nie zostały na nim wykonane porządne prace on-site, ani off-site. W strategii skupiliśmy się na pozycjonowaniu najbardziej kalorycznych fraz dla wybranej kategorii. Dodatkowo na bieżąco obserwujemy frazy long-tail i gdy widzimy potencjał, odpowiednio dostosowujemy nasze działania.
-
Wykonanie audytu strony. W audycie zawarliśmy ok. 30 punktów wymagających poprawy. Były to zarówno sprawy contentowe, drobne błędy jak i technikalia wymagające poprawy.
-
Stworzenie content planu w oparciu o analizę content gap. Mimo kilkuletniej obecności sklepu na rynku treści blogowe wciąż ocierały się wyłącznie o kilka wybranych tematów, przez co różnica treści w stosunku do konkurencji była dość spora. Analiza content gap pomogła nam stworzyć plan treści na bloga, który pozwoli wypełnić contentową lukę.
-
Przeprowadzenie procesu optymalizacji sklepu na podstawie audytu SEO. Elementy, które nie wymagały większych nakładów programistycznych wdrożyliśmy samodzielnie. To, czego nie byliśmy w stanie wdrożyć, klient zlecił swojemu software house’owi.
-
Optymalizację wizytówki Google Moja Firma. Wizytówka była stosunkowo dobrze zoptymalizowana, jednak nie występowały w niej żadne produkty, a nazwa i opis nie były do końca zoptymalizowane pod wybrane frazy.
-
Pozyskanie wartościowych linków (linkbuilding na podstawie konkurencji oraz analizy portali). Po wdrożeniu niezbędnych zmian rozpoczęliśmy pozyskiwanie wartościowych linków z tematycznych portali. Co miesiąc zdobywamy linki ze zdywersyfikowanych źródeł, dzięki czemu autorytet strony ciągle rośnie.
-
Ustabilizowanie pozycji fraz, które nazywamy “nisko wiszącymi owocami” w organicznych wynikach wyszukiwania. Niemal każdy sklep posiada frazy, na które w wyszukiwarce pojawia się na topowych pozycjach. Często wystarczy drobna optymalizacja treści lub meta tagów, która przyczyni się do poprawy pozycji w wyszukiwarce.
-
Przygotowanie zoptymalizowanych pod SEO opisów kategorii (blisko 90 000 znaków ze spacjami). Sklep posiadał wiele kategorii bez opisów, co negatywnie wyróżniało go na tle konkurencji SEO. Przygotowaliśmy i zoptymalizowaliśmy ok. 20 opisów, co również przyczyniło się do szybkiego wzrostu ruchu w sklepie.
-
Pozycjonowanie fraz określonych w strategii SEO. Aktualnie prowadzimy całodobowy monitoring strony. Analizujemy Google Search Console, wprowadzamy drobne zmiany optymalizacyjne, a także pozyskujemy linki z różnych źródeł.
Efekty
Poniżej prezentujemy wykresy słów kluczowych z narzędzia SENUTO porównując dane od początku współpracy do dnia tworzenia case study.
Słowa kluczowe TOP3:
Słowa kluczowe TOP10:
Wyniki z Google Analytics, porównanie 2. ostatnich miesięcy przed rozpoczęciem współpracy (kwiecień-maj) z 2. miesiącami po rozpoczęciu współpracy (sierpień-wrzesień):
W okresie sierpień-wrzesień pozyskaliśmy ponad 3-krotnie więcej nowych użytkowników strony. A wszystko to dzięki m.in. wdrożeniu wielu fraz związanych z asortymentem szkolnym (plecaki i piórniki), ale również fraz dotyczących toreb podróżnych i toreb do laptopów.
Podsumowując:
Ruch organiczny i frazy w TOP-3, TOP-10 oraz TOP-20 wg Ahrefsa
Ilość fraz w TOP-3 oraz TOP-10 stale rośnie, a co za tym idzie, przyciągamy do sklepu coraz większą liczbę potencjalnych klientów. Liczba sesji w witrynie wzrosła o 209,81%, a liczba transakcji notuje wzrost o 160%.
Strona wciąż posiada spory potencjał rozwojowy, a nasze działania przyczynią się do poprawy wybranych pozycji sklepu, jak i rozszerzenia ogólnej widoczności na frazy long tail.
Dzięki temu sklep nie tylko będzie w stanie sprzedawać więcej, ale również wzrośnie jego rozpoznawalność w branży i sieci. Osiągane wyniki mobilizują nas do dalszego działania, wprowadzania zmian i testowania nowych rozwiązań w przyjętej strategii.