Google Shopping (Google Zakupy)
Reklamy produktowe to najefektywniejszy typ reklam w e-commerce. Jeśli chcesz promować swój asortyment skutecznie - pomyśl o kampanii produktowej (PLA) dla swojego sklepu internetowego.
Na czym polega reklama produktowa Google Shopping?
Reklama produktowa umożliwia wyświetlanie karty produktu w wyszukiwarce Google. Reklama produktowa (ang. Product Listing Ads, w skrócie PLA) wyświetla się potencjalnemu klientowi po wyszukaniu konkretnej frazy. Użytkownik widzi zdjęcie produktu wraz z ceną i nagłówkiem, a to wspiera już od samego początku proces zakupowy.
Korzyści kampanii produktowej w e-commerce
Oto co czeka Twój sklep, gdy wdrożysz skuteczne reklamy produktowe Google Ads:
Zwiększona konwersja
Korzystne umiejscowienie reklam produktowych sprawia, że kampanie odznaczają się wyższą konwersją i zasięgiem.
Wzrost liczby klientów
Reklama produktowa przenosi klienta bezpośrednio na stronę Twojego sklepu. To z kolei większa szansa na konwersję, a co za tym idzie wzrost liczby klientów.
Zwiększa widoczność
W połączeniu z innymi działaniami reklamowymi (jak np. z remarketingiem) skutecznie zwiększa widoczność Twojej marki w wyszukiwarce.
Płatność za efekt
Płacisz tylko za bezpośrednie przejścia na stronę Twojego sklepu internetowego po kliknięciu w reklamę, a nie za same wyświetlenia reklamy.
Zamów bezpłatną ofertę
Gdzie wyświetlają się reklamy produktowe (PLA)?
Reklamy produktowe są nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale mają też strategiczne umiejscowienie. Wyświetlane są nad reklamami tekstowymi w wynikach wyszukiwania oraz w zakładce Google Zakupy. Dużym plusem reklam produktowych jest także to, że wyświetlają się w zakładce Google Grafika oraz w sieci reklamowej. To zwiększa szansę zainteresowania użytkownika produktem.
Miejsca, w których pojawiają się reklamy produktowe (PLA):
tuż nad wynikami wyszukiwania,
Google Grafika,
Google Zakupy,
sieć reklamowa.
Reklamowanie sklepów internetowych z nami to:
Transparentne działania i partnerskie relacje
Dobra współpraca to podstawa, dlatego ustalamy jasne zasady działania i dbamy o komunikację.
Umowa z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia
Dołącz do naszych klientów i zostań z nami na lata dzięki efektom - nie długoterminowym umowom.
Comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań
Widzisz nasze działania i wiesz za co nam płacisz. Nasze szczegółowe raporty to potwierdzają.
Czego potrzebujesz do uruchomienia reklamy w Google Zakupy
Aby rozpocząć reklamę e-commerce za pomocą kampanii produktowej Google Zakupy niezbędne jest konto Google Merchant Center oraz pliki produktowe.
To na podstawie plików produktowych i informacji w nich zawartych wyszukiwarka jest w stanie przeanalizować intencje zakupowe użytkownika i wyświetlić mu najbardziej odpowiadające reklamy produktowe.
Należy też zadbać o integrację sklepu internetowego z kontem Google Merchant Center i Google Ads.
oni nam zaufali
Marki, które dzięki nam mogą się pochwalić wysokimi wynikami kampanii reklamowych




Otrzymaj bezpłatną ofertę
i sprawdź, jak możemy poprawić wyniki Twojego sklepu.
Mniej przypadkowych kliknięć w reklamę
Format reklamy produktowej pozwala zminimalizować ilość przypadkowych kliknięć w reklamę. Potencjalny klient od początku poszukiwań widzi cenę produktu, dzięki czemu może ocenić czy dany produkt znajduje się w interesującym go przedziale cenowym.
Najczęściej zadawane pytania
Jeżeli nie znajdujesz odpowiedzi na swoje pytanie, nie wahaj sie i skontaktuj się z nami.
Jakie korzyści dają reklamy produktowe?
Reklamy produktowe świetnie sprawdzają się w e-commerce. Ich główną zaletą jest umiejscowienie w wyszukiwarce nad innymi wynikami, w tym także nad reklamami tekstowymi. Dzięki reklamie produktowej klient widzi od razu cenę, zdjęcie i opis produktu, co korzystnie wpływa na proces zakupowy i może zachęcić go do przejścia na stronę Twojego sklepu bezpośrednio przez reklamę.
Jak działa reklama produktowa?
Potencjalny klient po wpisaniu w wyszukiwarkę Google wybranej frazy widzi nie tylko wyniki wyszukiwania i reklamy tekstowe, ale wyświetli mu się również boks z reklamą produktową. Reklama PLA przenosi klienta bezpośrednio na stronę z produktem w sklepie.
Czego potrzebuję do startu kampanii produktowej?
Do prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads (dawniej Google AdWords) potrzebujesz zintegrowanego konta Google Merchant Center z Google Ads. Poza tym niezbędne są też pliki produktowe wygenerowane z Twojego sklepu internetowego.
We wszystkich działaniach - od konfiguracji konta po optymalizację kampanii - nasi specjaliści służą wsparciem.