Bounce Rate (wskaźnik odrzuceń)
Bounce rate (wskaźnik odrzuceń) to parametr dostępny w narzędziu Google Analytics. Jest to procent odwiedzających użytkowników, którzy opuszczają witrynę po obejrzeniu tylko jednej podstrony. Wysoka wartość tego wskaźnika często jest powodem do niepokoju właściciela strony.
Czym jest bounce rate (wskaźnik odrzuceń)?
Przyczyną wysokiego wskaźnika bounce rate bywa np. kierowanie użytkowników na stronę główną, podczas gdy poszukują oni jakiejś konkretnej grupy produktów (w sklepie internetowym). Za wysoką wartość odrzuceń może też odpowiadać prosty błąd – pominięcie jednej z podstron podczas wklejania tagu Google Analytics. Jeżeli jednak tag jest wszędzie wklejony, a mimo to użytkownicy szybko opuszczają serwis, to nie zawsze musi to być źródłem zmartwień. Czasem użytkownicy po prostu odnajdują na tej konkretnej podstronie wszystkie potrzebne im informacje i z poczuciem satysfakcji wyłączają ją.