Content marketing (marketing treści)
Content marketing – inaczej tzw. marketing treści – forma strategii polegającej na pozyskiwaniu klientów za pomocą wartościowych i interesujących treści dopasowanych do ich potrzeb oraz oczekiwań. Pojęcie odnosi się do treści, a właściwie różnorodnych materiałów, które są publikowane i rozpowszechniane poprzez Internet.
Czym jest content marketing (marketing treści)?
Przykładowe narzędzia content marketingu
- artykuły,
- poradniki,
- raporty,
- e-booki,
- newslettery,
- infografiki,
- webinaria,
- wideo,
- podcasty,
- blogi,
- social media,
- wirtualne konferencje.
Celem publikowania wymienionych materiałów jest przekazywanie internautom rzetelnych i pomocnych treści związanych z obszarem działalności danej firmy, co wywołuje ich zaangażowanie i zapewnia obustronne korzyści. Content marketing stanowi doskonałe narzędzia budowania solidnej i dobrze zorientowanej w swojej dziedzinie marki. Poprzez publikowanie pełnowartościowych artykułów i poradników z danej branży można w prosty sposób stworzyć wizerunek profesjonalisty. Content marketing jest wykorzystywany do zwiększania ilości wyświetleń danej strony, a więc do umacniania pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek. Wyszukiwarki są przychylne tekstom wysokiej jakości, dlatego marketing treści jest niekiedy nawet bardziej ceniony niż klasyczne SEO. Treści o dużej wartości pracują na siebie nieustannie i powodują wzrost popularności marki wśród internautów.
Korzyści content marketingu
- promocja marki/firmy/produktów/usług,
- podkreślenie zalet marki i wyróżnienie na tle konkurencji – budowanie świadomości marki w Internecie,
- umacnianie pozycji strony www w rankingach wyszukiwarek, czyt. pozycjonowanie stron,
- zwiększanie ruchu na stronie internetowej,
- pozyskiwanie nowych klientów.