Copywriting
Copywriting jest sztuką tworzenia różnego rodzaju treści mających na celu wywołanie określonej reakcji u czytelników. Polega na pisaniu tekstów, które skutecznie przekonują potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi.
Czym jest copywriting?
Copywriting to kreatywne i efektywne teksty sprzedażowe lub budujące odpowiedni obraz firmy, marki, produktu, usługi albo osoby w podświadomości odbiorców. Zakres zadań należących do copywritera jest szeroki i obejmuje tworzenie treści reklamowo-marketingowych, wśród których znajdują się:
Ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego w dziedzinie copywritingu został wyodrębniony tzw. SEO copywriting, który zajmuje się kreowaniem treści na użytek Internetu przyjaznych dla użytkowników oraz wyszukiwarek.
- hasła i slogany reklamowe,
- scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych,
- teksty i scenariusze kampanii reklam prasowych,
- teksty do ulotek i broszur,
- teksty na banery,
- oferty sprzedażowe,
- teksty na strony internetowe .
Ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego w dziedzinie copywritingu został wyodrębniony tzw. SEO copywriting, który zajmuje się kreowaniem treści na użytek Internetu przyjaznych dla użytkowników oraz wyszukiwarek.