Słownik e-marketingu
CRO (Conversion Rate Optimization)
CRO (Conversion Rate Optimization) jest to zbiór działań prowadzących do zwiększenia wskaźnika konwersji, czyli udziału osób, które stają się klientami firmy, w całej grupie odwiedzających. W szerszym rozumieniu nie musi to oznaczać od razu złożenia przez nie zamówienia, ale podjęcia jakiejś określonej akcji, której od nich oczekujemy, np. wypełnienia ankiety, zapisania się do subskrypcji witryny lub innych podobnych działań. Do tego celu często wykorzystuje się strony typu one-page, a więc takie, które nie mają żadnych podstron. Ważne jest, by były one jak najbardziej jasne i czytelne oraz zawierały skuteczny CTA (call to action).
Czym jest CRO (Conversion Rate Optimization)?
Kluczową koncepcją w CRO jest A/B testing, czyli metoda polegająca na porównaniu dwóch wersji strony internetowej, aby zobaczyć, która z nich lepiej konwertuje. Dzięki temu można zrozumieć, jakie elementy strony skutecznie przekształcają odwiedzających w klientów. Może to obejmować różne aspekty, takie jak kolory przycisków, układ elementów na stronie, nagłówki, treść ofert, zdjęcia produktów i wiele innych.
Optymalizacja wskaźnika konwersji nie kończy się na stronie internetowej. Równie ważne jest zrozumienie, skąd pochodzą odwiedzający i jakie mają oczekiwania.
Optymalizacja wskaźnika konwersji nie kończy się na stronie internetowej. Równie ważne jest zrozumienie, skąd pochodzą odwiedzający i jakie mają oczekiwania.