Dwell time
Dwell time to czas, jaki mija między kliknięciem przez użytkownika linku odsyłającego do danej strony a powrotem do listy wyników wyszukiwania. Jest to wartość, która nie jest publicznie dostępna ani dokładnie rozumiana, niemniej jednak ma duże znaczenie w przypadku wyników wyszukiwania.
Czym jest dwell time?
Dwell time to bardziej rozbudowana wartość. Nie należy jej mylić z samą długością trwania sesji (session duration) ani ze wskaźnikiem odrzucenia (bounce rate).
W branży SEO spekuluje się na temat tego, co wpływa na dwell time. W większości wymienia się 3 czynniki:
1. Długość trwania sesji – średnia długość czasu, jaką użytkownicy spędzają na danej stronie. Można ją zobaczyć w Google Analytics.
2. Wskaźnik odrzuceń – procent osób odwiedzających witrynę, który opuszcza ją po zobaczeniu tylko jednej strony.
3. Click-through rate (CTR) – określa, jak często dana strona pojawia się w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytanie oraz jak często internauci odwiedzają ją, widząc do niej odnośnik.
W branży SEO spekuluje się na temat tego, co wpływa na dwell time. W większości wymienia się 3 czynniki:
1. Długość trwania sesji – średnia długość czasu, jaką użytkownicy spędzają na danej stronie. Można ją zobaczyć w Google Analytics.
2. Wskaźnik odrzuceń – procent osób odwiedzających witrynę, który opuszcza ją po zobaczeniu tylko jednej strony.
3. Click-through rate (CTR) – określa, jak często dana strona pojawia się w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytanie oraz jak często internauci odwiedzają ją, widząc do niej odnośnik.