Słownik e-marketingu
E-Commerce
E-Commerce to pojęcie pochodzące z języka angielskiego, które oznacza e-handel, czyli handel elektroniczny. Polega na zawieraniu transakcji związanych z działalnością gospodarczą, które są realizowane za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych i telekomunikacyjnych.
Czym jest e-commerce (handel internetowy)?
Najbardziej spopularyzowaną formę E-Commerce stanowią sklepy internetowe, dzięki którym możliwe jest obniżenie kosztów prowadzenia działalności ze względu na brak konieczności wynajmu lub kupna lokalu służącego za punkt sprzedaży. Działania związane z handlem elektronicznym obejmują nie tylko samą wymianę towarów i usług, ale również akcje promocyjne oraz marketingowe (sprawdź naszą ofertę pozycjonowania sklepów internetowych). Są to wszystkie czynności związane z bezpośrednim zawieraniem transakcji handlowych, jak i prowadzące do nich, z wykorzystaniem środków teleinformatycznych.
Dynamiczny rozwój Internetu, który początkowo służył wyłącznie do komunikacji, pozwolił na dokonanie pierwszych zakupów online już w 1979 roku. Znaczenie sklepów internetowych gwałtownie wzrosło, gdy w 1992 roku w Stanach Zjednoczonych został zlikwidowany zakaz korzystania z Internetu w celach komercyjnych. E-Commerce zyskało na znaczeniu około 2000 roku. Obecnie wiele sklepów prowadzi swoją działalność wyłącznie za pomocą Internetu, ale sklepy internetowe posiadają również marki dysponujące stacjonarnymi punktami sprzedaży.
Dynamiczny rozwój Internetu, który początkowo służył wyłącznie do komunikacji, pozwolił na dokonanie pierwszych zakupów online już w 1979 roku. Znaczenie sklepów internetowych gwałtownie wzrosło, gdy w 1992 roku w Stanach Zjednoczonych został zlikwidowany zakaz korzystania z Internetu w celach komercyjnych. E-Commerce zyskało na znaczeniu około 2000 roku. Obecnie wiele sklepów prowadzi swoją działalność wyłącznie za pomocą Internetu, ale sklepy internetowe posiadają również marki dysponujące stacjonarnymi punktami sprzedaży.