Geolokalizacja
Geolokalizacja to proces określania położenia geograficznego urządzenia lub użytkownika w oparciu o jego adres IP, sygnał GPS lub informacje ze stacji bazowych sieci komórkowych. Pozwala na wykorzystanie informacji o lokalizacji w różnych aplikacjach i usługach, takich jak nawigacja, marketing lokalny, dostosowanie treści do regionu czy optymalizacja czasu dostarczenia zamówienia.
Czym jest geolokalizacja?
Geolokalizacja to proces określania położenia geograficznego urządzenia lub użytkownika w oparciu o dane z GPS, sieci komórkowych lub adresu IP. Dzięki geolokalizacji możliwe jest m.in. wyświetlanie lokalnych wyników wyszukiwania, personalizacja treści lub usług, analiza ruchu na stronach internetowych czy prowadzenie marketingu lokalnego.
Geolokalizacja jest to wykorzystywanie danych dotyczących lokalizacji użytkownika do wyświetlania mu treści, które mogą go dotyczyć. Jeżeli wpisze on w okno wyszukiwarki np. frazę „mechanik samochodowy”, to powinien otrzymać w wynikach odnośniki do tych warsztatów, które mieszczą się blisko miejsca, w którym przebywa. Lokalizację, której użyło Google do wyświetlenia wyników możemy każdorazowo sprawdzić na dole strony.
Geolokalizacja jest to wykorzystywanie danych dotyczących lokalizacji użytkownika do wyświetlania mu treści, które mogą go dotyczyć. Jeżeli wpisze on w okno wyszukiwarki np. frazę „mechanik samochodowy”, to powinien otrzymać w wynikach odnośniki do tych warsztatów, które mieszczą się blisko miejsca, w którym przebywa. Lokalizację, której użyło Google do wyświetlenia wyników możemy każdorazowo sprawdzić na dole strony.