Landing page
Landing Page to inaczej strona docelowa, a w tłumaczeniu dosłownym „strona lądowania”. Jest to strona, która wyświetla się odbiorcy w momencie, gdy kliknie w reklamę. Reklama może mieć postać linków sponsorowanych Google Ads/AdWords, banera reklamowego w dowolnym serwisie, mailingu lub newslettera.
Czym jest Landing page?
Ważne elementy skutecznego landing page
- musi być ukierunkowany na jeden cel – np. zakup produktu lub wypełnienie formularza,
- zawarcie zwrotu typu „Kup teraz” czy „Wypełnij formularz” skłania odbiorcę strony do wykonania konkretnej czynności,
- strona powinna być wypełnioną prostą i zwięzłą treścią napisaną językiem korzyści,
- strona nie powinna zawierać elementów rozpraszających uwagę – ważna jest atrakcyjna, ale prosta grafika.
Dlaczego landing page może być skuteczniejszy niż standardowa strona internetowa?
- powoduje, że uwaga użytkowników jest skupiona na konkretnej kwestii,
- prowokuje odbiorców do wykonania konkretnych czynności – zakupu, wypełnienia formularza itp.,
- zapewnia wyższy współczynnik konwersji dla realizowanych akcji reklamowych.