Lead magnet
Lead magnet to termin wykorzystywany w content marketingu. Oznacza on darmowy prezent, który jest dawany w zamian za zdobycie informacji kontaktowych. Celem jest przyciągnięcie potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani tym, co firma ma do zaoferowania, a nie tylko atrakcyjnym prezentem.
Czym jest lead magnet?
Marketerzy korzystają z tego narzędzia, aby generować leady sprzedażowe. Osoba, która podaje swoje dane kontaktowe, zapisuje się na listę mailingową, a następnie otrzymuje prezent. Lista mailingowa jest następnie wykorzystywana do wysyłania zdobytemu leadowi ofert reklamowych oraz innych treści, których późniejszym zamiarem jest dokonanie sprzedaży.
Ważne jest, aby lead magnet był łatwo dostępny i łatwy do zrozumienia dla osób, które go otrzymują. Powinien on również w jasny sposób pokazywać, jakie korzyści mogą osiągnąć klienci, korzystając z oferowanych produktów lub usług.
Przykłady lead magnetów:
- e-book,
- white paper,
- próbna subskrypcja,
- rabat,
- darmowa konsultacja,
- raport,
- video.
Ważne jest, aby lead magnet był łatwo dostępny i łatwy do zrozumienia dla osób, które go otrzymują. Powinien on również w jasny sposób pokazywać, jakie korzyści mogą osiągnąć klienci, korzystając z oferowanych produktów lub usług.