Słownik e-marketingu
Marka (brand)
Marka to produkt, usługa lub koncept, który publicznie odróżnia się od innych produktów, usług oraz konceptów do tego stopnia, że może być jasno komunikowany oraz reklamowany.
Czym jest Marka (brand)?
Jak ujął to David Ogilvy:
"marka to nienamacalna suma atrybutów produktu: jego nazwy, opakowania, ceny, historii, reputacji i sposobu, w jaki jest reklamowany."
Markę można budować wokół całej korporacji, produktu/usługi czy osoby.
Marki są zazwyczaj chronione przed niepoprawnym wykorzystywaniem przez zabezpieczenie znaku towarowego.
Marka firmy oraz jej odbieranie przez odbiorców jest często czynnikiem, który ma duże znaczenie przy ocenie danej firmy. Korporacje często zatrudniają wyspecjalizowane firmy zajmujące się badaniem rynku oraz kreowaniem marek, aby dbać o swój wizerunek.
Marka często jest wyrażona przez logo oraz identyfikację wizualną danej firmy.
"marka to nienamacalna suma atrybutów produktu: jego nazwy, opakowania, ceny, historii, reputacji i sposobu, w jaki jest reklamowany."
Markę można budować wokół całej korporacji, produktu/usługi czy osoby.
Marki są zazwyczaj chronione przed niepoprawnym wykorzystywaniem przez zabezpieczenie znaku towarowego.
Marka firmy oraz jej odbieranie przez odbiorców jest często czynnikiem, który ma duże znaczenie przy ocenie danej firmy. Korporacje często zatrudniają wyspecjalizowane firmy zajmujące się badaniem rynku oraz kreowaniem marek, aby dbać o swój wizerunek.
Marka często jest wyrażona przez logo oraz identyfikację wizualną danej firmy.