Nofollow
Atrybut Rel Nofollow – skrót z języka angielskiego pochodzący od słowa relations (relacja, powiązanie). Atrybut jest wykorzystywany przede wszystkim na potrzeby pozycjonowania. Noffolow – oznacza „nie podążaj”.
Czym jest Nofollow?
Rel Nofollow jest atrybutem w linkach internetowych, który oznacza, że webmaster wyraża niepewność wobec określonego linku. Stanowi to informację dla wyszukiwarek, że nie powinny podążać za określonymi linkami, czyli nie mogą korzystać ze wskazanych linków na danej stronie.
Atrybut Rel Nofollow powstał dla ochrony przed spamem w takich serwisach jak blogi i fora internetowe. Celem jest ograniczenie pozyskiwania linków przez komentarze i wpisy pozostawiane na forach. Służy ochronie w przypadku reklam umieszczanych na stronach, które mają postać linków. Gdyby nie obecność Rel Nofollow, strony zawierające reklamy w automatyczny sposób użyczałyby swoją reputację tym stronom, do których link z reklamą przekierowuje.
Rel Nofollow może występować w odnośniku:
Atrybut Rel Nofollow powstał dla ochrony przed spamem w takich serwisach jak blogi i fora internetowe. Celem jest ograniczenie pozyskiwania linków przez komentarze i wpisy pozostawiane na forach. Służy ochronie w przypadku reklam umieszczanych na stronach, które mają postać linków. Gdyby nie obecność Rel Nofollow, strony zawierające reklamy w automatyczny sposób użyczałyby swoją reputację tym stronom, do których link z reklamą przekierowuje.
Rel Nofollow może występować w odnośniku:
Oznaczenie może też zostać umieszczone w tagu meta: