PPS (Pay Per Sale)
PPS (Pay Per Sale) to w sposób rozliczenia reklamy internetowej, w którym reklamodawca ponosi koszt reklamy (zwykle w postaci wypłacanej prowizji) w zależności od wygenerowanej sprzedaży. Model ten jest często spotykany w marketingu afiliacyjnym.
Czym jest PPS (Pay Per Sale)?
Większość reklam internetowych korzysta z modelu PPC, w którym to reklamodawca ponosi koszt za każde kliknięcie baneru reklamy lub określonego linku. Tego typu reklamy zwykle przynoszą duży ruch na docelową stronę, lecz stosunkowo rzadko dochodzi do konwersji. W modelu rozliczenia PPS handlowcy płacą jedynie za takie kliknięcia reklamy, które doprowadziły do sprzedaży.
Jako że sprzedawcy wypłacają prowizję jedynie za wygenerowaną sprzedaż, prowizje są zwykle stosunkowo wysokie. W przeciwnym wypadku osobie/firmie reklamującej może nie opłacać rozliczać się w ten sposób, skutkiem czego będzie preferować model PPC.
W wielu przypadkach spotyka się zatem prowizje wynoszące nawet i 50%. Jest tak szczególnie w przypadku oprogramowania czy usług. Fizyczne produkty zwykle mają mniejszą prowizję – często poniżej 10%. Mimo tego, jeżeli owe produkty są przeważnie zamawiane w dużych ilościach, to nawet i taki niski próg prowizyjny może być opłacalny.
Jako że sprzedawcy wypłacają prowizję jedynie za wygenerowaną sprzedaż, prowizje są zwykle stosunkowo wysokie. W przeciwnym wypadku osobie/firmie reklamującej może nie opłacać rozliczać się w ten sposób, skutkiem czego będzie preferować model PPC.
W wielu przypadkach spotyka się zatem prowizje wynoszące nawet i 50%. Jest tak szczególnie w przypadku oprogramowania czy usług. Fizyczne produkty zwykle mają mniejszą prowizję – często poniżej 10%. Mimo tego, jeżeli owe produkty są przeważnie zamawiane w dużych ilościach, to nawet i taki niski próg prowizyjny może być opłacalny.