Profil linków
Profil linków stanowi zbiór aktywnych linków prowadzących do strony internetowej. Linki powinny kierować na stronę główną, do każdej podstrony, a także do kategorii i podkategorii. Ważne jest występowanie zarówno linków tekstowych, jak i graficznych. Określone parametry składają się na profil linków.
Czym jest profil linków?
Lista parametrów decydujących o profilu linków
- ilość i jakość linków prowadzących do serwisu,
- stosunek ilości linków „dofollow” do „nofollow”,
- rodzaje linków: tekstowe i graficzne oraz ich procentowy stosunek do siebie,
- procentowa zawartość fraz kluczowych znajdujących się w kotwicach linków,
- źródła linków:
– katalogi stron,
– serwisy społecznościowe,
– blogi,
– serwisy informacyjne,
– fora dyskusyjne.
Mówiąc o profilu linków często mówi się o naturalnym profilu linków. Profil naturalny składa się z linków o zróżnicowanych parametrach. Powinna zostać uwzględniona jak największa ilość parametrów w odpowiednich proporcjach, co oznacza, że żaden parametr nie powinien się wyraźnie wyróżniać.