Reklama kontekstowa
Reklama kontekstowa – oznacza prezentowanie treści reklamowych w starannie wyselekcjonowanych miejscach – takich, co do których istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzą je zainteresowani daną usługą bądź produktem internauci. Jeżeli np. prowadzimy internetowy sklep rowerowy, to nasza reklama kontekstowa wyświetli się na forach dyskusyjnych traktujących na ten temat. Gdy działamy w branży budowlanej, to powinniśmy tak skonfigurować udział w kampanii, by trafić na fachowe strony poradnikowe, gdzie użytkownicy poszukują cennej wiedzy. W tego typu systemach reklamowych funkcjonują różne systemy płatności – za emisję, za kliknięcie lub mieszane, będące połączeniem dwóch powyższych.
Czym jest reklama kontekstowa?
Reklama kontekstowa to forma reklamy internetowej, która jest wyświetlana na stronach internetowych i dopasowana jest do kontekstu treści na danej stronie. Sposób jej działania polega na analizie słów kluczowych i fraz zawartych na stronie, na której jest wyświetlana. Następnie na podstawie tych informacji reklamy są dopasowywane do treści na stronie, co ma na celu zwiększenie ich skuteczności i atrakcyjności dla odbiorców. Reklama kontekstowa jest zwykle prezentowana w formie tekstu lub grafiki, a jej wyświetlanie jest często uzależnione od systemów reklamowych takich jak Google Ads.