Słownik e-marketingu
ROI
ROI (Return On Investment) to wskaźnik zwrotu z inwestycji, który pozwala oszacować stosunek zysków do poniesionych przez podmiot gospodarczy kosztów inwestycji. Zwrot z inwestycji obrazuje rentowność i efektywność działań prowadzonych przez firmę. W środowisku marketingu internetowego ROI to stosunek zysków do kosztów reklamy. Przy jego pomocy można określić opłacalność korzystania z reklam np. Google AdWords/Ads.
Czym jest ROI?
ROI jest ważnym narzędziem do pomiaru skuteczności inwestycji i pomaga przedsiębiorstwom podejmować decyzje inwestycyjne oparte na faktach. Jednak warto pamiętać, że ROI może nie uwzględniać pewnych czynników, takich jak koszty alternatywne lub ryzyko inwestycyjne, więc nie powinien być jedynym kryterium przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych
Wzór obliczania wskaźnika ROI
ROI = Zn/K
Zn –zysk netto,
K – kapitał czyli zainwestowane środki finansowe.