SEM (Search Engine Marketing)
SEM czyli Search Engine Marketing – to działania marketingowe związane z wyszukiwarkami internetowymi. Opiera się na strategiach promocyjnych, których zadaniem jest wyraźna poprawa widoczności określonej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to idealna forma promocji dla każdego biznesu, ponieważ wymaga niewielkich nakładów finansowych.
Czym jest SEM (Search Engine Marketing)?
Elementy SEM
SEO (Search Engine Optimization) – strategia pozycjonowania stron www w wynikach wyszukiwarek, będąca długofalowym procesem, a nie jednokrotnym działaniem. Służy zwiększaniu ruchu na danej stronie, a na dodatek zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania odbiorców naprawdę zainteresowanych zawartością witryny. Zapewnia efekt darmowego ruchu na stronie. Rezultaty osiągane przy użyciu narzędzi SEO są długotrwałe. Na wdrożenie działań SEO potrzebny jest określony budżet, którym trudno dysponować w sposób elastyczny.
PPC (Pay Per Click) – w przeciwieństwie do SEO stanowi o wiele bardziej elastyczną formę promocji w zakresie planowania budżetu. PPC to model reklamy internetowej zwiększającej bezpośredni ruch na stronie, w przypadku której właściciel promowanej witryny płaci dopiero w momencie, gdy ma miejsce kliknięcie w reklamę przekierowujące na jego stronę internetową. PPC jest płatną reklamą przybierającą najczęściej postać linków sponsorowanych.
Popularność reklamy SEM
Kampanie SEM cieszą się coraz większą popularnością ze względu na niskie koszty realizacji. W przeciwieństwie do innych form promocji są dostępne nie tylko dla dużych firm o solidnym zapleczu finansowym, ale również dla małych i średnich przedsiębiorstw. W tworzeniu odpowiednich strategii wykorzystywana jest między innymi popularność określonych słów kluczowych. Dla każdej branży można dobrać słowa kluczowe, które trafnie ją charakteryzują i ułatwiają odbiorcom wyszukanie strony. Skuteczność SEM jest często wyższa niż w przypadku reklam innego rodzaju ze względu na socjologiczne zmiany związane z rozwojem technologii. Decydują o tym: powszechny dostęp do Internetu, aplikacje na urządzenia mobile i popularność mediów społecznościowych.