SEO (Search Engine Optimization)
SEO to skrót od angielskiego określenia Search Engine Optimization. Oznacza optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych, co przekłada się na poprawę widoczności witryny w rezultatach wyszukiwania. SEO to działania mające na celu pozycjonowanie stron internetowych. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób do niej dociera. Efektem jest zwiększenie ilości odwiedzin strony, a dzięki temu wzrasta szansa na zainteresowanie nowych użytkowników, którzy mogą stać się klientami danej firmy lub marki.
Czym jest SEO (pozycjonowanie stron internetowych)?
SEO to elementarna część marketingu internetowego. Odnosi się do szeregu strategii opracowywanych w ramach content marketingu i social media marketingu.
Działania w obrębie SEO
- optymalizacja strony – działania mające na celu zwiększenie użyteczności strony dla jej odbiorców i zapewniające większą widoczność oraz czytelność dla robotów wyszukiwarek. Jedną z kluczowych ról odgrywa kod strony. Konieczne jest jej dostosowywanie do jakościowych wymogów wyszukiwarek i wprowadzanie technicznych modyfikacji. Optymalizacji podlegają elementy budowy strony oraz jej treść. Działania gwarantują sprawne indeksowanie strony przez wyszukiwarki i zwiększenie jej wyświetleń dla określonych słów kluczowych. Użyteczność witryny jest ściśle związana z content marketingiem, czyli z jej zawartością – treścią, która stanowi wartość dla odbiorców. Unikalny content strony wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Rozwój technologii wymusza optymalizację stron również pod urządzenia przenośne.
- link Building – linkowanie jest procesem polegającym na zdobywaniu odnośników z różnych stron internetowych dla pozycjonowanej witryny. Jakość linków obecnie ma większe znaczenie niż ich ilość. Pod uwagę należy brać tematyczną zbieżność z pozycjonowaną stroną.
Cele SEO
- zdobywanie jak najlepszych pozycji na konkretne słowa kluczowe,
- generowanie jak największej ilości unikalnych wejść użytkowników,
- zwiększenie ogólnej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Efekty SEO
- zwiększona ilość unikalnych wejść użytkowników,
- zwiększone zyski poprzez np. sprzedaż towarów lub usług,
- rozpoznawalność marki.