Słownik e-marketingu
Strategia marketingowa
Strategia marketingowa to ogólny plan danej organizacji dotyczący tego, jak dotrzeć do odpowiednich ludzi/firm i uczynić z nich swoich klientów. Zwykle zawiera tzw. propozycję wartości dla klienta (value proposition), kluczowy przekaz marketingowy, czy informacje na temat docelowego klienta.
Czym jest strategia marketingowa?
Kluczowym czynnikiem strategii marketingowej jest określenie propozycji wartości dla klienta. To wokół niej tworzona jest przykładowo kampania marketingowa w mediach społecznościowych. Określenie takiej wartości umożliwia także mierzenie tego, jak skutecznie wybrane formy reklamy komunikują ową wartość. Aby usprawnić proces tworzenia strategii marketingowej, często przeprowadza się także badanie rynku, które pomaga zidentyfikować grupę docelową.
Po opracowaniu strategii marketingowej wyznacza się także plan marketingowy. Może to być mocno sprecyzowany cel jak zwiększenie zysków czy też mniej namacalny jak zyskanie zaufania wśród dostawców z danej branży.
Po opracowaniu strategii marketingowej wyznacza się także plan marketingowy. Może to być mocno sprecyzowany cel jak zwiększenie zysków czy też mniej namacalny jak zyskanie zaufania wśród dostawców z danej branży.