SXO (Search Experience Optimization)
SXO (Search Experience Optimization) inaczej optymalizacja doświadczeń użytkownika. Jest to zbiór technik, które mają na celu zapewnienie jak najwyższej konwersji poprzez dostosowanie witryny do oczekiwań i preferencji szerokiej rzeszy internautów. Strona zoptymalizowana zgodnie z założeniami SXO jest łatwa w obsłudze, dobrze się prezentuje, szybko wczytuje oraz zachęca do złożenia zamówienia, zapisania się do listy subskrybentów, uzupełnienia ankiety czy wykonania jakiegokolwiek innego działania, którego oczekuje jej właściciel.
Czym jest SXO (Search Experience Optimization)?
Search Experience Optimization łączy w sobie techniki SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) z UX (user experience – doświadczenie użytkownika) i UI (user interface – interfejs użytkownika). Dzięki SXO strony internetowe są projektowane w taki sposób, aby dostarczały użytkownikom dokładnie to, czego szukają i aby zapewnić im pozytywne doświadczenia, takie jak łatwość nawigacji, szybkość ładowania, czytelny układ, responsywność, czy też poprawność ortograficzną. Podejście to powoli zastępuje dotychczasowy model, w którym skupiano się jedynie na uzyskiwaniu wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.