Vlog (wideoblog)
Vlog, czyli wideoblog, stanowi formę bloga wykorzystującego przekaz filmowy publikowany w sieci. Blog jest definiowany jako dziennik internetowy, co oznacza, że vlog to filmowy dziennik internetowy. Spełnia rolę rozrywkową, informacyjną lub edukacyjną.
Czym są vlogi (wideoblogi)?
Vlogi to filmy prezentowane w sieci o nieskomplikowanej strukturze, których wątek lub niekiedy bardziej rozbudowana fabuła charakteryzują się zachowaniem ciągłości. Nie występują w nich efekty specjalne. Autorzy vlogów, czyli vlogerzy, najczęściej publikują swoje nagrania na takich kanałach jak Youtube i Dailymotion. Osoby, które publikują filmy wyłącznie na Youtube zyskały odrębną nazwę youtuberów. Vlogi cieszą się dużą popularnością w serwisach społecznościowych i właśnie tam są chętnie prezentowane.
Tematyka przekazywanych treści jest bardzo bogata. Na vlogach można znaleźć mnóstwo informacji o modzie, zdrowym odżywianiu, kulinariach, fitnessie i w ogóle uprawianiu sportu. Vlogerzy pokazują np. jak przyrządzić określoną potrawę lub wykonać ćwiczenia na mięśnie brzucha, omawiają zdrowotne zalety spożywania oleju kokosowego albo jak własnoręcznie wykonać decoupage. Pojawia się wiele tematów lifestylowych, ale również specjalistycznych. Dzięki vlogom można dowiedzieć, jak zyskać pewność siebie lub w jaki sposób szybko przyswoić język obcy. Jeszcze stosunkowo rzadko są przedstawiane zagadnienia biznesowe, ale również pod tym względem vlogosfera się rozwija.
Za pomocą vloga łatwo trafić do docelowej grupy odbiorców. Przekaz filmowy znajduje więcej zwolenników niż pisany. Na dodatek pozwala na przedstawienie siebie i swoich pomysłów w niecodzienny i interesujący sposób.
Tematyka przekazywanych treści jest bardzo bogata. Na vlogach można znaleźć mnóstwo informacji o modzie, zdrowym odżywianiu, kulinariach, fitnessie i w ogóle uprawianiu sportu. Vlogerzy pokazują np. jak przyrządzić określoną potrawę lub wykonać ćwiczenia na mięśnie brzucha, omawiają zdrowotne zalety spożywania oleju kokosowego albo jak własnoręcznie wykonać decoupage. Pojawia się wiele tematów lifestylowych, ale również specjalistycznych. Dzięki vlogom można dowiedzieć, jak zyskać pewność siebie lub w jaki sposób szybko przyswoić język obcy. Jeszcze stosunkowo rzadko są przedstawiane zagadnienia biznesowe, ale również pod tym względem vlogosfera się rozwija.
Za pomocą vloga łatwo trafić do docelowej grupy odbiorców. Przekaz filmowy znajduje więcej zwolenników niż pisany. Na dodatek pozwala na przedstawienie siebie i swoich pomysłów w niecodzienny i interesujący sposób.