Współpraca z agencją SEO – checklista
Upewnij się, czy współpraca z wybraną przez Ciebie agencją SEO nie budzi zastrzeżeń. Od teraz jest to proste – pobierz i uzupełnij naszą checklistę!
Prowadzisz e-commerce, korzystasz z usługi pozycjonowania i zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy Wasza współpraca z agencją SEO nie budzi zastrzeżeń? Od teraz jest to proste! Wystarczy, że uzupełnisz naszą checklistę oceny poziomu współpracy z agencją SEO. Poświęć 10 minut i odpowiedz na kilka szybkich pytań. Dzięki checkliście dowiesz się, co działa doskonale, a jakie kwestie warto jeszcze dopracować.
Spis treści
Współpraca z agencją SEO – co musisz wiedzieć
Pozycjonowanie to wciąż jeden z najefektywniejszych sposobów na reklamę biznesu w sieci. Budowanie widoczności w wyszukiwarce Google wymaga cierpliwości, ale także wiedzy i branżowego know-how. Z pomocą przychodzą specjaliści SEO i agencje marketingowe. Agencji SEO jest w Polsce wiele (wg niektórych źródeł około 200), a współpraca z każdą agencją będzie nieco inna.
Jest jednak kilka żelaznych zasad, o których warto pamiętać, a bez których trudno będzie Ci nie tylko osiągać świetne wyniki, ale przede wszystkim współpracować z pozycjonerami:
Umowa, umowa i jeszcze raz umowa
Podstawą każdej udanej współpracy biznesowej jest przede wszystkim umowa. Nie tylko przeczytana od deski do deski, ale przede wszystkim transparentna i zrozumiała. Niejasne zasady, kary umowne, zawiły model rozliczania – to tzw. czerwone flagi, które powinny zwrócić Twoją szczególną uwagę.
Sięgnij też po nasz ebook o tym, co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy o pozycjonowanie. Znajdziesz w nim m.in. wskazówki, jakie elementy powinna mieć transparenta umowa SEO.
Wszyscy mamy prawa, ale mamy też obowiązki
Aby współpraca mogła przebiegać prawidłowo, pamiętaj nie tylko o swoich prawach, ale także obowiązkach. Ustal w tym zakresie z agencją jasne zasady. Udziel specjalistom niezbędnych dostępów, a przede wszystkim informuj ich o zmianach, które mogą mieć istotny wpływ na proces pozycjonowania sklepu internetowego i całą współpracę.
Komunikacja to fundament relacji, także biznesowych
Regularna komunikacja to fundament każdej współpracy. Dlatego też nie unikaj, ani nie ograniczaj kontaktu z agencją SEO. Masz pytania? Zadaj je project managerowi lub opiekunowi klienta. Podobnie z wątpliwościami. Rozmowa na pewno pozwoli uniknąć domysłów i zbędnych niedomówień, a może przyspieszyć prowadzone działania lub też przyniesie nowe rozwiązania.
Pozostałe istotne kwestie ważne z perspektywy klienta, jak i agencji znajdziesz w naszej checkliście.
Checklista współpracy z agencją SEO
Przygotowując checklistę, przyświecał nam główny cel: chcemy, aby trafiła ona nie tylko do osób korzystających z usług pozycjonowania, ale także do samej branży SEO. Poniższa checklista jest poniekąd zbiorem dobrych praktyk i zasad współpracy agencji z klientem.
Dzięki checkliście:
- sprawdzisz poziom współpracy ze swoją agencją SEO,
- określisz najważniejsze elementy współpracy,
- dowiesz się, czy są tematy szczególnie warte omówienia,
- poznasz słabe, jak i mocne punkty współpracy z agencją.
Wierzymy, że checklista przyczyni się nie tylko do zwiększenia świadomości o pozycjonowaniu, ale przede wszystkim do podniesienia jakości obsługi w branży SEO.
Jak korzystać z checklisty? To proste!
- Wypełnij formularz i otwórz checklistę.
- Stwórz kopię dokumentu. W tym celu wybierz z górnego menu ’Plik’ ⟶ ’Utwórz kopię’.
- Nadaj arkuszowi własną nazwę i potwierdź przyciskiem ’Utwórz kopię’.
Od teraz w nowym dokumencie możesz udzielać odpowiedzi i uzupełniać checklistę do woli. Wyniki i rozkład punktów poznasz na końcu.
Dzięki checkliście sprawdzisz współpracę z agencją pod kątem czterech najważniejszych kryteriów:
- umowa i transparentność,
- prowadzenie kampanii i kwestie techniczne,
- komunikacja z agencją,
- raporty i informowanie.
Poszczególne elementy oceń w skali od 1 do 5. Po prawej stronie tabeli znajdziesz dwie ważne kolumny: ’Istotność elementu we współpracy z Agencją’ oraz ’Priorytet do weryfikacji’.
Pierwsza z wymienionych pokazuje, jak ważne są wyszczególnione w checkliście elementy na tle całej współpracy z agencją SEO. ’Priorytet do weryfikacji’ to z kolei kompas, który wskaże Ci, które tematy warto poruszyć w rozmowie z agencją.
Trzymamy kciuki za świetne wyniki. Powodzenia!