Współpraca z agencją SEO – checklista

Upewnij się, czy współpraca z wybraną przez Ciebie agencją SEO nie budzi zastrzeżeń. Od teraz jest to proste – pobierz i uzupełnij naszą checklistę!

Współpraca z agencją SEO - checklista

Prowadzisz e-commerce, korzystasz z usługi pozycjonowania i zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy Wasza współpraca z agencją SEO nie budzi zastrzeżeń? Od teraz jest to proste! Wystarczy, że uzupełnisz naszą checklistę oceny poziomu współpracy z agencją SEO.  Poświęć 10 minut i odpowiedz na kilka szybkich pytań. Dzięki checkliście dowiesz się, co działa doskonale, a jakie kwestie warto jeszcze dopracować. 

Współpraca z agencją SEO – co musisz wiedzieć

Pozycjonowanie to wciąż jeden z najefektywniejszych sposobów na reklamę biznesu w sieci. Budowanie widoczności w wyszukiwarce Google wymaga cierpliwości, ale także wiedzy i branżowego know-how. Z pomocą przychodzą specjaliści SEO i agencje marketingowe. Agencji SEO jest w Polsce wiele (wg niektórych źródeł około 200), a współpraca z każdą agencją będzie nieco inna. 

Jest jednak kilka żelaznych zasad, o których warto pamiętać, a bez których trudno będzie Ci nie tylko osiągać świetne wyniki, ale przede wszystkim współpracować z pozycjonerami:

Umowa, umowa i jeszcze raz umowa

Podstawą każdej udanej współpracy biznesowej jest przede wszystkim umowa. Nie tylko przeczytana od deski do deski, ale przede wszystkim transparentna i zrozumiała. Niejasne zasady, kary umowne, zawiły model rozliczania – to tzw. czerwone flagi, które powinny zwrócić Twoją szczególną uwagę.

Sięgnij też po nasz ebook o tym, co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy o pozycjonowanie. Znajdziesz w nim m.in. wskazówki, jakie elementy powinna mieć transparenta umowa SEO.

Wszyscy mamy prawa, ale mamy też obowiązki

Aby współpraca mogła przebiegać prawidłowo, pamiętaj nie tylko o swoich prawach, ale także obowiązkach. Ustal w tym zakresie z agencją jasne zasady. Udziel specjalistom niezbędnych dostępów, a przede wszystkim informuj ich o zmianach, które mogą mieć istotny wpływ na proces pozycjonowania sklepu internetowego i całą współpracę. 

Komunikacja to fundament relacji, także biznesowych

Regularna komunikacja to fundament każdej współpracy. Dlatego też nie unikaj, ani nie ograniczaj kontaktu z agencją SEO. Masz pytania? Zadaj je project managerowi lub opiekunowi klienta. Podobnie z wątpliwościami. Rozmowa na pewno pozwoli uniknąć domysłów i zbędnych niedomówień, a może przyspieszyć prowadzone działania lub też przyniesie nowe rozwiązania.

Pozostałe istotne kwestie ważne z perspektywy klienta, jak i agencji znajdziesz w naszej checkliście.

.

Checklista współpracy z agencją SEO

Przygotowując checklistę, przyświecał nam główny cel: chcemy, aby trafiła ona nie tylko do osób korzystających z usług pozycjonowania, ale także do samej branży SEO. Poniższa checklista jest poniekąd zbiorem dobrych praktyk i zasad współpracy agencji z klientem.

Dzięki checkliście:

  • sprawdzisz poziom współpracy ze swoją agencją SEO,
  • określisz najważniejsze elementy współpracy,
  • dowiesz się, czy są tematy szczególnie warte omówienia,
  • poznasz słabe, jak i mocne punkty współpracy z agencją.

Wierzymy, że checklista przyczyni się nie tylko do zwiększenia świadomości o pozycjonowaniu, ale przede wszystkim do podniesienia jakości obsługi w branży SEO.

Jak korzystać z checklisty? To proste!

  • Wypełnij formularz i otwórz checklistę.
  • Stwórz kopię dokumentu. W tym celu wybierz z górnego menu ’Plik’’Utwórz kopię’.
  • Nadaj arkuszowi własną nazwę i potwierdź przyciskiem ’Utwórz kopię’.

Od teraz w nowym dokumencie możesz udzielać odpowiedzi i uzupełniać checklistę do woli. Wyniki i rozkład punktów poznasz na końcu.

Dzięki checkliście sprawdzisz współpracę z agencją pod kątem czterech najważniejszych kryteriów:

  • umowa i transparentność,
  • prowadzenie kampanii i kwestie techniczne,
  • komunikacja z agencją,
  • raporty i informowanie.

Poszczególne elementy oceń w skali od 1 do 5. Po prawej stronie tabeli znajdziesz dwie ważne kolumny: ’Istotność elementu we współpracy z Agencją’ oraz ’Priorytet do weryfikacji’.

checklista agencja SEO

Pierwsza z wymienionych pokazuje, jak ważne są wyszczególnione w checkliście elementy na tle całej współpracy z agencją SEO. ’Priorytet do weryfikacji’ to z kolei kompas, który wskaże Ci, które tematy warto poruszyć w rozmowie z agencją.

Trzymamy kciuki za świetne wyniki. Powodzenia!

Sprawdź też pozostałe artykuły:

Jak oceniasz naszą treść?

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 286

Śledź nas w mediach społecznościowych!

Czytaj więcej
olga_golaszewska
Popularne wpisy
Mayko Podcast #1 – Co jest lepsze: SEO czy PPC? [transkrypcja]

Co daje najlepsze efekty w e-commerce? Pozycjonowanie czy kampanie reklamowe? Na co i kiedy warto się zdecydować? A może są jeszcze inne opcje? Zapraszamy do odsłuchania pierwszego odcinka naszego podcastu!

Czytaj więcej
zabezpieczenie przed włamem
Włamanie na konto reklamowe – co zrobić? Jak zabezpieczyć się przed włamaniem? Praktyczny poradnik

Czy wiesz, jak łatwo można przejąć konto reklamowe bez odpowiednich zabezpieczeń? Sprawdź, jak chronić swoje Google Ads i Meta Ads przed atakami oraz co zrobić w przypadku włamania. Pamiętaj, włamanie na konto reklamowe to realne ryzyko utraty pieniędzy i danych!

Czytaj więcej
praca na komputerach
Współpraca z agencją SEM – o czym warto pamiętać?

Współpracujesz z agencją SEM? A może szukasz partnera strategicznego? Sprawdź na jakie elementy musisz zwrócić uwagę oraz poznaj cechy dobrej agencji marketingowej!

Czytaj więcej