ROAS (Return On Advertising Spend)
ROAS (Return On Advertising Spend) – jest to zwrot nakładów na reklamę. Określa, ile dolarów zysku generuje każdy dolar wydany na reklamę i w ten sposób pozwala ustalić opłacalność prowadzonych działań. Im wyższy wskaźnik, tym większa szansa na zysk z inwestycji w reklamę.
Czym jest ROAS (Return On Advertising Spend)?
ROAS oblicza się według wzoru:
ROAS = przychód (całkowity dochód z reklamy) / koszt (wydatki na reklamy)
Czasem wyrażany jest w procentach:
ROAS = przychód (całkowity dochód z reklamy) / koszt (wydatki na reklamy) * 100
ROAS jest szczególnie istotny w e-commerce, gdzie łatwo zmierzyć konwersję i przypisać ją bezpośrednio do kampanii reklamowej. W odróżnieniu od ROI (Return On Investment), który mierzy zysk ogólny z inwestycji, ROAS skupia się wyłącznie na wynikach kampanii reklamowej.
ROAS = przychód (całkowity dochód z reklamy) / koszt (wydatki na reklamy)
Czasem wyrażany jest w procentach:
ROAS = przychód (całkowity dochód z reklamy) / koszt (wydatki na reklamy) * 100
ROAS jest szczególnie istotny w e-commerce, gdzie łatwo zmierzyć konwersję i przypisać ją bezpośrednio do kampanii reklamowej. W odróżnieniu od ROI (Return On Investment), który mierzy zysk ogólny z inwestycji, ROAS skupia się wyłącznie na wynikach kampanii reklamowej.