Not provided
Not provided to oznaczenie pojawiające się w systemach statystycznych typu Google Analytics, które informuje o braku dostępności do fraz kluczowych. W praktyce oznacza to, że gdy użytkownik jest zalogowany na swoje konto Google (na przykład Gmail, YouTube, Google Drive) i wykonuje wyszukiwanie, jego zapytanie jest szyfrowane, a fraza kluczowa, której użył, nie jest dostępna w Google Analytics. Zamiast niej analitycy zobaczą etykietę "not provided". Jest to więc po prostu ukrywanie fraz kluczowych.
Czym jest not provided?
Not provided jest informacją pojawiającą się w raportach, w których do 2011 roku wyświetlała się informacja, jakie słowo kluczowe zostało zastosowane przez użytkownika podczas wyszukiwania strony. Google wprowadziło tajność tej informacji w celu zapewnienia większej ochrony prywatności użytkowników. Frazy kluczowe stanowią istotny element pozycjonowania, dlatego zmiany utrudniają opracowanie efektywnych strategii opartych na wynikach organicznych. Webmasterzy zostali pozbawieni jednego z podstawowych narzędzi służących do analizy działań SEO.