Co znajdziesz w środku?
W raporcie znalazły się krótkie komentarze przedstawicieli firm, których serwisy znalazły się w raporcie. Wypowiedzieli się:
Wojciech Pawlik, morele.net
Michał Barczyk, x-kom.pl
Monika Szatyłowicz, taniaksiazka.pl
Kamil Lupa, frisco.pl
Marek Winiarski, domiporta.pl
Marcin Mielczarek, e-zabawkowo.pl
Dodatkowo, swoje podsumowania 2018 roku oraz prognozy na 2019 przygotowali eksperci SEO:
Paweł Gontarek „Zgred”, fabrykamarketingu.pl
Katarzyna Jakubów-Tyka, netim.pl
Krzysztof Kilewski, grupa-tense.pl
Michał Kliszczak, eactive.pl
Tomasz Sadowski, pap.pl
Mariusz Sioch, agencjawhites.pl
Szymon Słowik, szymonslowik.pl
Artur Wojczal, widoczni.com
Lukasz Zelezny, zelezny.uk
Łukasz Zontek, sfeo.agency
Metodologia
Raport powstał na podstawie danych zebranych przez narzędzie SEMSTORM. Narzędzie śledzi działania serwisów w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Dane zebrane zostały z każdego miesiąca 2018 roku, a wyniki w raporcie to ich średnia roczna wartość. Kryterium wyboru lidera danej branży była średnia szacunkowego ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania Google.