Co warto wiedzieć o Shopware 6? Poznaj 8 zalet tej platformy
Shopware 6 to oprogramowanie sklepowe, które cieszy się w Europie coraz większą popularnością i jest bezpośrednią konkurencją Magento 2. Dowiedz się więcej o tej platformie i poznaj jej najważniejsze zalety.
Sprawdź, co warto wiedzieć o Shopware 6, zanim wybierzesz docelową platformę e-commerce, na której stworzysz swój sklep internetowy.
Z tego tekstu:
- dowiesz się czym jest Shopware 6,
- poznasz zalety Shopware,
- przekonasz się, czy możliwości tej platformy eCommerce spełniają potrzeby Twojego sklepu internetowego.
Spis treści
Czym jest Shopware 6?
Shopware 6 to zaawansowana platforma do budowy sklepów internetowych oparta o oprogramowanie Open-Source. Oznacza to, że dostęp do kodu źródłowego jest otwarty i darmowy. System został stworzony w Niemczech w 2000 roku. Aktualnie korzysta z niego ponad 100 000 firm na całym świecie, a w tym popularne marki takie jak: Douglas, Philips, Lufthansa czy Aston Martin.
Platforma eCommerce najczęściej wykorzystywana jest u naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech aż 27 000 sklepów internetowych opartych jest o technologię Shopware. Nie oznacza to jednak, że reszta Europy nie zna tego systemu. Shopware zyskuje na popularności także w Polsce i zdobywa wielu kolejnych zadowolonych użytkowników. [Źródło: builtwith]
Liczba aktywnych sklepów internetowych Shopware 6 wynika z korzyści, które oferuje system. Poznaj zalety Shopware i przekonaj się, dlaczego staje się konkurencyjną platformą Open-Source.
8 zalet Shopware, które warto znać
Stabilna technologia
Shopware wykorzystuje nowoczesne i stale rozwijane technologie. Popularność systemów, a co za tym idzie, duża ilość dostępnych specjalistów sprawia, że prowadzenie biznesu jest stabilne. Powszechna znajomość technologii pozwala także znacznie obniżyć koszty i czas wdrożenia oraz późniejsze utrzymanie sklepu na Shopware.
Stosunkowo niskie koszty licencji
Shopware to platforma typu Open – Source, która umożliwia swobodne korzystanie z kodu źródłowego. Darmowa wersja systemu oferuje szereg narzędzi, dzięki którym można zbudować funkcjonalny sklep online, a dodatkowo umożliwia korzystanie z modułów zawartych w Shopware Store.
System, oprócz darmowej wersji, oferuje także trzy płatne warianty dla bardziej wymagających osób. Warianty wzbogacone zostały o dodatkowe funkcje, m.in: osobną zakładkę dedykowaną obsłudze zakupów B2B czy panel klienta rozszerzony o samodzielne zarządzanie zwrotami. Wybór licencyjnego pakietu od Shopware to także większe możliwości automatyzacji procesów i wsparcie techniczne producenta nawet 24h/7.
W przypadku wariantu Rise koszty jednomiesięczne wynoszą 600$, a w skali roku daje to kwotę 7200$. Dwa pozostałe plany abonamentowe nie zawierają stałej ceny – twórcy Shopware 6 proponują indywidualną wycenę za wybrany pakiet.
Porównując ceny wersji Shopware Rise do podobnych pakietów funkcjonalnych, jakie oferuje Magento 2, trzeba przyznać, że oszczędność jest znaczna w przypadku Shopware. Warto nadmienić, że Adobe, oferujące oprogramowanie Magento, wymaga od swoich użytkowników płatności za licencję rokrocznie. Kwoty rozpoczynają się od 20 000$ za wersję Magento Commerce i 40 000$ w przypadku Commerce Cloud.
Opisane wyżej płatne warianty to modele subskrypcyjne, a co za tym idzie, koniecznością jest coroczna płatność, aby móc korzystać z rozszerzonych możliwości oprogramowania.
Wybór darmowej wersji Shopware jest tańszą opcją, lecz wymaga podjęcia współpracy z Software Housem lub freelancerem w celu pełnego zaprojektowania i wdrożenia sklepu internetowego.
Prosty panel administracyjny
Shopware został stworzony z myślą o użytkowniku. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko odbiorca końcowy – tj klient, ale także osoba zarządzająca platformą. Panel administracyjny został zaprojektowany w taki sposób, aby z łatwością mogły z niego korzystać osoby o różnym stopniu znajomości systemu.
Interfejs jest wyposażony w intuicyjne narzędzia, które pozwalają na samodzielne projektowanie wyglądu sklepu. Dostępna funkcja “drag and drop” (przesuń i upuść) przyspiesza tworzenie projektu wizualnego samodzielnie, bez konieczności angażowania zewnętrznych specjalistów.
Szybkie integracje dzięki API – first
Shopware 6 jest zgodny z podejściem API-first (ang. Application Programming Interface). Co to oznacza? API to typ interfejsu, który jest dostosowany do połączenia z innymi systemami. Shopware został zaprojektowany tak, aby umożliwić w prosty sposób integrację z zewnętrznymi narzędziami takimi jak: ERP, CRM, PWA.
Tak przygotowana struktura technologiczna zapewnia szybsze połączenie aplikacji, a w następstwie zarządzanie różnymi operacjami za pomocą jednej platformy.
Co oznaczają powyższe skróty?
CRM – (ang. Customer Relationship Management) – systemy CRM pomagają w zarządzaniu sprzedażą i klientami. Niezależnie od ilości wykorzystywanych kanałów pozyskiwania zainteresowania, pozwalają gromadzić wszystkie informacje w jednym miejscu i umożliwiają kontrolę nad całym procesem sprzedażowym.
ERP – (ang. Enterprise Resource Planning) – systemy ERP pozwalają na zarządzanie wszystkimi zasobami przedsiębiorstwa. Narzędzia dostosowane są do kontroli całego procesu produkcji, kompletowania i wysyłki zamówień.
PWA – (ang. Progressive Web App) – Progresywne Aplikacje Internetowe umożliwiają komfortowe korzystanie z witryn w dostosowanym formacie mobilnym. Platformy wykorzystujące PWA umożliwiają użytkownikowi pobranie całej strony na smartfona. Zawartość aplikacji zostaje automatycznie wprowadzona do pamięci telefonu, a odwiedzający może z niej korzystać nawet offline.
Wygodna sprzedaż wielokanałowa
Shopware 6 został przygotowany tak, aby ekspansja marki na obce kraje, czy realizacja sprzedaży wielokanałowej pozostawały w zasięgu ręki. Platforma zawiera szereg funkcji, które umożliwiają połączenie wykorzystywanych kanałów sprzedaży i komunikacji np.: Allegro, Amazon, Empik, Instagram w jednym panelu administracyjnym.
Możesz zarządzać różnymi walutami i językami w sklepie internetowym, a także oferować swoje produkty w portalach społecznościowych lub marketplace za pomocą jednego systemu. Takie rozwiązanie zaoszczędzi Twój czas i zapewni jednolitą komunikację marki.
Intuicyjne zarządzanie treściami
Shopware dostarcza użytkownikom unikalne doświadczenia zakupowe, łącząc treść i ekspozycję oferty w atrakcyjną całość. Dzięki udostępnionym kreatorom stworzenie landing-page, karty produktów lub kategorii nie sprawia większych problemów, dzięki czemu w prosty sposób można osiągnąć przyciągający uwagę efekt wizualny.
Elementy zostały zaprojektowane tak, aby były responsywne, oznacza to, że dopasowują się do szerokości ekranów różnych urządzeń, w tym także mobilnych. Ponadto zawartość może być swobodnie dostosowana do kanału sprzedaży i bez trudu tłumaczona na inne języki. Narzędzia są proste w obsłudze nawet dla tych, którzy nie mają wiedzy w zakresie projektowania graficznego.
Obsługa sektora B2B
Shopware został zaprojektowany z myślą o firmach, których celem jest sprzedaż produktów zarówno klientom indywidualnym, jak i przedsiębiorstwom. Platforma e-commerce oferuje dodatkowy panel skierowany do użytkowników z sektora B2B, a w nim funkcje, które pozwalają przyspieszyć proces obsługi klienta biznesowego.
Należą do nich m.in.:
- możliwość szybkiego zamawiania,
- dostosowanie cen dla wybranych kupujących,
- nadzór nad kontaktami i adresami klientów,
- kontrola ról i uprawnień,
- przydzielenie indywidualnego doradcy do kupującego.
Rozbudowane możliwości optymalizacji SEO
Shopware jest bardzo dobrze przygotowany do pozycjonowania SEO. Wprowadzanie zmian niezbędnych do zwiększenia widoczności Twojego sklepu internetowego w Google jest proste i szybkie. Platforma eCommerce jest łatwa w obsłudze, a większość opcji można odkryć z łatwością po zapoznaniu się z panelem administracyjnym.
Sprawdź, jakie możliwości optymalizacji czekają w platformie shopware:
- określenie Meta Tagów,
- automatyczne generowanie mapy witryny,
- stosowanie przyjaznych adresów URL,
- określenie opisów alternatywnych w plikach graficznych,
- integracje z narzędziami analitycznymi typu Google Analytics.
Możliwości Shopware
Shopware 6 to przyszłościowa platforma zaprojektowana z myślą o celach biznesowych i dostosowana do najbardziej aktualnych trendów w e-commerce. Zapewnia dużą elastyczność i pozwala na maksymalne skalowanie przedsięwzięcia. Wraz z rozwojem Twojego sklepu internetowego, rośnie także platforma. Shopware 6 nadąża także za zwiększającą się sprzedażą i bazą klientów.
Shopware to doskonały wybór dla każdego rodzaju przedsiębiorstwa. Fundamentalne elementy platformy stanowią solidną podstawę dla skutecznego systemu sprzedaży. Wraz ze zwiększeniem potrzeb firmy będą się zwiększać również możliwości Shopware.
W procesie budowy stabilnej platformy e-commerce pomóc może doświadczony Software House. Znajomość technologii i specjalistyczne doradztwo zapewnia bezpieczny rozwoju sklepu internetowego w dostosowanym do tego tempie.
Shopware 6 jest też regularnie nagradzany — w 2022 roku został wyróżniony w prestiżowym raporcie recenzenckim G2. Serwis G2 służy jako źródło opinii, na którym polegają przedsiębiorstwa, szukając bezstronnych referencji przy wyborze oprogramowania. W roku 2022 Shopware zostało uznane za znaczący system w kategoriach platform eCommerce i sprzedaży wielokanałowej.
Podsumowanie
Po prawie dwóch dekadach obecności na rynku, Shopware jest jedną z najbardziej zaawansowanych i szeroko rozwijanych platform e-commerce i cieszy się dużą popularnością wśród niemieckich przedsiębiorców. System szybko podbija także inne kraje w Europie.
System podąża za oczekiwaniami współczesnego e-commerce, stale ewoluuje, aby dopasować się do zmian na rynku i spełnić oczekiwania wymagających klientów.