Co warto wiedzieć o Shopware 6? Poznaj 8 zalet tej platformy

Shopware 6 to oprogramowanie sklepowe, które cieszy się w Europie coraz większą popularnością i jest bezpośrednią konkurencją Magento 2. Dowiedz się więcej o tej platformie i poznaj jej najważniejsze zalety.

Co warto wiedzieć o Shopware 6? Poznaj 8 zalet tej platformy

Sprawdź, co warto wiedzieć o Shopware 6, zanim wybierzesz docelową platformę e-commerce, na której stworzysz swój sklep internetowy. 

Z tego tekstu: 

  • dowiesz się czym jest Shopware 6, 
  • poznasz zalety Shopware, 
  • przekonasz się, czy możliwości tej platformy eCommerce spełniają potrzeby Twojego sklepu internetowego. 

Czym jest Shopware 6? 

Shopware 6 to zaawansowana platforma do budowy sklepów internetowych oparta o oprogramowanie Open-Source. Oznacza to, że dostęp do kodu źródłowego jest otwarty i darmowy. System został stworzony w Niemczech w 2000 roku. Aktualnie korzysta z niego ponad 100 000 firm na całym świecie, a w tym popularne marki takie jak: Douglas, Philips, Lufthansa czy Aston Martin

Platforma eCommerce najczęściej wykorzystywana jest u naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech aż 27 000 sklepów internetowych opartych jest o technologię Shopware. Nie oznacza to jednak, że reszta Europy nie zna tego systemu. Shopware zyskuje na popularności także w Polsce i zdobywa wielu kolejnych zadowolonych użytkowników. [Źródło: builtwith]

Statystyki popularności Shopware 6
Statystyki popularności Shopware 6. Źródło: trends.builwith.com

Liczba aktywnych sklepów internetowych Shopware 6 wynika z korzyści, które oferuje system. Poznaj zalety Shopware i przekonaj się, dlaczego staje się konkurencyjną platformą Open-Source. 

8 zalet Shopware, które warto znać

Stabilna technologia 

Shopware wykorzystuje nowoczesne i stale rozwijane technologie. Popularność systemów, a co za tym idzie, duża ilość dostępnych specjalistów sprawia, że prowadzenie biznesu jest stabilne. Powszechna znajomość technologii pozwala także znacznie obniżyć koszty i czas wdrożenia oraz późniejsze utrzymanie sklepu na Shopware. 

Stosunkowo niskie koszty licencji

Shopware to platforma typu Open – Source, która umożliwia swobodne korzystanie z kodu źródłowego. Darmowa wersja systemu oferuje szereg narzędzi, dzięki którym można zbudować funkcjonalny sklep online, a dodatkowo umożliwia korzystanie z modułów zawartych w Shopware Store

System, oprócz darmowej wersji, oferuje także trzy płatne warianty dla bardziej wymagających osób. Warianty wzbogacone zostały o dodatkowe funkcje, m.in: osobną zakładkę dedykowaną obsłudze zakupów B2B czy panel klienta rozszerzony o samodzielne zarządzanie zwrotami. Wybór licencyjnego pakietu od Shopware to także większe możliwości automatyzacji procesów i wsparcie techniczne producenta nawet 24h/7. 

Trzy warianty subskrypcyjne Shopware 6
Trzy warianty subskrypcyjne Shopware 6. Źródło: shopware.com

W przypadku wariantu Rise koszty jednomiesięczne wynoszą 600$, a w skali roku daje to kwotę 7200$. Dwa pozostałe plany abonamentowe nie zawierają stałej ceny – twórcy Shopware 6 proponują indywidualną wycenę za wybrany pakiet.  

Porównując ceny wersji Shopware Rise do podobnych pakietów funkcjonalnych, jakie oferuje Magento 2, trzeba przyznać, że oszczędność jest znaczna w przypadku Shopware. Warto nadmienić, że Adobe, oferujące oprogramowanie Magento, wymaga od swoich użytkowników płatności za licencję rokrocznie. Kwoty rozpoczynają się od 20 000$ za wersję Magento Commerce i 40 000$ w przypadku Commerce Cloud

Opisane wyżej płatne warianty to modele subskrypcyjne, a co za tym idzie, koniecznością jest coroczna płatność, aby móc korzystać z rozszerzonych możliwości oprogramowania. 

Wybór darmowej wersji Shopware jest tańszą opcją, lecz wymaga podjęcia współpracy z Software Housem lub freelancerem w celu pełnego zaprojektowania i wdrożenia sklepu internetowego. 

Prosty panel administracyjny 

Shopware został stworzony z myślą o użytkowniku. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko odbiorca końcowy – tj klient, ale także osoba zarządzająca platformą. Panel administracyjny został zaprojektowany w taki sposób, aby z łatwością mogły z niego korzystać osoby o różnym stopniu znajomości systemu. 

Interfejs jest wyposażony w intuicyjne narzędzia, które pozwalają na samodzielne projektowanie wyglądu sklepu. Dostępna funkcja “drag and drop” (przesuń i upuść) przyspiesza tworzenie projektu wizualnego samodzielnie, bez konieczności angażowania zewnętrznych specjalistów. 

Panel administracyjny Shopware 6
Panel administracyjny Shopware 6. Źródło: shopware.com

Szybkie integracje dzięki API – first 

Shopware 6 jest zgodny z podejściem API-first (ang. Application Programming Interface). Co to oznacza? API to typ interfejsu, który jest dostosowany do połączenia z innymi systemami. Shopware został zaprojektowany tak, aby umożliwić w prosty sposób integrację z zewnętrznymi narzędziami takimi jak: ERP, CRM, PWA. 

Tak przygotowana struktura technologiczna zapewnia szybsze połączenie aplikacji, a w następstwie zarządzanie różnymi operacjami za pomocą jednej platformy. 

Co oznaczają powyższe skróty? 

CRM – (ang. Customer Relationship Management) – systemy CRM pomagają w zarządzaniu sprzedażą i klientami. Niezależnie od ilości wykorzystywanych kanałów pozyskiwania zainteresowania, pozwalają gromadzić wszystkie informacje w jednym miejscu i umożliwiają kontrolę nad całym procesem sprzedażowym. 

ERP – (ang. Enterprise Resource Planning) – systemy ERP pozwalają na zarządzanie wszystkimi zasobami przedsiębiorstwa. Narzędzia dostosowane są do kontroli całego procesu produkcji, kompletowania i wysyłki zamówień. 

PWA – (ang. Progressive Web App) – Progresywne Aplikacje Internetowe umożliwiają komfortowe korzystanie z witryn w dostosowanym formacie mobilnym. Platformy wykorzystujące PWA umożliwiają użytkownikowi pobranie całej strony na smartfona. Zawartość aplikacji zostaje automatycznie wprowadzona do pamięci telefonu, a odwiedzający może z niej korzystać nawet offline. 

Wygodna sprzedaż wielokanałowa

Shopware 6 został przygotowany tak, aby ekspansja marki na obce kraje, czy realizacja sprzedaży wielokanałowej pozostawały w zasięgu ręki. Platforma zawiera szereg funkcji, które umożliwiają połączenie wykorzystywanych kanałów sprzedaży i komunikacji np.: Allegro, Amazon, Empik, Instagram w jednym panelu administracyjnym. 

Możesz zarządzać różnymi walutami i językami w sklepie internetowym, a także oferować swoje produkty w portalach społecznościowych lub marketplace za pomocą jednego systemu. Takie rozwiązanie zaoszczędzi Twój czas i zapewni jednolitą komunikację marki. 

najpopularniejsze integracje Shopware 6
Popularne integracje Shopware 6

Intuicyjne zarządzanie treściami

Shopware dostarcza użytkownikom unikalne doświadczenia zakupowe, łącząc treść i ekspozycję oferty w atrakcyjną całość. Dzięki udostępnionym kreatorom stworzenie landing-page, karty produktów lub kategorii nie sprawia większych problemów, dzięki czemu w prosty sposób można osiągnąć przyciągający uwagę efekt wizualny. 

panel administracyjny Shopware 6 i tworzenie strony produktowej
Tworzenie strony kategorii produktu w panelu Shopware 6. Źródło: shopware.com

Elementy zostały zaprojektowane tak, aby były responsywne, oznacza to, że dopasowują się do szerokości ekranów różnych urządzeń, w tym także mobilnych. Ponadto zawartość może być swobodnie dostosowana do kanału sprzedaży i bez trudu tłumaczona na inne języki. Narzędzia są proste w obsłudze nawet dla tych, którzy nie mają wiedzy w zakresie projektowania graficznego.

Obsługa sektora B2B

Shopware został zaprojektowany z myślą o firmach, których celem jest sprzedaż produktów zarówno klientom indywidualnym, jak i przedsiębiorstwom. Platforma e-commerce oferuje dodatkowy panel skierowany do użytkowników z sektora B2B, a w nim funkcje, które pozwalają przyspieszyć proces obsługi klienta biznesowego. 

Należą do nich m.in.: 

  • możliwość szybkiego zamawiania, 
  • dostosowanie cen dla wybranych kupujących, 
  • nadzór nad kontaktami i adresami klientów, 
  • kontrola ról i uprawnień,
  • przydzielenie indywidualnego doradcy do kupującego. 

Rozbudowane możliwości optymalizacji SEO 

Shopware jest bardzo dobrze przygotowany do pozycjonowania SEO. Wprowadzanie zmian niezbędnych do zwiększenia widoczności Twojego sklepu internetowego w Google jest proste i szybkie. Platforma eCommerce jest łatwa w obsłudze, a większość opcji można odkryć z łatwością po zapoznaniu się z panelem administracyjnym.

Sprawdź, jakie możliwości optymalizacji czekają w platformie shopware: 

  • określenie Meta Tagów,
  • automatyczne generowanie mapy witryny,
  • stosowanie przyjaznych adresów URL,
  • określenie opisów alternatywnych w plikach graficznych, 
  • integracje z narzędziami analitycznymi typu Google Analytics. 

Możliwości Shopware

Shopware 6 to przyszłościowa platforma zaprojektowana z myślą o celach biznesowych i dostosowana do najbardziej aktualnych trendów w e-commerce. Zapewnia dużą elastyczność i pozwala na maksymalne skalowanie przedsięwzięcia. Wraz z rozwojem Twojego sklepu internetowego, rośnie także platforma. Shopware 6 nadąża także za zwiększającą się sprzedażą i bazą klientów. 

Shopware to doskonały wybór dla każdego rodzaju przedsiębiorstwa. ​​Fundamentalne elementy platformy stanowią solidną podstawę dla skutecznego systemu sprzedaży. Wraz ze zwiększeniem potrzeb firmy będą się zwiększać również możliwości Shopware.

W procesie budowy stabilnej platformy e-commerce pomóc może doświadczony Software House. Znajomość technologii i specjalistyczne doradztwo zapewnia bezpieczny rozwoju sklepu internetowego w dostosowanym do tego tempie. 

nagrody Shopware 6
Wyróżnienia dla Shopware 6 w raporcie G2. Źródło: shopware.com

Shopware 6 jest też regularnie nagradzany — w 2022 roku został wyróżniony w prestiżowym raporcie recenzenckim G2. Serwis G2 służy jako źródło opinii, na którym polegają przedsiębiorstwa, szukając bezstronnych referencji przy wyborze oprogramowania. W roku 2022 Shopware zostało uznane za znaczący system w kategoriach platform eCommerce i sprzedaży wielokanałowej.

Podsumowanie

Po prawie dwóch dekadach obecności na rynku, Shopware jest jedną z  najbardziej zaawansowanych i szeroko rozwijanych platform e-commerce i cieszy się dużą popularnością wśród niemieckich przedsiębiorców. System szybko podbija także inne kraje w Europie.

System podąża za oczekiwaniami współczesnego e-commerce, stale ewoluuje, aby dopasować się do zmian na rynku i spełnić oczekiwania wymagających klientów.

Czytaj więcej
aurora creation logo
Popularne wpisy
kontakt z agencją seo
Co warto przemyśleć przed kontaktem z agencją SEO?

W artykule przybliżamy to, co warto wziąć pod uwagę przed pierwszym kontaktem z agencją SEO. Poznaj zestaw pytań, które warto sobie zadać przed startem współpracy.

Czytaj więcej
analiza SEO konkurencji poradnik
Jak przeprowadzić analizę SEO konkurencji w e-commerce

W tym artykule poznasz najważniejsze elementy analizy SEO konkurencji oraz narzędzia, z których warto skorzystać.

Czytaj więcej
audyt seo co to
Audyt SEO – czym właściwie jest i jak wygląda?

Przybliżamy czytelnikom, jak może wyglądać audyt SEO – czym jest, co zawiera oraz jak go interpretować.

Czytaj więcej