Pozycjonowanie sklepów internetowych
Pozycjonowanie to jedna z efektywniejszych form reklamy w Internecie i to właśnie SEO jest skutecznym sposobem na sukcesywne zwiększanie wartościowego ruchu w sklepie internetowym.
Pozycjonowanie sklepów internetowych z nami to:
Transparentne działania i partnerskie relacje
Wspólnie ustalamy jasne zasady działania, a w trakcie współpracy dedykowany opiekun dba o prawidłowy przepływ informacji.
Umowa z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia
Dokładamy wszelkich starań abyś został z nami na jak najdłuższy okres. Przywiązujemy jakością działań - nie czasem trwania umowy!
Comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań
Widzisz nasze działania i wiesz za co konkretnie nam płacisz. Co miesiąc otrzymasz od nas szczegółowe raporty z prowadzonych kampanii.
Korzyści i efekty kampanii SEO Twojego sklepu
Oto co czeka Twój sklep, gdy wdrożysz skuteczną strategię reklamową opartą o właściwy proces pozycjonowania:
Wzrost liczby klientów
Wysokie pozycje e-commerce na różne słowa kluczowe, to wzrost ruchu w sklepie, a co za tym idzie wzrost liczby klientów.
Zwiększona konwersja
Większy ruch w sklepie wynikający z wysokich pozycji słów kluczowych, przekłada się na lepszą konwersję.
Poprawa indeksacji
Wartościowe pozycjonowanie zwiększa zaufanie Google, co przekłada się na lepszą indeksację nowych produktów w sklepie.
Silna marka
Dzięki skutecznej promocji w wynikach wyszukiwania, marka sklepu staje się coraz bardziej rozpoznawalna.
Co mówią zadowoleni klienci?
oni nam zaufali
Marki, które dzięki nam mogą się pochwalić wysokimi pozycjami w Google




Otrzymaj bezpłatną ofertę...
...i sprawdź, jak możemy poprawić wyniki Twojego sklepu!
Research
Każdą współpracę poprzedzamy badaniem Twoich celów biznesowych i potrzeb. To pierwszy krok do zapewnienia skutecznych działań - dokładne poznanie eCommerce, konkurencji, słów kluczowych i intencji zakupowych klientów.

Strategia
Pozycjonowanie sklepu internetowego to bardzo złożone zadanie, zwłaszcza jeśli Twój sklep posiada dużą ilość produktów. Takie rozbudowane działania wymagają naprawdę przemyślanej strategii - i o to zadbają nasi eksperci SEO.

Realizacja
SEO dla e-commerce to wiele konkretnych wymagań. Dobór słów kluczowych, meta opisy, opisy zdjęć, content marketing, optymalizacja czasu ładowania stron – wszystkie te działania wymagają zaplanowania i wykonania w odpowiednim czasie.

Efekty
Co miesiąc otrzymasz od nas raport z przeprowadzonych działań. Wskażemy Ci, które produkty przyciągają najwięcej ruchu, uzyskują wysokie pozycje w wyszukiwarce oraz w przypadku których elementów trzeba będzie jeszcze popracować.

case studies
Zobacz efekty naszych działań
Co wchodzi w zakres pozycjonowania e-commerce?
W Mayko dostosowujemy swoje kampanie do potrzeb Twojego biznesu. Zwracamy uwagę na różne czynniki, które są ważne w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych.
Obserwujemy zatem, jak Twoje obecne strony produktowe pozycjonują się na dane frazy kluczowe. Analizujemy również, jak to wygląda w przypadku konkurencji. A wszystko po to, by osiągnąć wzrost liczby odwiedzin w Twoim e-commerce tak szybko, jak to możliwe.
Kładziemy nacisk na kategorie produktów. Dzięki odrobinie optymalizacji można osiągnąć lepszą widoczność na słowa kluczowe z intencją zakupową. Pracując nad architekturą witryny oraz jakością stron produktowych, możemy osiągnąć wielokrotny wzrost liczby odwiedzin na dane zapytania.
Ważne jest także to, jak Twoje strony prezentują się w samych wynikach wyszukiwania. Aktualizujemy zatem meta opisy oraz meta tagi. Staramy się także dostosować dane strukturalne, aby treści z Twojego sklepu mogły pojawiać się jako rich snippets.
Nasi specjaliści SEO mają doświadczenie w pozycjonowaniu i współpracy z właścicielami, jak i e-commerce managerami sklepów internetowych opartych o różne platformy sklepowe – od najpopularniejszych platform takich jak PrestaShop czy Shoper, po pozycjonowanie sklepów opartych o Magento, WooCommerce, Shoplo czy IdoSell.
Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest tak ważne?
Co robi większość konsumentów, gdy szuka danej usługi lub produktu? Oczywiście, korzysta z wyszukiwarki Google! Musisz jednak pamiętać, że jedynie 25% użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Zatem jeśli Twój e-commerce nie pojawia się na pierwszej stronie, to szansa, że potencjalny klient zainteresuje się Twoją ofertą jest niewielka!
Jednak pozycjonowanie to nie tylko miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania. To także przemyślana strategia, prawidłowo zoptymalizowana strona i skuteczny link building. Już ponad 80% użytkowników dokładnie sprawdza produkt w sieci przed jego zakupem. To chyba wystarczający powód, aby zadbać o stronę i dokładne opisy produktu.
Klienci szukają możliwości porównania oferty, wskazówek jak dokonać dobrego zakupu, wyszukują wszelkich innych informacji, które pomogą im znaleźć to, czego chcą. W ten sposób trafiają na różne sklepy internetowe.
Jeżeli Twój sklep internetowy nie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, tracisz dostęp do potencjalnych klientów, którzy już wykazali zainteresowanie Twoimi produktami. Bardzo możliwe, że oferujesz dokładnie to, czego właśnie szukają. Ale niestety, nie odwiedzą oni Twojego sklepu online, gdyż nie da się go łatwo znaleźć.
Mayko w liczbach
podpisanych umów SEO i PPC
klientów ocenia nas na min. 8/10
klientów przedłuża z nami umowę
Zakres pozycjonowania e-commerce
Słowa kluczowe w trakcie pozycjonowania są nieprzerwanie dobierane oraz rotowane, dzięki czemu zdobywany zasięg sklepu sukcesywnie zwiększa się w trakcie działań SEO.
Research słów kluczowych
Odpowiedni dobór słów kluczowych na podstawie asortymentu sklepu oraz wyszukiwań klientów.
Audyt SEO
Szczegółowa analiza sklepu pod kątem technicznym i contentu. To właśnie na podstawie audytu SEO wdrażana jest niezbędna optymalizacja sklepu internetowego, jeszcze przed przystąpieniem do pozycjonowania.
Link Building
Zdobywanie pełnowartościowych linków przychodzących, które mają przełożenie na wzrost pozycji sklepu.
Raportowanie
Comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań oraz widoczności i pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania
O czym pamiętać przed rozpoczęciem pozycjonowania sklepu?
Przed rozpoczęciem pozycjonowania sklepu internetowego warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania związane z trzema kategoriami:
Cele – co chcesz osiągnąć? Czy chcesz wejść w oryginalną niszę, czy też zdominować konkurencyjną część rynku?
Czas – jak szybko chciałbyś osiągnąć postawione przez siebie cele
Sytuacja – jak obecnie wygląda obecna pozycja Twojego sklepu w wyszukiwarkach? Czy już masz pewną pozycję na rynku, czy dopiero ruszasz ze swoim e-commerce?
Jeśli podejmiesz się próby udzielenia odpowiedzi na powyższe pytania, łatwiej będzie Ci nie tylko ustalić wspólne cele z agencją SEO, ale przede wszystkim zwrócisz większą uwagę na swoje potrzeby i realne oczekiwania.
Działania ON-SITE - klucz do sukcesu SEO sklepu!
Działania ON-SITE, to wszystkie działania pozycjonerskie w obrębie sklepu internetowego. SEO on-site (lub też: on-page), podobnie jak działania off-site, ma na celu nie tylko zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, ale przede wszystkim wzmocnienie samego serwisu. Działania optymalizacyjne są w tym przypadku prowadzone bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. W najlepszym przypadku działania te powinny być prowadzone równocześnie z budową strony internetowej, często jednak zdarza się, że wykonywane są już na istniejącym serwisie.
Każdy serwis, który chce odnosić sukces w wyszukiwarce Google, powinien mieć przemyślaną strukturę stron, architekturę informacji, odpowiednio dobrane słowa kluczowe odpowiadające intencjom użytkownika. To także prawidłowe linkowanie wewnętrzne oraz odpowiednia ilość contentu. Prace on-site można więc podzielić na działania nad ulepszaniem treści oraz działania stricte techniczne. Wszystkie te aspekty mają wpływ na widoczność strony odwiedzaną przez robota Google’a.
Jeśli zależy Ci na skutecznym procesie pozycjonowania sklepu, pierwszym krokiem powinien być audyt SEO serwisu. Audyt pozwoli ustalić niezbędne prace optymalizacyjne w obrębie strony sklepu internetowego. Dzięki profesjonalnemu audytowi zdobędziesz wiedzę o ewentualnych istniejących błędach na stronie, ale także poznasz wskazówki na temat elementów, które warto poprawić. Działania on-site to kluczowy sposób na dostosowanie sklepu do wytycznych i algorytmów wyszukiwarki Google.
Obszary szczególnie istotne w pozycjonowaniu on-site to:
architektura informacji
to jedna z ważniejszych kwestii w pozycjonowaniu i optymalizacji sklepów internetowych. Architektura informacji polega na odpowiednim rozłożeniu treści na stronie, nadawaniu jej hierarchiczności, ale przede wszystkim na podziale treści na poszczególnych podstronach. Wszystko po to, by użytkownicy mogli w przystępny sposób poruszać się po serwisie i łatwo odnaleźć poszukiwane przez nich informacje. Struktura sklepu internetowego ma duże znaczenie nie tylko pod kątem SEO, ale także UX.

dostosowanie pod mobile
już niemal 54% całego ruchu internetowego w Polsce odbywa się za pośrednictwem smartfonów. Ponadto algorytmy Google przyjaźniej odbierają strony dostosowane do użytkowników mobile. Jeśli Twoja strona nie jest jeszcze dostosowana do różnej wielkości ekranów, w tym przede wszystkim do urządzeń mobilnych - to ostatni dzwonek aby to zmienić.

prędkość ładowania sklepu
musisz wiedzieć, że wg badań Google niemal 80% użytkowników nie powróci na stronę sklepu, jeśli wystąpiły na niej problemy z ładowaniem się strony. To oznacza też, że im wolniej ładuje się Twój sklep internetowy, tym szansa na opuszczenie go przez potencjalnych klientów jest znacznie większa. Szybkość ładowania strony to jeden z czynników rankingowych Google. Jeśli Twoja strona ładuje się wolno, masz mniejsze szanse na zadowalające wyniki w wyszukiwarce Google.
content
techniczne aspekty strony sklepu internetowego są ważne, ale to właśnie treść potrafi przyciągać i zatrzymywać na stronie potencjalnych klientów. Dlatego też szczególnie warto zwrócić uwagę na to, aby treść była odpowiednio nasycona słowami kluczowymi i odpowiadała intencji wyszukiwania. Algorytmy Google stale skanują i sprawdzają czy treści są wysokiej jakości i czy wyczerpują poruszany temat. Dlatego też niezbędne jest zoptymalizowanie treści - używanie odpowiednich nagłówków, przygotowanie unikalnych opisów produktów, dobór fraz kluczowych oraz uwzględnienie w treści przyciągających materiałów graficznych i video.

bezpieczeństwo witryny
bezpieczeństwo witryny to jeden ze wskaźników rankingowych. Certyfikaty SSL to na szczęście już standard. Intencją Google jest sugerowanie użytkownikowi najbardziej wartościowych stron pod kątem treści, ale przede wszystkim stron bezpiecznych. Dlatego też Google poszło o krok dalej - już od 2018 roku strony, które nie posiadają certyfikatu bezpieczeństwa mogą tracić ruch z wyszukiwarki. Trzeba jednak pamiętać, że protokół https:// to nie tylko szansa na przychylność wyszukiwarki. Certyfikat SSL przede wszystkim wzbudza zaufanie potencjalnego klienta sklepu internetowego.

mapa XML
nawet jeśli Twój sklep internetowy ma najlepsze treści, unikalne opisy, chwytliwe nagłówki i materiały graficzne/video, nie odniesie sukcesu jeśli nie odwiedzi jej robot Google. Aby strona sklepu internetowego zdobywała dobre pozycje w wyszukiwarce Google, musi zostać zaindeksowana. Dlatego też punktem obowiązkowym pozycjonowania sklepu jest dodanie na stronie mapy XML. Mapa strony to właściwie lista, która zawiera wszystkie adresy URL w obrębie danego serwisu. Dzięki plikowi XML Google jest w stanie prawidłowo odczytać i zaindeksować rozbudowane strony internetowe.

linkowanie wewnętrzne
to niezbędna część budowania widoczności każdego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Linkowanie wewnętrzne to dodawanie hiperłączy (odnośników) do wybranej podstrony w obrębie sklepu. Linki wewnętrzne umożliwiają użytkownikom sprawne poruszanie się po całym serwisie, a robotom Google indeksowanie podstron.

aspekty techniczne
na efekty pozycjonowania sklepów internetowych wpływa wiele kwestii technicznych. To z kolei wymaga pewnej ingerencji w kod strony sklepu internetowego. Oprócz wspomnianej wcześniej optymalizacji adresów URL, szybkości ładowania strony czy architektury informacji, pod uwagę należy wziąć także chociażby przyjazność i czytelność kodu dla robota Google. Aby skutecznie wypozycjonować sklep internetowy, optymalizacja techniczna wymienionych elementów musi być zgodna z całym procesem SEO.
Działania OFF-SITE - niezbędne paliwo przy pozycjonowaniu
Działania off-site to wszystkie działania, które dotyczą pozycjonowania sklepu, a dzieją się poza jego domeną. Najważniejszym elementem off-site SEO jest pozyskiwanie linków, ale ważna jest także optymalizacja wizytówki Google czy zewnętrzne publikacje merytoryczne z linkiem. Doświadczony specjalista SEO uważnie monitoruje profil linkowy pozycjonowanego sklepu i ocenia jego jakość.
Nawet najlepiej zoptymalizowana strona sklepu internetowego nie osiągnie sukcesu w pozycjonowaniu, jeśli w strategii SEO nie uwzględni się przemyślanych działań off-site. SEO off-site pozwala zbudować autorytet domeny. Im więcej wartościowych linków prowadzi do Twojego sklepu internetowego, tym autorytet domeny jest wyższy i lepszą pozycję może osiągać ona w rankingu wyszukiwarki Google.
Aby mówić o skutecznym pozycjonowaniu sklepu internetowego działania powinny obejmować takie elementy jak:
LINK BUILDING
czyli proces pozyskiwania linków na zewnętrznych stronach, które będą prowadzić do konkretnych podstron naszego sklepu. Im więcej stron o wysokim autorytecie linkuje do naszej domeny, tym większa szansa na skuteczne pozycjonowanie sklepu.
wizytówka GOOGLE MOJA FIRMA
jednym z dodatkowych sposobów na poprawę widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google jest zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma, czyli profil firmy. To darmowe narzędzie pozwala na wyświetlanie wizytówki w wyszukiwarce Google po wpisaniu nazwy firmy, jak i wybranej frazy z uwzględnieniem lokalizacji. Mimo, że wizytówka nie jest kluczowym aspektem pozycjonowania sklepu, zdecydowanie warto zadbać o jej optymalizacje.
Najczęściej zadawane pytania
Jeżeli nie znajdujesz odpowiedzi na swoje pytanie, nie wahaj się i skontaktuj się z nami.
Czy pozycjonowanie jest dla mnie?
Jeśli zależy Ci na osiąganiu większego ruchu w sklepie, zoptymalizowaniu konwersji czy zwiększeniu rozpoznawalności marki w sieci - pomyśl o pozycjonowaniu.
Co jest potrzebne do pozycjonowania sklepu internetowego?
Przede wszystkim działający sklep internetowy. Przed rozpoczęciem pozycjonowania przeprowadzimy kompleksowy audyt SEO, aby sprawdzić jakie błędy optymalizacyjne posiada sklep oraz przeanalizować, które zmiany warto wprowadzić w pierwszej kolejności.
Większość firm świadomie wykorzystuje Internet w promocji swoich towarów i usług, a ich wydatki na reklamę internetową rosną z roku na rok. Na reklamę w Internecie firmy przeznaczają coraz większą część swoich budżetów marketingowych. Wydatki te będą zdecydowanie większe niż wydatki na reklamę w innych mediach jak radio czy prasa.
Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepu w Google?
Zacznijmy nieco przewrotnie od tego, że brak jakichkolwiek działań marketingowych w Internecie oznacza marnowanie ogromnej szansy na dotarcie do potencjalnych klientów. Może to oznaczać brak rozwoju biznesu, a w wielu branżach nawet upadek całego przedsiębiorstwa.
Większość firm świadomie wykorzystuje Internet w promocji swoich towarów i usług, a ich wydatki na reklamę internetową rosną z roku na rok. Na reklamę w Internecie firmy przeznaczają coraz większą część swoich budżetów marketingowych. Wydatki te będą zdecydowanie większe niż wydatki na reklamę w innych mediach jak radio czy prasa.
Dlaczego wybrać pozycjonowanie dedykowane sklepom internetowym?
W przypadku sklepu internetowego nie wystarczy standardowe pozycjonowanie, gdyż w grę wchodzą czynniki charakterystyczne dla e-commerce, czyli generowanie sprzedaży online. Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga zatem nie tylko poprawy kwestii technicznych, ale także budowania wizerunku w sieci. Prosta strona internetowa w formie „wizytówki” lokalnego usługodawcy może uzyskać widoczne efekty już po przeprowadzeniu standardowej optymalizacji. Sklepy internetowe wymagają jednak pracy na szeroką skalę – w kwestiach technicznych, budowania treści oraz widoczności samej marki w sieci.
Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to ciągły proces. SEO nie powinno mieć ustalonej daty zakończenia prowadzonych działań. Osiągnięcie ustalonych wcześniej celów i nagłe zaprzestanie działań ON-SITE i OFF-SITE wiązałoby się nie tylko ze stopniowym spadkiem uzyskanych wysokich pozycji, ale przede wszystkim spadkiem ruchu w sklepie oraz zmniejszeniem sprzedaży. Aby z sukcesem pozycjonować sklep internetowy trzeba pamiętać, że liderzy w danej branży e-commerce pozycjonują swoje e-commerce od wielu lat.
Samo Google wskazuje, że skorzystanie z usług odpowiednich firm zajmujących się SEO jest wskazane, jednak zaznacza, że należy przy tym dokonać przemyślanego wyboru.
Kiedy zobaczę pierwsze efekty SEO?
Pierwsze zadowalające i widoczne efekty powinny pojawić się po około 3-4 miesiącach pozycjonowania sklepu. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że szybkość pojawienia się efektów zależy głównie od konkurencyjności branży oraz budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie. W bardzo konkurencyjnych branżach, pierwsze widoczne efekty mogą pojawić się nawet po 9 miesiącach intensywnego pozycjonowania. SEO to działanie długofalowe, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. Warto jednak czekać na efekty!
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Każda wycena pozycjonowania sklepu internetowego jest przygotowywana indywidulanie. Koszt pozycjonowania zależy głównie od konkurencyjności branży w jakiej działa sklep oraz jego dotychczasowej historii i stażu w wyszukiwarce Google.
Jaki jest model rozliczenia za pozycjonowanie?
W MAYKO rozliczamy się w formie stałego miesięcznego abonamentu. Pozwala nam to na skuteczną realizację obranej strategii SEO dla danego sklepu. Taka forma niesie za sobą obustronne korzyści, zarówno po stronie klienta jak i naszej, jako agencji SEO.
Jakie zmiany w sklepie będą niezbędne i kto odpowiada za ich wprowadzenie?
Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż wszystko zależy od wyniku przeprowadzonego przez nas audytu SEO. Przeprowadzenie audytu to proces, który trwa co najmniej kilkanaście dni i polega na sprawdzeniu poziomu zoptymalizowania sklepu i wykryciu krytycznych błędów. Dopiero po przeanalizowaniu serwisu i przygotowaniu listy poprawek możemy określić niezbędne zmiany w obrębie sklepu internetowego.
Z naszej strony zapewniamy wprowadzenie poprawek optymalizacyjnych w panelu administracyjnym w ramach obsługi stałego abonamentu SEO. Elementy wymagające pracy programisty także nie są problematyczne - poprawki wprowadzamy w rozliczeniu za roboczogodziny pracy programisty.
Ile linków prowadzących do mojego sklepu pozyskacie? Czy pokazujecie je w raportach?
Liczba linków prowadzących do sklepu internetowego zależy od kilku kwestii. Pierwszą z nich jest obrana strategia pozycjonowania. Nie tworzymy sztywnych i długoterminowych planów na ilość pozyskanych linków w danym miesiącu. Dostosowujemy ilość pozyskanych linków do aktualnej potrzeby w procesie pozycjonowania sklepu internetowego. Czasem zdarza się, że w jednym miesiącu pozyskamy więcej tańszych linków na wiele słów kluczowych, a w innym skupiamy się na mocnych linkach (tym samym kosztownych) do stron o wysokiej reputacji. Lista wszystkich pozyskanych przez nas linków znajduje się w comiesięcznych raportach w zakładce “Pozyskane linki zewnętrzne”.
Czy usuwacie zdobyte linki po zakończeniu współpracy?
Po zakończeniu współpracy, NIE usuwamy żadnych linków pozyskanych w trakcie naszego pozycjonowania. Trzeba mieć jednak świadomość, że odnośniki pozyskane na zewnętrznych serwisach mogą naturalnie zniknąć z biegiem czasu, np. w przypadku, gdy serwis, na której został umieszczony link zostanie zamknięta.
W jaki sposób określacie skuteczność pozycjonowania sklepów internetowych?
W trakcie pozycjonowania sklepu internetowego monitorujemy wiele wskaźników. Wykorzystujemy do tego narzędzia takie jak Google Search Console, Google Data Studio, Google Analytics, Semstorm czy Ahrefs. Analizujemy nie tylko ruch organiczny, ale także pozycje i wzrost widoczności na słowa kluczowe w TOP3 i TOP10 w wyszukiwarce Google, badamy ilość wyświetleń oraz najpopularniejsze URL-e, a także raportujemy pozyskane linki zewnętrzne. Co miesiąc nasi klienci otrzymują od nas rzeczowe raporty z dokładnym przedstawieniem wyników prowadzonej kampanii SEO.
Jak mogę we własnym zakresie wspierać pozycjonowanie sklepu?
Sukces pozycjonowania sklepu internetowego w dużej mierze zależy także od zaangażowania w proces właściciela i zespołu pracującego w danym e-commerce. W trakcie współpracy prosimy klienta o kilka kwestii:
- przygotowanie opisów produktów - najlepiej unikalnych, rozbudowanych i wyczerpujących temat. Świetnie jeśli oprócz samego opisu na stronach produktowych znajdą się także materiały video, a same opisy produktów będą wspierały content marketing.
- dużym wsparciem w pozycjonowaniu sklepu internetowego jest też prowadzenie bloga firmowego. Właściciele e-sklepu, e-commerce managerowie i pracownicy obsługi wiedzą najlepiej, o co pytają potencjalni klienci. Ich pomoc w tworzeniu artykułów blogowych, które trafią do odpowiedniej grupy docelowej jest nieoceniona.
Musimy także podkreślić jak ważna jest komunikacja w trakcie współpracy. Warto uprzedzić nas z wyprzedzeniem i konsultować z nami wprowadzane zmiany na stronie sklepu internetowego. Wdrażanie zmian bez wiedzy pozycjonerów może negatywnie wpłynąć na SEO i wyniki całej prowadzonej kampanii. Nasi specjaliści zawsze doradzą najlepsze rozwiązania - pamiętaj o tym!
Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest ryzykowne?
Prawdą jest, że nieumiejętne pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść wiele problemów. Najgorszym ze scenariuszy jest drastyczne obniżenie dotychczasowych pozycji sklepu na skutek nałożonej kary przez algorytm Google. Warto dlatego nawiązać współpracę z ekspertami, którzy mają doświadczenie oraz korzystają ze skutecznych i etycznych metod. W ten sposób realizowane pozycjonowanie na pewno przyniesie pożądane rezultaty oraz nie będzie zagrożeniem dla Twojego sklepu.
Samo Google wskazuje, że skorzystanie z usług odpowiednich firm zajmujących się SEO jest wskazane, jednak zaznacza, że należy przy tym dokonać przemyślanego wyboru.
Czy SEO i UX idą w parze?
Jak najbardziej SEO i UX (ang. User Experience) idą razem w parze! Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie działania, które są dobre dla pozycjonowania, niekoniecznie przekładają się na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Dlatego też nasi specjaliści SEO dbają o to, by doradzane poprawki w sklepie internetowym miały pozytywny wpływ na UX. Nasze rekomendacje uwzględniające SEO i UX dotyczą m.in. rozmieszenia sekcji/bloków tematycznych na stronie czy wytycznych do tworzenia podstron produktowych. Zalecając poprawki zawsze bierzemy pod uwagę komfort użytkownika, jak i wytyczne Google.