Pozostałe podkategorie

Dlaczego pozycjonowanie stron www się opłaca?

Wiele osób do dziś zastanawia się, czy warto skorzystać z pozycjonowania stron internetowych. Ci, którzy zrobili to już dawno temu, obecnie cieszą się znacznie większą rozpoznawalnością swojej marki, wzrostem liczby odwiedzin na firmowych witrynach czy tym, że liczba składanych przez Internet zamówień stale rośnie.

Pozycjonowanie ma znaczenie zarówno w przypadku ogólnopolskiej działalności, jak i gdy prowadzona firma oferuje swoje usługi na niewielkim terytorium. Większość osób sięga bowiem obecnie po telefon lub tablet i wpisuje potrzebną frazę w oknie wyszukiwarki, gdy tylko pojawi się konieczność skorzystania z pomocy np. hydraulika, elektryka czy mechanika samochodowego bądź ochota na zamówienie jedzenia na telefon.

Wszystkie fachowo prowadzone kampanie SEO poprzedza dokładny audyt, podczas którego zespół specjalistów określa mocne i słabe strony serwisu pod względem optymalizacji. Biorą oni wówczas pod uwagę m.in. budowę adresów i treść meta-tagów, szybkość ładowania strony, strukturę przekierowań czy występowanie właściwych słów kluczowych.

Darmowa wycena pozycjonowania!

Masz pytania? Napisz do nas

Skorzystaj z poniższego formularza lub napisz do nas bezpośrednio pod adres biuro@mayko.pl

Pozycjonowanie stron www – Łódź i okolice

Pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi opiera się w dużej mierze o analizę konkretnej branży, a mianowicie stopnia jej nasycenia konkurencyjnymi przedsiębiorstwami. Od tego czynnika zależy, jak wiele wysiłku trzeba podjąć, by zająć wysokie miejsca w wyszukiwarkach. Często zajmują je utytułowane firmy o długiej tradycji na lokalnym rynku, dlatego ważne jest opracowanie spójnej strategii – prawdopodobnie ich „przegonienie” w kilka tygodni nie będzie łatwe. W dłuższym okresie jest to natomiast jak najbardziej możliwe.

Na skuteczne pozycjonowanie w Łodzi wpływa także bogactwo treści, prezentowanych na firmowych witrynach. Internauci chętniej odwiedzają serwisy, na których widzą ciekawe informacje, dotyczące interesującej ich dziedziny. Jeżeli np. prowadzi się kwiaciarnie, to warto założyć mini-bloga, na którym będzie się opisywać rodzaje kwiatów i sposoby układania bukietów. Gdy zaś pozycjonowanie w Łodzi dotyczy działalności elektryka, warto publikować na stronie np. porady na temat tego, jak można na nowo zaaranżować oświetlenie w świeżo remontowanym domu. Internet jest uznawany za prawdziwą kopalnię wiedzy. Dlaczego nie wykorzystać tego również na swoją korzyść i nie publikować pod własnym szyldem?

Tego typu działania w zakresie pozycjonowania strony w Łodzi mogą być podparte udziałem w programie AdWords i prowadzeniem kont na popularnych portalach społecznościowych. Z tych źródeł internauci korzystają bardzo chętnie, dzięki czemu można w łatwy sposób wzbudzić ich zainteresowanie lokalną marką i w znacznym stopniu zwiększyć jej rozpoznawalność.

Działania na gruncie SEO w Łodzi, które prowadzi mayko.pl, kompleksowo rozwiązują problem niewłaściwej optymalizacji witryny. Po jej wstępnym zbadaniu specjaliści podejmują kroki, których celem jest poprawa nagłówków H, błędów w HTML i CSS czy w pliku robots.txt oraz wielu, wielu innych rzeczy, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka.

Ile trzeba przeznaczyć na skuteczne pozycjonowanie? Cennik dla Łodzi i okolic

Ze względu na wysoką złożoność usługi, jaką jest pozycjonowanie, cena abonamentu znacznie się różni u poszczególnych naszych klientów. Decyduje o niej m.in. wielkość konkurencji w danej branży – ilu jest rywali i jak mocni są to gracze. Walcząc o zaistnienie w sieci, gdy np. prowadzi się drobną działalność usługową, trzeba się czymś wyróżnić – zachęcić klientów do siebie i zainteresować ich.

Minęły już bowiem bezpowrotnie czasy, gdy specjalnie przygotowane programy samodzielnie wykonywały pozycjonowanie. Koszt tego procesu jest dziś znacznie wyższy, ze względu na nakład pracy, jaki trzeba włożyć w stworzenie stabilnej pozycji w sieci.

Wiele osób jest zdumionych faktem, że niejednokrotnie trzeba czekać wiele miesięcy lub nawet lat, by ujrzeć w pełnej krasie efekty, jakie przyniosło prowadzone systematycznie pozycjonowanie. Oferta mayko.pl zakłada zawsze konkretne cele do zrealizowania wspólnie z klientem, ale istnieje też możliwość jej rozwiązania (z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia), gdyby np. nagłe okoliczności zmusiły firmę do znacznego obniżenia stałych kosztów. W przeciwieństwie do niektórych przedstawicieli konkurencji nie ma tutaj mowy o „wiązaniu” klienta np. dwuletnią umową.

Rozważając decyzję o wykorzystaniu pozycjonowania do budowania lokalnej marki warto zwrócić uwagę na koszty, jakie trzeba ponieść stosując tradycyjne metody. Jaka jest cena reklamy w radio bądź prasie? Ile trzeba wydać, zamawiając roznoszenie ulotek do skrzynek mieszkańców? Czy ktoś je w ogóle czyta? W przypadku pozycjonowania jest całkiem inaczej – takie statystyki, jak np. wzrost ruchu na stronie widać jak na dłoni.

Pozycjonowanie w Łodzi – jakie znaczenie ma content?

Zanim odpowiemy sobie na to pytanie, zastanówmy się dokładnie, czym jest content w kontekście SEO oraz marketingu internetowego. Jedna z definicji określa go w następujący sposób:

Wysokiej jakości użyteczna informacja przekazana w przystępny sposób, której celem jest wywołanie pewnej reakcji czy zachowania u odbiorcy. Content może być przekazywany w formie tekstu, zdjęć, video, audio czy prezentacji.

Choć definicja wspomina o contencie wysokiej jakości, to warto pamiętać, że nie o wszystkich treściach znalezionych w Internecie możemy tak powiedzieć. W sieci da się znaleźć mnóstwo materiałów, których jakość pozostawia wiele do życzenia – publikowanie czegoś takiego niezbyt pomogłoby w przypadku pozycjonowania strony w Łodzi.

Jako że mówimy o optymalizacji SEO, zamieszczane przez Ciebie na stronie treści powinny być dostosowane do wymagań, jakie stawia Google. Jego misją jest porządkowanie informacji z całego świata oraz udostępnianie ich do ogólnego użytku. Cel ten został postawiony już na początku funkcjonowania wyszukiwarki i do tej pory pozostaje taki sam. To, co się zmieniło, to sposób, w jaki Google go realizuje.

Algorytm Google ciągle się rozwija, aby coraz lepiej wyszukiwać dla swoich użytkowników content, który spełni ich potrzeby, a do tego jest wysokiej jakości. Z tego powodu wyszukiwarka bierze pod uwagę mnóstwo czynników, aby uszeregować wyniki wyszukiwania tak, by na samej górze znalazły się najlepsze treści dla wyszukującego. Oznacza to, że aby pozycjonowanie w Łodzi przyniosło efekty, potrzebny jest dobry content.

Content powinien być zatem:

  • Użyteczny – jeśli publikujesz poradnik odnośnie do np. pielęgnowania ogródka, nie dopuść do tego, aby był on wypełniony jedynie ogólnikowymi sugestiami, które w niczym tak naprawdę nie pomogą czytelnikowi.
  • Oryginalny – chodzi nie tylko o to, aby nie kopiować bezpośrednio treści innych, ale by ująć dany temat z unikalnej perspektywy, jakiej nikt jeszcze nie poruszył.
  • Wiarygodny – jeśli to możliwe, przytaczaj źródła i przykłady, które pomogą zrozumieć Twój przekaz. Zamieszczanie krótkiego bio w przypadku autorów artykułów także wzbudza większe zaufanie.
  • Angażujący – zamieszczaj liczne zdjęcia i przykłady. Nie dopuszczaj do tego, aby czytelnicy byli rozproszeni przez błędy gramatyczne, interpunkcyjne, czy stylistyczne. Nadmierna liczba reklam na stronie także może zniechęcać odwiedzających do zapoznania się z treściami.
  • Jeśli chcesz zatem, aby pozycjonowanie strony w Łodzi przełożyło się na faktyczną poprawę w widoczności, pamiętaj o powyższych poradach podczas tworzenia lub zamawiania contentu.

    Pozycjonowanie w Łodzi – jakie znaczenie mają linki?

    Oprócz omówionego wcześniej contentu linki to jeden z ważniejszych czynników w przypadku pozycjonowania stron internetowych. Budowanie linków to proces, który w dużym skrócie sprowadza się do tego, aby inne strony linkowały do Twojej witryny. Wszystkie firmy powinny być zainteresowane tą praktyką, gdyż w dużym stopniu zwiększa ona widoczność strony, jak i pomaga zdobyć ruch z zamieszczonych na zewnętrznych serwisach linków.

    Dlaczego link building jest tak ważny w przypadku usług SEO? Algorytmy Google stale się rozwijają, jednak w zasadzie od samego początku to właśnie linki były czynnikiem, który w największym stopniu decydował o tym, jak wysoko wyszukiwarka oceni daną witrynę. Są one sygnałem, który wskazuje, że wybrana strona odznacza się wysoką jakością – w końcu inna witryna do niej linkuje, gdyż zapewne uznała ją za źródło dobrych treści.

    Istnieją oczywiście dobre i złe sposoby na realizowanie budowania linków. Jeśli zależy Ci na efektach, które utrzymają się na długo, należy inwestować w naturalne budowanie linków. Chodzi tutaj o przykładowo zdobywanie możliwości publikacji swoich wpisów z przekierowaniem do własnej witryny na popularnych i uznanych stronach w swojej branży. Dla kontrastu całkiem powszechna i szkodliwa metoda to bezpośrednie, masowe kupowanie linków, które często są zawarte na stronach zupełnie niezwiązanych z tym, czego dotyczy docelowa witryna (np. linki z bloga kulinarnego na stronę zakładu blacharskiego). Takie działania to na pewno niezbyt skuteczny sposób na efektywne pozycjonowanie strony w Łodzi.

    Z powyższych powodów budowanie linków to proces trudny i czasochłonny, z czego w Mayko zdajemy sobie sprawę. Realizując kampanie SEO, stawiamy zatem nacisk na zdobywanie jakościowych linków, które faktycznie przynoszą korzyści naszym klientom.

    Jakie zatem techniki są najbardziej skuteczne, jeśli chodzi o link building? Oto kilka z nich:

  • Tworzenie i promocja contentu – opisany wcześniej jakościowy content warto jest jak najszerzej promować, by inni także mogli się z nim zapoznać, a następnie do niego zalinkować. Warto także starać się zamieszczać swoje wpisy na zewnętrznych serwisach.
  • Zdobywanie recenzji i wzmianek – postaraj się, aby klienci publikowali recenzje Twoich produktów na innych serwisach, czy też nawiąż współpracę z influencerem, który będzie promował Twoją ofertę.
  • Linkowanie wewnętrzne – metoda ta jest bardzo prosta i przydatna podczas pozycjonowania stron internetowych. Chodzi o to, abyś na swojej witrynie zamieszczał kontekstowe linki do innych podstron. Jeśli przykładowo jeden artykuł porusza temat A, ale pokrótce nawiązuje on do tematu B, o którym to opublikowałeś już wcześniej osobny artykuł, zawrzyj do niego link.
  • Czego szukają w Google mieszkańcy Łodzi? Przykłady

    Słowo kluczoweIlość wyszukiwań w Google
    (stan na 9.2018)
    hotel łódź 12 100
    mieszkania na sprzedaż łódź 8 100
    mieszkania do wynajęcia łódź 6 600
    mieszkania łódź 6 600
    kino łódź 6 600
    fryzjer łódź 5 400
    wulkanizacja łódź 4 400
    noclegi łódź 4 400
    fotograf łódź 3 600
    kwiaciarnia łódź 2 900

    Sprawdź pozostałe miasta z województwa łódzkiego!

    Skontaktuj się z nami

    Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

    Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

    Zamknij